Milloin köyhät alkavat äänestämään etujensa mukaan?
Eikä ideologioiden ja populismin rattaisiin lähdetä?
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Olen KÖYHÄ mutta olen edelleen sen verran FIKSU että tiedän äänestäväni jatkossakin peisettiä ja tolkullista oikeistoa. Lompakkoni äänestää jaloillaan ja tilaa EU-alueelta sen mitä sieltä on tilattavissa.
Punavihervasemmiston äänestäminen tai pahempi - äänestämättä jättäminen - olisi epäonnekas valinta. Erittäin epäonnekas valinta. Mikään määrä vasemmistolaisen median ilmasto- tai talouspelottelua ei saa minua lopettamaan oikeiston tukemista vaaliäänilläni.
-KÖYHÄ
Suomessa ei ole muuta tokullista oikeistoa kuin Liike nyt, ja paljonpa etua siitäkään kun äänestäjiään on niin vähän että ainut joka pääsee läpi on Hjallis.
Jos pienituloinen äänestää rationaalisesti niin hän äänestää jotain sellaista puoluetta joka ajaa politiikkaa, jossa omalla työllä voi vaurastua ja siirtyä sosiaaliluokasta toiseen. Puoluetta joka ajaa julkisten menojen karsimista, työn kannattavuuden lisäämistä ja omaisuuden suojaa (kuten perintöveron muuttamista luovutusvoittopohjaiseksi).
Ainakaan hänen ei kannata äänestää vasemmistoa, sillä nämä ovat ainoat toimijat poliittisella kartallamme kenen etujen mukaista on että maassa on mahdollisimman paljon pienituloisia.
Monen vuoden jälkeen, jolloin en äänestänyt, koska halusin vain kuolla enkä välittänyt enää tulevaisuudesta, seuraavissa vaaleissa raahaudun uurnille vaikka konttaamalla. Nykyisiä hallituspuolueita en ole kyllä äänestänyt koskaan enkä ajatellut aloittaa nytkään.
Mulla on ainakin se ongelma, että Suomesta puuttuu konservatiivinen vasemmisto.
Moni köyhä äänesti kokoomusta, kun sieltä luvattiin 100.000 uutta työpaikkaa
Kaikki vasemmistopuolueet haluavat Suomeen muuttamista. Se ei ainakaan ole köyhän etu.
Vierailija kirjoitti:
Ja persuja, kun lupasivat, että eivät leikkaa köyhiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
harvat köyhät tietää mikä on niiden etujen mukaista pitkässä juoksussa. Sen takia ne yleensä onkin köyhiä.
Oletko varma, ettet tule milloinkaan köyhäksi? . Sieltä "huipulta" on moni tullut alas köyhyyteen!
Ei tuota kukaan voi varmasti tietää, mutta taloudellinen ahdinko haittaa ihmisen kykyä ajatella selkeästi. Vasemmiston kannatus perustuu pitkälti tähän.
Ilmastoahdinko sumentaa myös ajattelua, ilmankos sitäkin lietsotaan saman tahon toimesta.
Vierailija kirjoitti:
Minä toivoisin palavaa vettä ja se on minun ongelmani koska sitä ei löydy suomesta. Pimeän valon kanssa sama juttu.
Vierailija kirjoitti:
Ei paljon järki päätä pakota jos uskoo että työpaikkojen luonti olisi hallituksen käsissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turun julistama fatwa on ainoa tärkeä asia nykyajan perikadon ikuisessa iltapäivässä, missä aika on pysähtynyt ja kansa nauttii ikuista ruskeaa valoa ruskean auringon loisteessa avaruuden halki kaikuvan metallisen rasahduksen väristessä ilmakehässä ainiaan.
Orpon mielestä Suomi lähtee nousuun yritystuilla.
Tätä mantraa kokoomus on hokenut yli 30 vuotta, mutta nousua vaan ei näy eikä kuulu. Suomesta on tullut banaanivaltio EK:n ja kokoomuksen opein.
Se Kokoomuksen "Suomi" on aika paljon kapeampi konsepti...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
harvat köyhät tietää mikä on niiden etujen mukaista pitkässä juoksussa. Sen takia ne yleensä onkin köyhiä.
Oletko varma, ettet tule milloinkaan köyhäksi? . Sieltä "huipulta" on moni tullut alas köyhyyteen!
Minä olen ollut köyhä ja olen ollut välillä parempi tuloinen ja rutiköyhä olin kun opiskelin, olihan se hienoa kun viimeisen työharjoittelun aikana pääsin alani töihin, kolmessa päivässä enemmän kuin opiskelijana koko kuukaudessa vaikkei ollut mikään hyvä palkka. Että miksi luulet ettei ihminen ole voinut olla köyhäkin ennen kuin töitä sai tehdä ?
Sitten kun he eivät yritä voimaantua työntämällä bussin alle jotain vieläkin vaikeammassa asemassa olevaa.
Köyhällä ei ole varaa äänestää vasenmistoa saatika vihreitä sdp stä puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen KÖYHÄ mutta olen edelleen sen verran FIKSU että tiedän äänestäväni jatkossakin peisettiä ja tolkullista oikeistoa. Lompakkoni äänestää jaloillaan ja tilaa EU-alueelta sen mitä sieltä on tilattavissa.
Punavihervasemmiston äänestäminen tai pahempi - äänestämättä jättäminen - olisi epäonnekas valinta. Erittäin epäonnekas valinta. Mikään määrä vasemmistolaisen median ilmasto- tai talouspelottelua ei saa minua lopettamaan oikeiston tukemista vaaliäänilläni.
-KÖYHÄ
Suomessa ei ole muuta tokullista oikeistoa kuin Liike nyt, ja paljonpa etua siitäkään kun äänestäjiään on niin vähän että ainut joka pääsee läpi on Hjallis.
Harkimo on pölhöpopulisti. Ja sitä äänestämällä menee ääni hukkana eli äänestää vasemmistoa
Vierailija kirjoitti:
Kansallissosialistinen?
Vierailija kirjoitti:
Vain vasemmisto ajaa duunareiden asiaa ja haluaa pitää köyhimmätkin mukana yhteiskunnassa. Siksi vasemmisto!
Vasemmistolle duunarit on tänä päivänä Kelan tuilla ostareilla notkuvat ulkomaalaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vain vasemmisto ajaa duunareiden asiaa ja haluaa pitää köyhimmätkin mukana yhteiskunnassa. Siksi vasemmisto!
Vasemmisto ei aja todellakaan duunareiden asiaa ja köyhimpinä he pitävät ulkomailta haalittua väkeä, jota pitää heidän mielestään auttaa. Suomalainen köyhä saa olla mukana auttamassa jakamalla omat tukensa näiden tärkeämpien köyhien kanssa.
Kokoomus kiittää!