Kutsu perhejuhliin heinäkuussa, mikä ihme ihmisiä vaivaa?????
Satuinpa kutsumaan ystäviä ja sukulaisia lapseni rippijuhliin heinäkuussa eräänä sunnuntaina.
Ajattelin laittaa kutsun hyvissä ajoin. No muotoilin kutsun yhdessä lapsen kanssa hienosti ja lähetimme sen sitten mun puhelimesta Whatsapilla. Emme laittaneet mitään päivämäärää että ilmoita tuletko.
Reaktiot olivat suurimmaksi osaksi vain pieniä sydämiä reaktiona kuvaan jossa kutsu oli välitetty.
Tai muminaa, kiitos. Nämä tyypit siis läheisiä sukulaisia.
On kyllä aika paha mieli nuoren puolesta. Ainoat ketkä näyttäisivät OIKEASTI vihreää valoa on vain isovanhemmat ja yksi kummitäti. Ja kyllä, olemme jo keski-ikäiset vanhemmat ja vakiintuneessa elämäntilanteessa. Samoin lähipiirimme. Mua oikeasti sattuuu nuoreni puolesta.
Kommentit (165)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rippijuhlat onkin perhejuhla, eikä esim häät.
Rahastusjuhla.
Perinteisesti rippikoulu ja ripille pääsy on ollut nuorelle porras aikuisempaan maailmaan ja samalla on avautunut asioita, jotka eivät ole lapsille sallittuja.
En kuulu kirkkoon, mutta kunnioitan aina nuorta, jonka juhlaan olen saanut kutsun. Osallistun ehdottomasti nuoren rippijuhlaan. Jos on ylitsepääsemätön este, huolehdin muistamisesta parhaani mukaan.
samalla on avautunut asioita, jotka eivät ole lapsille sallittuja?! Mitäköhän nämä asiat ovat?😂
Pahoittelen, mutta minä en voi tulla tjolloin, olemme matkoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahastusjuhla.
Perinteisesti rippikoulu ja ripille pääsy on ollut nuorelle porras aikuisempaan maailmaan ja samalla on avautunut asioita, jotka eivät ole lapsille sallittuja.
En kuulu kirkkoon, mutta kunnioitan aina nuorta, jonka juhlaan olen saanut kutsun. Osallistun ehdottomasti nuoren rippijuhlaan. Jos on ylitsepääsemätön este, huolehdin muistamisesta parhaani mukaan.
samalla on avautunut asioita, jotka eivät ole lapsille sallittuja?! Mitäköhän nämä asiat ovat?😂
Ei hän minullekaan ole vastannut, ei pysty, kun sellaisia asioita ei vaan ole! Joskus aikaan kivi ja kirves, pääsi tansseihin vasta rippikoulun käytyään:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahastusjuhla.
Ei hän minullekaan ole vastannut, ei pysty, kun sellaisia asioita ei vaan ole! Joskus aikaan kivi ja kirves, pääsi tansseihin vasta rippikoulun käytyään:)
Perinteisesti. Esim. tuo mainitsemasi tansseihin pääsy. Ilman rippikoulua ei päässyt myöskään naimisiin.
Mutta ymmärrän hyvin, ettei historiakäsityksesi ulotu ajassa taaksepäin kovin kauas.
Aika pakko meidän perheen olla kun ei ole omaa autoa. Onneksi on oma kasvimaa, voi kalastaa jne.