Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En vaan viitsi syödä lihaa enää!

Vierailija
12.04.2026 |

Kun ajattelen koko konseptia. Ihmiset tappaa eläimiä syödäkseen näitten elämän js lihan, niin se vaikuttaa kauhealta. En halua tappaa ketään ellei ole pakko ja suomessa harvoin on pakko.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne eläimetkin tappaa toisiaan ruuan takia. Ja kasvit ei osaa ilmaista tunteitaan mutta jokin halu niitä ohjaa selviämään. Kunnes ihminen tulee, repii ne irti juuristaan ja syö.

Vierailija
2/21 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei edes ole mitään ideologista tai vahvaa eettistä syytä kasvissyönnin taustalla. Suoraan sanottuna olen vain nirso. Lihan suutuntuma on epämiellyttävä, ajatus jänteistä ynnä muista puistattaa. En ole pystynyt syömään lihaa enää moneen vuoteen. Söin nugetteja (eli ihan mössöksi jauhettua kananlihaa) kunnes kerran nugetissakin oli koku epämääräinen, sitkeä jännepala joka aiheutti niin vahvan kuvotuksen tunteen että en enää pystynyt. 

Minulla ei sinänsä ole mitään lihateollisuutta vastaan, mutta tehotuotanto tuntuu todella luonnottomalta. Eikö liha voisi olla erityisherkku jossa panostettaisiin laatuun määrän sijaan ja tolkuttoman mättämisen sijaan siitä tehtäisiin arvokasta ja erityistä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Jos ihmiset ajattelisivat enemmän meillä olisi runsaammin kasvisruoalla olevia. Itse en vain voi sivuutta eläinten kohtaloita ja hyvinvointia.

Vierailija
4/21 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne eläimetkin tappaa toisiaan ruuan takia. Ja kasvit ei osaa ilmaista tunteitaan mutta jokin halu niitä ohjaa selviämään. Kunnes ihminen tulee, repii ne irti juuristaan ja syö.

Ihmiselle on annettu tahto tai vähintään sen harha. Ihmisellä on kyky valita muukin kuin tappaminen. Siinä on se ero.

Vierailija
5/21 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksi vaan... Minä en viitsinyt sheivata kiveksiäni aamusuihkussa.

Vierailija
6/21 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvit ovat eri asia kuin eläimet. Eläimet liikkuvat, pariutuvat ja synnyttävät jälkeläisiä. Eläimillä on tunteet ja kiintymys suhteet ja alkeellista ajattelua. 

Kasvit eivät tunne eivätkä ajattele eikä niihin satu. Kasvien siemenet ovat maassa mistä ne itävät ja kasvit kasvavat valoa kohti. 
Juurekset kasvattavat syötävän osansa mullan alla.

Vierailija
7/21 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas viitsin. Eilen polkaistiin grillikausi vauhtiin kera herkullisten pihvien. 👌

Vierailija
8/21 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei nyt elävää eläintäkään viiti lähteä syömään, kun ei ole sellaisia kiinageenejä että voisi niellä sammakon tai tukkijäärän elävältä. Tapettava ja palasteltava se ensin on

Vierailija
9/21 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehmä ei syö toisia eläimiä. Se syö ruohoa ja heinää ja lahjoittaa ihmisillekin maitoa, joka on tarkoitettu myös vasikoille.

Siksi Intiassa lehmät ovat pyhiä eläimiä ja liikkuvat vapaasti. 

Vierailija
10/21 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei nyt elävää eläintäkään viiti lähteä syömään, kun ei ole sellaisia kiinageenejä että voisi niellä sammakon tai tukkijäärän elävältä. Tapettava ja palasteltava se ensin on

Vaan se on heikomman eli eläimen hyväksikäyttöä. 

Vierailija
11/21 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli paljon mielenkiintoisempi tieto kuin vegaanin tusinavalitus.

Vierailija
12/21 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa päättää itse syökö lihaa vai ei syö, 

ja onko huomannut siitä haitallisia vaikutuksia itselle tunteisiin vai ei. Kokeillen.

Eläimille ei aina ole muuta tarjolla. Eikä niillä ole 

siihen ajattelukykyä, että kokeilisivat. 

Vierailija
13/21 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lehmä ei syö toisia eläimiä. Se syö ruohoa ja heinää ja lahjoittaa ihmisillekin maitoa, joka on tarkoitettu myös vasikoille.

Et sitten ole nähnyt niitä videoita, joissa lehmä ohimennen syö linnunpoikasia tai muita pieniä eläimiä?

Vierailija
14/21 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, ne on niitä omia valintoja. ei omista valinnoista tarvi kaikille kertoa ja puolustella, miksi tekee jollakin tavalla päätöksiään. 

Vierailija
15/21 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli paljon mielenkiintoisempi tieto kuin vegaanin tusinavalitus.

Miksi ne pitäisi sheivata, niistä kasvaa kai sitten hiuksia.  

Vierailija
16/21 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä söin äsken lihapullia. Hyvää oli 😋

Vierailija
17/21 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taida liittyä aloitukseen mitenkään. Miksi ne sheivaat, eikö pesu riitä vai hiuksiako niistä kasvaa?

Vierailija
18/21 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvit ovat eri asia kuin eläimet. Eläimet liikkuvat, pariutuvat ja synnyttävät jälkeläisiä. Eläimillä on tunteet ja kiintymys suhteet ja alkeellista ajattelua. 

Kasvit eivät tunne eivätkä ajattele eikä niihin satu. Kasvien siemenet ovat maassa mistä ne itävät ja kasvit kasvavat valoa kohti. 
Juurekset kasvattavat syötävän osansa mullan alla.

Tutkimusten mukaan kasveilla on tuntoaisti ja pystyvät kommunikoumaan muiden kasvien kanssa, sekä kasveilla on myös tunteet.

Ne eivät ääntele, vaan viestivät kemiallisesti.

Vierailija
19/21 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap, ne on niitä omia valintoja. ei omista valinnoista tarvi kaikille kertoa ja puolustella, miksi tekee jollakin tavalla päätöksiään. 

Ei ap ole kaikkia vastaillut. Hän aloitti kommentoimalla. Hän ei kysynyt.

Onko se tarkoitettu niin, että siihen ei saa muut kommentoida. Itse olen kommentoinut, koska aihe lähellä sydäntä nykyisin, ei suinkaan ole aina ollut. Enkä ole ap. 

Vierailija
20/21 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sitten ole nähnyt niitä videoita, joissa lehmä ohimennen syö linnunpoikasia tai muita pieniä eläimiä?

Saattaneet oppia ihmisiltä negatiivisia tapoja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi