Mikään meikkivoide ei näytä hyvältä ja ilman on vielä pahempi!
Couperoottinen eli punoitusta on poskissa ja epätasaisen värinen muutenkin, otsa rasvoittuu, hienoja ryppyjä silmien ympärillä reilusti ja ihohuokoset on isot poskipäillä. Ihan ohuet meikkivoiteet (bb/cc-voiteet) näyttävät vähän aikaa tosi hyviltä, sitten alkaa naama jotenkin kiiltämään liikaa. Jos laittaa puuteria (vaikka kuinka varovasti) näyttää naama jotenkin liian talkitulta ja rypyt korostuu. Paksummat voiteet näyttää tunkkaisilta ja väri muuttuu herkästi liian tummaksi kun hapettuu iholla. Mineraalimeikissä oli tuo ongelma että oli liian matta lopputulos, ei enää toimi näin 40+ ikäisenä.
En tiedä, ehkä omat odotukset on epärealistiset, että miltä tällainen jo ikääntyvä perusiho näyttää oikeasti ja mitä meikillä voi saavuttaa.
Muilla samantyyppisiä ongelmia? Onko joku tuote/konsti mitä haluat suositella?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Jos iho kiiltelee mutta puuteri ei sovi, niin kokeile 'blotting paperta. Ainakin essencellä on halpoja. Niillä siis painellaan rasvaisuutta pois.
Olin tulossa kirjoittamaan ihan samaa. Ei puuteria, vaan näitä papereita ja meikkivoiteen päälle setting spray. Ihonhoito toki myös kuntoon mikäli ei ole jo (monella ei ole).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kokeillut Erborianin tuotteita? Ihan sillä kysyn kun itselläni on samat ongelmat ja kiinnostaisi kokeilla tuon red correct-tuotteita. Ja niillä on myös jokin vesimäinen tuote, voisikohan olla hieman edullisempi vaihtoehto tuolle Chanelille?
Ihon kiiltelyä en ole koskaan itse saanut mitenkään kuriin, ja mitä enemmän laitan iholle tuotteita, sitä enemmän se puskee rasvaa. Eli primerit yms on itselläni vain pahentaneet tilannetta.
Mulla on se niiden cc red correct meikkivoide, ihan ok mutta vahvemmin punoittavia alueita ei peitä vaikka kerrostaisi (mulla on toinen poskipää punaisempi). Ap
Suosittelisin myös, että kävisit ihotautilääkärillä, jos punoitus on noinkin paha. Voi olla ruusufinniä ja siihen ei auta muu kuin jo tässä ketjussakin mainitut voiteet. Esim. Soolantra. Apteekista saa jotain reseptivapaata voidetta myös, mutta ei ole kovin tehokas.
En itse pidä punoitusta mitenkään niin älyttömän pahana. Toisen poskipään punoitus on perua auto-onnettomuuden jäljiltä. Ruhjeen jäljiltä verisuonet kai vaurioitui pieneltä alueelta ja kohdassa on punoitusta joka on vähän tummempaa kuin couperosapunerrus. Ap
Kokeilepa seuraavan kerran laittaa meikkivoidetta vain kolmasosa siitä määrästä minkä normaalisti laittaisit. Millä levität sen kasvoille?
craftobian, ei tarvi paljon laittaa ja on riittoisa. Mullakin couperosa.
Vierailija kirjoitti:
Kokeilepa seuraavan kerran laittaa meikkivoidetta vain kolmasosa siitä määrästä minkä normaalisti laittaisit. Millä levität sen kasvoille?
En käytä liikaa voidetta (varsinkaan sillä hintaa mitä toi Chaneli maksaa). Levitän joko sormin tai meikkisiveltimellä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikääntyvälle iholle sopii parhaiten kevyt, kosteuttava ja hoitava meikkivoide, joka tuo kuulausutta eikä kerry juonteisiin. Suosi ohuita koostumuksia, kuten CC-voiteita, seerumimeikkivoiteita tai heleyttäviä tuotteita, jotka hoitavat ihoa C- ja A-vitamiineilla. Vältä paksuja, puuterisia tuotteita, jotka korostavat juonteita.
Paras mitä olen kokeillut ja käytän parhaillaankin on Chanelin Waterfresh meikkivoide. Se on kumminkin tosi kallis ja siinäkin on ongelmana toi liika kiilto jota pitää irtopuuterilla hillitä. Ap
Älä laita puuteria vaan imeytä se liika kiilto pois kasvopaperilla (ihan vaikka ohut wc-paperikin toimii kyllä tuossa.) Näin ei tule liian paksua lopputulosta. Äläkä laita sitä meikkivoidetta liikaa/niin paljon ettei ihon "virheet" kuulla yhtään läpi. Iho saa näyttää iholta meikattunakin, unohda photoshopatut mallikuvat.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikääntyvälle iholle sopii parhaiten kevyt, kosteuttava ja hoitava meikkivoide, joka tuo kuulausutta eikä kerry juonteisiin. Suosi ohuita koostumuksia, kuten CC-voiteita, seerumimeikkivoiteita tai heleyttäviä tuotteita, jotka hoitavat ihoa C- ja A-vitamiineilla. Vältä paksuja, puuterisia tuotteita, jotka korostavat juonteita.
Paras mitä olen kokeillut ja käytän parhaillaankin on Chanelin Waterfresh meikkivoide. Se on kumminkin tosi kallis ja siinäkin on ongelmana toi liika kiilto jota pitää irtopuuterilla hillitä. Ap
Älä laita puuteria vaan imeytä se liika kiilto pois kasvopaperilla (ihan vaikka ohut wc-paperikin toimii kyllä tuossa.) Näin ei tule liian paksua lopputulosta. Äläkä laita sitä meikkivoidetta liikaa/niin paljon ettei ihon "virheet" kuulla yhtään läpi. Iho saa näyttää iholta meikattunakin, unohda photoshopatut mallikuvat.
-eri
Juu, ei tule laitettua tuota liikaa. Ei sitä mielestäni edes saa laitettua liikaa kun on sellaista seerumimaista. Tosi hyvä tuote muuten mutta siinä on sellainen inasen verran liian kiiltävä se lopputulos, siksi laitan irtopuuteria lähinnä otsalle levityksen jälkeen. Siinä kohtaa lopputulos on just sopiva mutta päivän mittaan otsa alkaa kiiltelemään uudestaan. Ap
Itse sekoitan BB voiteeseen vihreää anto redness pohjustusainetta. Tulee hyvä ja kestävä suht luonnollisen näköinen pohja