Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Herttinen sentään!Koulusta tuli lappu,

Vierailija
08.05.2007 |

että koulutyö loppuu pian jne. Jos haluat muistaa opettajaa, laittaisitko rahaa tälle kehitysyhteistyöhankkeelle. Koulupuku jossain.

Mun kakkosluokkalainen ITKI, että haluaa antaa kevätkukan omalle opelle! Ja minä ajattelin, että onpa omituinen olettamus, että jokainen ANTAA lahjan opelle.

KARSEAA!!!

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saavathan ne palkan työstä!

Vierailija
22/48 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ne jotka muistaa muistetaan myös

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyse ole siitä, että maksaja määrää.

Vierailija
24/48 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä minun ekaluokkalaiseni haluaa kovasti antaa opelleen jotakin. Hänelle se on tosi tärkeää. Ongelma on vain se, että ope on mies, joten on vaikea keksiä yhtään mitään.

Ap, ostakaa lahja JA muistakaa rahasummalla niitä ulkomaalaisia köyhiä?

Vierailija
25/48 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän häidenkään lahjalistoja aina noudateta. Minäkin sanoin kerran oppilaille, kun kyselivät mitä haluan joululahjaksi, että älkää tuoko mitään. Ihan kaikki toivat siltikin.

Vierailija
26/48 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei kyse ole siitä, että maksaja määrää.

Ihmeselittäjä!!

Maksajan määräämisvallastako lahjan antamisessa onkin? Hehh:)))

Vierailija
27/48 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eihän häidenkään lahjalistoja aina noudateta. Minäkin sanoin kerran oppilaille, kun kyselivät mitä haluan joululahjaksi, että älkää tuoko mitään. Ihan kaikki toivat siltikin.

Niinpä, kukin antaa mitä haluaa.

Vierailija
28/48 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yrityksen bisneskulttuurista. Jos pomo on aasialainen, on enemmän kuin suositeltavaa ostaa toisinaan pieniä lahjoja.

Vierailija
29/48 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos pidät oppilaita opettajan " alaisina" ... GÄÄG!

Vierailija
30/48 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos todella hyvästä ideasta! Ei tarvitse mitään turhaa krääsää ostella. Ja täditkin tykkäävät varmasti enemmän.

Vierailija
31/48 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

suklaasta ja muumimukeista... Sen verran pieni niiden palkka on.

Vierailija
32/48 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin ostaa jonkin kivan viinipullon, koska tunnen opettajan myös muuten ja tiedän, että hänelle uskaltaa sellaisen ostaa. Jouluna ostimme muiden vanhempien kanssa yhteisesti hänelle hierontalahjakortin.

Vierailija
33/48 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kivan lahjan!

Vierailija
34/48 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... nyt jo eläkkeellä. He saivat joka kevät kaapit täyteen koriste-esineitä jotka oli tietysti hyvällä sydämellä annettu ja siksi arvokkaita sinänsä mutta käytännössä suoranainen maanvaiva. Roinaa joka puolella. Ja kyllä niihin oli rahaakin käytetty.

Eli ymmärrän hyvin tuollaisen viestin. Se vain pitää osata muotoilla niin, ettei tule tunne että jotenkin odotettaisiin lahjaa ylipäänsä. Kuulostaa siltä, että ko opettaja näkisi ihmisten mieluummin käyttävän rahan johonkin hyödylliseen kuin hänen lahjomiseensa, eli kaikkea muuta kuin rahan- tai lahjojen ahne.

SItä paitsi kyllähän sen kukan saa kuitenkin viedä jos lapsi haluaa. Nehän voi poimia vaikka itse (vai voiko, toukouun lopussa??).

Vierailija
35/48 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos lapselle on tärkeää viedä kukka, niin eihän toi sitä estä. Voitte käydä vaikka itse poimimassa kukan tai kukat ja viedä ne opelle. Musta lapsen itse poimimat kukat olisi paljon herttaisempia kuin äidin kaupasta ostama. Tai voitte askarrella kukan, luulen, että sillä olisi paljon suurempi arvo sekä lapselle että opettajalle kuin kaupasta ostetulla kukalla.

Vierailija
36/48 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita muistamisia tietysti kiva saada kiitokseksi, mutta en missään tapauksessa niitä odota. Mieltä tietysti lämmittää esimerkiksi lapsen itsensä tekemä kortti tai piirustus, mutta niiden tai muiden lahjojen antaminen on täysin vapaaehtoista ja lapsen ja hänen vanhempiensa harkinnasta riippuvaa. Mielipiteeni tai ajatukseni lapsesta ei muutu suuntaan eikä toiseen riippuen siitä, tuleeko lahjaa vai ei ja kaikkia lapsia arvostan yhtä paljon!

Ymmärrän tuollaisen lapun lahjoituskohteesta siinä mielessä, että joka vuosi jokainen opettaja saa lapsilta lahjaksi kaikenmaailman posliinikoristeita yms. tilpehööriä, jota ei oikein omassa kodissaan viitsisi esillä pitää. Mullakin yhden kaapin ylähylly on täynnä näitä lahjuksia. Kiitän toki kauniisti ja ajatushan siinä se tärkein on!

En usko lapun laittaneen opettajan toivovan itselleen mitään lahjoja, mutta hän ehkä antoi vain tällaisen vaihtoehdon, jotta ei saa niin paljon turhaa tavaraa, kun niitä monet ostavat kuitenkin välittämättä ollenkaan tämän palstan mielipiteistä. Eihän lappu silti estä lasta askartelemasta opettajalle kaunista korttia ja ostamaan vaikka yhden pienen orvokin pihaan istutettavaksi.

Älä AP stressaa lahjoista. Opettaja tykkää lapsestasi varmasti aivan yhtä paljon riippumatta siitä, saako hän teiltä lahjaa vaiko ei.

Vierailija
37/48 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kortteja, jotka on itse askarreltu, satun tuntemaan sen askartelun tason... Ostakaa mulle viinipullo.

Vierailija
38/48 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on vähän samaa kuin lasten koulussa taannoinen Unicef-kävely, jossa lapset kävelivät jonkun kilometrimäärän päivän aikana ja vanhempien omalle tunnolle jäi sitten paljonko niistä kilometreistä maksetaan hyväntekeväisyyteen.

Rahat kuoreen ja kouluun. Ei siinä vielä mitään mutta kun ne summat lueteltiin sitten koko luokalle. Ja tietysti kovin tyyppi oli se joka oli tuonut 30 euroa ja arvatkaa miltä tuntui siitä joka oli kotoa saanut kasaan 3 euroa?

Vierailija
39/48 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin, hieno tapa auttaa kehitysmaiden lapsia! Opelle täydet pisteet!

Vierailija
40/48 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Päinvastoin, hieno tapa auttaa kehitysmaiden lapsia! Opelle täydet pisteet!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän