Kerran tapailemani miehen ”hullu exä” oli ihan normaali, kun törmättiin sattumalta
Onneksi en uskonut. Välillä mietin miten typeränä miehet oikeen naisia pitää.
Kommentit (52)
Minä törmäsin tässä talvella sattumalta eksäni nyksän äitiin, ja meille kehkeytyi oikein mukava, pitkä juttutuokio. Hänkin on saanut taatusti kuulla, kuinka "hullu" minä olen, ja sen myös näki hänen säikähtäneestä ensireaktiostaan, kun hänelle selvisi, kuka olen. Mutta tämä kohtaaminen ei varmasti ole saanut eksän nykyistä kumppania toisiin ajatuksiin, vaan ennemminkin siellä on eksä jatkanut mustamaalaamistani ja kertonut anopilleen, kuinka taitava minä olen esittämään muuta, vaikka oikeasti olenkin ihan sekaisin päästäni tms.
Ja taustalla on siis narsistinen, väkivaltainen suhde, josta onnistuin viimein pääsemään pois.
Ei sitä hulluutta ensitapaamisella näekään. Sitten kun asut yhdessä ja et voi jättää voiveistä pöydälle, vaikka aijot käyttää sitä vielä muutaman tunnin päästä kun teet iltapalaa, ja saat nalkutusta tästä ja tätä käytetään tekosyynä seksin välttelyyn, niin ymmärrät.
Mies
Vierailija kirjoitti:
Niin se usein on. Toki, niitä oikeastikkin hulluja on.
Mutta etenkin jos kaikki exät on hulluja niin kannattaa juosta lujaa!
Olen tajunnut omasta ex puolisostani näin jälkikäteen että jo hänen nuoruuden suhteissa oli outouksia.
Nykyään ymmärrän miksi yksi tyttöystävä hukuttautui, miksi yksi valehteli olevansa raskaana ja miksi yksi ei koskaan päässyt irti vaan itki aina tämän exän nähdessään.
Voi kunpa olisin tajunnut asiat aiemmin. Olisin säästynyt paljolta!!!
Ei normaalien ihmisten kohdalle satu monia eriskummallisia sattumuksia eikä ihmisten reaktioita.
Se on juuri näin. Normaaleilla ihmisillä on ihan neutraalit välit eksiinsä. Jopa ystävälliset.
Juoskaa karkuun, kun mies alkaa puhua hullusta eksästään.
Ei tuo koske pelkästään exiä. Narsistien mielestä kaikki, josta he ei pidä, on hulluja. Ei koskaan kannata uskoa mitä yksi ihminen tai edes pieni joukko sanoo (narsistilla kun on hovinsakin) Parhaan kuvan saa ihmisestä, kun tutustuu itse. Tosin jos aivan kaikki sanoo että joku on hullu, niin silloin se todennäköisesti on. Mutta jos edes joku on sitä mieltä ettei ole, niin silloin ei ehkä ole.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä hulluutta ensitapaamisella näekään. Sitten kun asut yhdessä ja et voi jättää voiveistä pöydälle, vaikka aijot käyttää sitä vielä muutaman tunnin päästä kun teet iltapalaa, ja saat nalkutusta tästä ja tätä käytetään tekosyynä seksin välttelyyn, niin ymmärrät.
Mies
MOT
Vierailija kirjoitti:
Olen tajunnut omasta ex puolisostani näin jälkikäteen että jo hänen nuoruuden suhteissa oli outouksia.
Nykyään ymmärrän miksi yksi tyttöystävä hukuttautui, miksi yksi valehteli olevansa raskaana ja miksi yksi ei koskaan päässyt irti vaan itki aina tämän exän nähdessään.
Ei normaalien ihmisten kohdalle satu monia eriskummallisia sattumuksia eikä ihmisten reaktioita.
No miksi? Haluan kuulla mihin johtopäätökseen tulit. Tuohan enemmänkin kertoo etteivät naiset olisi halunneet erota miehestä ja eivät päässeet yli erosta. Kerro toki mikä siinä miehessä sitten vikana oli, koska sinähän sitä tässä varmasti syytät.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä hullussa ja sairaassa on tietty fiba heti alusta alkaen. Se vaan pitää osata tulkita oikein. Jos aiempaa kokemusta ei ole, erehtyy helposti kuvittelemaan nämä tyypit tosi mukaviksi ja ystävällisiksi.
Niinpä. Narsisti tuntuu kuin taivaan lahjalta, paras ystävä ja niin empaattinen ja ollaan täsmälleen samalla aallonpituudella. Sitten pitkän, hyvin pitkän ajan päästä tajuaa, että kasvava ahdistus ja paha olo syntyy tuon henkilön jatkuvista, rivien väliin piilotetuista iskuista.
ap heti vastailemassa itselleen, hieman noloa.
Mutta mielenkiintoinen aloitus. Sanot siis ettei nainen pysty esittämään hetken aikaa täysjärkistä, mutta mies kykenee tekemään niin vuosien ajan ennen kuin nainen porsii pari tenavaa, sitten mies "muuttuu"
No, mikäpä siinä, tiedämme kaikki naiset heikkolahjaisemmaksi ja heikommaksi sukupuoleksi, mutta se että olet itse noin avoin asian kanssa.... virkistävää rehellisyyttä.
Ylipäätään tuo, että haukkuu exäänsä mistä hyvänsä asiasta, on sellainen asia, joka saa mut peruuttelemaan pois.
Puolisoni on käynyt läpi helvetin exänsä kanssa. Jollain tasolla hän tiedostaa että ex on "hullu" eli persoonallisuushäiriöinen, mutta silti keksii aina tekosyitä exänsä puolesta. Kuinka exän lapsuus oli traumaattinen jne.
Sivusta kun seuraan niin tämä ex onnistuu pahoittamaan puolisoni mielen ihan joka kerta kun ovat tekemisissä. Yhteisen lapsensa vuoksi sitä valitettavasti jatkuu vielä muutaman vuoden ajan.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo koske pelkästään exiä. Narsistien mielestä kaikki, josta he ei pidä, on hulluja. Ei koskaan kannata uskoa mitä yksi ihminen tai edes pieni joukko sanoo (narsistilla kun on hovinsakin) Parhaan kuvan saa ihmisestä, kun tutustuu itse. Tosin jos aivan kaikki sanoo että joku on hullu, niin silloin se todennäköisesti on. Mutta jos edes joku on sitä mieltä ettei ole, niin silloin ei ehkä ole.
Narsistista aika moni sanoo, että on tosi hyvä tyyppi. Nämä eivät vain näe henkilön todellista luonnetta, koska hän esittää aina esim. töissä tai kavereiden kanssa.
Hullut naiset ja narsisti miehet osaavat kyllä esiintyä viattomina, mutta meneppä tälläisen kanssa kimppaan niin sitten tiedät paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Näin se usein on.
Näin se aina on.
Vähän sama kuin kaikkien naisten exät on järjestäen narsisteja. Mikä nyt ei voi edes tilastollisesti pitää paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on juuri näin. Normaaleilla ihmisillä on ihan neutraalit välit eksiinsä. Jopa ystävälliset.
Juoskaa karkuun, kun mies alkaa puhua hullusta eksästään.
Sama varmasti jos nainen alkaa puhumaan hullusta, jopa väkivaltaisesta eksästään josta kukaan (paitsi kaikki naisen kaverit) ei sanonu mitään pahaa. Siis ei mitään merkkejä ilmassa. Ei mitään.
Ne joiden ex on oikeasti hullu puhuvat asiasta varsin varovasti. Juurikin siksi, että pelkäävät itse leimaantuvansa.
Ne jotka sitä huutaa kovaan ääneen koittavat vaan saada itsensä kuiville...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ehkä yhden tapaamisen perusteella kannata vetää johtopäätöksiä. Ei se hullukaan rupea sinulle riehumaan heti alussa. Vähän sama kun sanoisin että eihän tuo sarjamurhaaja ole edes vaarallinen kun törmäsin eikä edes hyökännyt kimppuun. Monesti näitä lukiessa huomaa kuinka yksinkertaista porukkaa täällä oikeasti on. Ette osaa ajatella asiaa pidemmälle vaan teette johtopäätöksen silloisen vaikutelman pohjalta.
Taidatpa olla niin sanottuja kakkosvaimoja tai vastaavia. Kyllä se sinullekin vielä paljastuu minkälainen mulkero se sinun ukkosi on. Ellet sitten itse ole yhtä narsistinen, niin ehkä vakka on löytänyt kantensa.
Olen kyllä mies, mutta kerro ihmeessä mikä väittämässäni on väärää? Luuletko oikeasti tuntevasi ihmisen yhden tapaamisen perusteella? Ja heti olit antamassa narsistin leimaa, helpolla kyllä annetaan. Ehkä sinä olet yksi näistä hulluista existä kun noin tunteisiin meni.
Vierailija kirjoitti:
Vähän sama kuin kaikkien naisten exät on järjestäen narsisteja. Mikä nyt ei voi edes tilastollisesti pitää paikkaansa.
Tavallisista existä ei tarvi avautua palstalla. Lisäksi narsistilla voi olla monta exää, eli moni nainen tulee tänne puhumaan samasta miehestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallisista existä ei tarvi avautua palstalla. Lisäksi narsistilla voi olla monta exää, eli moni nainen tulee tänne puhumaan samasta miehestä.
Aika moni puhuu myös narsistisesta äidistään. Nämä eivät varmaan kuitenkaan ole kenenkään exiä.
Tai sitten se kertoo että naiset eivät osaa hallita omia tunteita. Minun exä meinas tulla puukolla päälle humalassa kun näki että juttelin serkkuni (naispuolinen) kanssa baarissa. Kotona sitten alkoikin riehuminen. Ehkä kannattaisi joskus kysyä ensin. Syystä exä