Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En oikeesti tiedä, mitä tekisin isona

Vierailija
10.04.2026 |

Hävettää. Oon hankkimassa elämäni neljättä ammattia, eikä tämä tuu mua työllistämään. Tykkään työstä ja haluaisin tehdä sitä, mutta palaan kuitenkin vanhaan työhöni, koska siinä on varma paikka ja vakaat tulot. Eli tää opiskelu oli turhaa. Keskenkään en viitti jättää, koska on niin vähän jäljellä. Onko kukaan muu näin kujalla siitä, mitä haluaa tehdä työkseen? 

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen, mutta kai sitä on pakko tehä vaan jotain, joten miksei vaikka sitä mihin kohta valmistut?

Vierailija
2/3 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet työksesi sitä mitä pystyt tekemään. Kaikki on kompromissia.

En tekisi työtäni päivääkään jos nyt  saisin valita, mutta teen kun tiedän vaihtoehdot: kaikki paskempia. Pääsisin loisimaan vanhempieni siivellä; no, en halua. 

Vakuutan sinulle: kaikki sinnittelevät turhautumisen kanssa. Työ on aina jotain vähemmän kuin haluaisit. No, ehkä on se kourallinen ns unelmatöissä.

Älä oikeasti usko tuohon unelmatyöhöpinään. Se ei liity mitenkään siihen että kaikkia meitä muita riistetään. Maailma on vaan aika sekaisin nykyään. Se joka kestä tätä mylläkkää on tietyllä tavalla jo voittaja. Siedä epävarmuutta, ristiriitaisuuksia, suoranaista järjettömyyttä. Koska haluat sen palkan. Tajuat että ongelma ei ole sinussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat ajatukset. Osui yyteissä ruletti minuun. 

En tiedä, haluanko vielä tuon alan töitä enää ollenkaan vai vaihtaisinko alaa kokonaan. Sitten tietysti mietityttää, millä kustantaa opinnot tai missä välissä opiskelee ja toisaalta tekee sivutoimisesti töitä.

En tiedä, mitä tällä elämällä nyt tekisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi