IS: Sara Sieppi avautuu synnytysvaurioistaan: "Otin pientä hittiä synnytyksessä, joten kävely oli aika tuskaista synnytyksen jälkeen."
Sieppi avautuu sometilillään tuoreesta äitiydestään ja synnytyksessä kärsimistään "hiteistä". Mikä Sieppiin osui, vai tarkoittaako hän musiikkia, kuten Frederikin parhaat hitit?
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Varmastikin repeämä. Ne eivät ole mitenkään harvinaisia. Itselläni oli imukuppisynnytys (vauvan sydänäänet romahti ja hänet piti saada nopeammin pihalle kuin mitä pystyin itse ponnistamaan) ja tuli repeämä. Näitä tulee vaikkei olisi interventioitakaan, mutta imukuppi kait ainakin lisää riskiä. Kävely otti kipeää noin 2 viikkoa, mutta sen jälkeen yhtäkkiä helpotti ja kipu lievittyi pois. Repeämä parani lopulta hyvin. Tavallinen tarina tietääkseni.
Mulla meni melkein 3kk, että tikit ei enää kiristäneet tai mitkä lie arvet.
Repesin tosi pahasti ja en pystynyt istumaan ilman kumirengasta moneen viikkoon ja senkin jälkeen sattui vielä paljon istuminen, kävely ei niinkään.
Imukupilla minunkin esikoinen syntyi.
En halua silti väheksyä tai mitätöidä kenenkään synnytyksen jälkeisiä kipuja tai tuntemuksia. Synnytykset ja kivut niiden aikana ja niiden jälkeen on niin erilaisia ite kullakin.
Kyllä kivuista saa kertoa jos haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tässäkin nyt ärsyttää ihmisiä? Julkkikset puhuu elämästään niin ymmärrettävää, että puhuvat myös synnytyksestä, se ku on aika iso tapahtuma elämässä. Ei ehkä kannata seurata sellaisten ihmisten tekemisiä, jotka ärsyttää vaan keskittyä ihan muihin juttuihin.
Toisissa ketjuissa julistetaan miten synnytys on naiselle kamala riski ja siitä voi saada elinikäiset vammat ja vaivat ja sitten taas toisaalta haukutaan ihminen joka kertoo. että oli kipeä synnytyksen jälkeen ja tullaan vähättelemää, että no kaikkihan me ollaan synnytyksen jälkeen kipeitä, mitä tuosta valitat. Se on ihan normaalia.
Koskaan ei ole hyvä.
Ja tosiaan, miksi seurata ja käydä lukemassa juttuja ihmisistä, jotka vaan ärsyttää? Pitää vaan päästä haukkumaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimon sisko ratkesi persereikään saakka kun synnytti ensisynnyttäjän kaksoset. Ei kävellyt viikkoihin.
Kuulostaa kauhealta. Miksi kukaan synnyttäisi kaksoset alakautta?
Noin voi käydä myös yhden vauvan kanssa. Mun kaverille kävi. Oli aika vaikeaa, ei pystynyt istumaankaan ilman sellaista ilmatäytteistä donitsia moneen, moneen viikkoon. Vauva ei ollut mikään jättiläinen, 3-kiloinen.
Jännästi sitten toiset sanoo, ettei synnytys juuri edes sattunut, kun taas toisille tulee kaikenlaisia ongelmia. Yksi entinen työkaveri rinnasti synnytyksen menkkakipuihin. Ja siinä se.
No, synnytykset on erilaisia. Ensimmäisessä minäkin repesin, toisessa ei tullut mitään vaurioita. Kolmas oli keisarinleikkaus, kaikista oli palautuminen erilaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimon sisko ratkesi persereikään saakka kun synnytti ensisynnyttäjän kaksoset. Ei kävellyt viikkoihin.
Kyllä noin puolet kaksosista syntyy alakautta. Usein sitten, kun ensimmäinen on saatu ulos, niin toinen tulee vaikka jaloista vetämällä. Ja lääkäri on paikalla, valmiina puuttumaan tilanteeseen.
Sektiota suositellaan kaksosille ensisijaisesti, jos tarjonta on huono alatiesynnytystä ajatellen.
Mä niin tykkään suomen kielestä, että voisi joku suomentaa mitä toi "pientä hittiä" tarkoittaa, Sara puhu suomen kieltä
Vierailija kirjoitti:
Eikö ketään kiinnosta?
Ei kiinnosta haukkua Saraa ja sitähän sinä haluat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ketään kiinnosta?
Miehen kanssa kunnon lutkailut kuusysissä ja töräytti ripulit mun kasvoille💩😋💩😮🥒💩
Tykkäsinn😋😮
Oi kauhee, en tykäis💩😋😂🤣👍👍
Miehen kanssa kunnon lutkailut kuusysissä ja töräytti ripulit mun kasvoille💩😋💩😮🥒💩
Tykkäsinn😋😮
Tykkäsinn😋😮
Tykkäsinn😋😮
Tykkäsinn😋😮
Tykkäsinn😋😮
Tykkäsinn😋😮
Tulemme kesällä taas kylään.
Jari
.
-
Odotamme jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ketään kiinnosta?
Tykkäsinn😋😮
Tykkäsinn😋😮
Tykkäsinn😋😮
Tykkäsinn😋😮
Tykkäsinn😋😮
Tykkäsinn😋😮
Tykkäsinn😋😮
Tulemme kesällä taas kylään.
Jari
.
-
Tulkaa ihmeessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin voi käydä myös yhden vauvan kanssa. Mun kaverille kävi. Oli aika vaikeaa, ei pystynyt istumaankaan ilman sellaista ilmatäytteistä donitsia moneen, moneen viikkoon. Vauva ei ollut mikään jättiläinen, 3-kiloinen.
Jännästi sitten toiset sanoo, ettei synnytys juuri edes sattunut, kun taas toisille tulee kaikenlaisia ongelmia. Yksi entinen työkaveri rinnasti synnytyksen menkkakipuihin. Ja siinä se.
Samalla ihmisellä voi synnytykset olla erilaiset, pienen 3kg tytön synnytin ensikertalaisena neljässä tunnissa, lähinnä ihmetellen oikeastiko se nyt syntyy. 4,5kg pojan synnytys jätti vuosien kuoleman pelon kauheudessaan.
Yllättäen monet asialliset kommentit poistettu. Saran hölmöt ihailijat asialla. Sara osaa ottaa yksinkertaisilta seuraajiltaan rahat pois
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ketään kiinnosta?
No aika moni muukin on synnyttänyt (ja ilman että pitää kertoa koko maailmalle taisteluarvista).
Mistä ihmeen taisteluarvista? Ketä vastaan sinä siellä taistelit? Kätilöä vai vauvaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sara Sieppi haluaa olla julkisuudessa ja kertoo siksi mitä tahansa. Elantonsa saa seuraajista. Ei nämä avautumiset ole hyvästä tahdosta. Lehtiin on päästävä. Tavara taitaa olla tuusan nuuskana:)
Sanoi kanssa IS haastattelussa, ettei lasta tulla näkemään somessa, myöhemmin lisäsi siihen, ettei ainakaan tunnistettavasti ja nyt on postannut jo kaksi kuvaa vauvasta someen. Onko vauva edes kuukauden ikäinen? Tosin toisessa kuvassa pehmolelu osin peittää kasvot.
Kaikki vauvat näyttää samalta, ei niitä voi erottaa toisistaan ainakaan kuvasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ketään kiinnosta?
No aika moni muukin on synnyttänyt (ja ilman että pitää kertoa koko maailmalle taisteluarvista).
Mistä ihmeen taisteluarvista? Ketä vastaan sinä siellä taistelit? Kätilöä vai vauvaa?
Taistelu-Arvia vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Yllättäen monet asialliset kommentit poistettu. Saran hölmöt ihailijat asialla. Sara osaa ottaa yksinkertaisilta seuraajiltaan rahat pois
Mikä asiallinen kommentti nyt on poistettu. Pitääkö aina arvostella? Jos ei oo mitään hyvää sanottavaa niin voi olla myös hiljaa. Olisiko se vaihtoehto
Vierailija kirjoitti:
Kaksoset harvoin on isoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti joku sohvaperua. Itse läksin töistä synnyttämään ja 3pv päästä takaisin kotiin ja töihin
Synnytys on kyllä yksityinen kokemus. Noloa jos täytyy repeämistä kertoilla julkisuuteen.
Useimmat saavat tikkejä ja jollain tikki voi myös aueta, kuten itselle kävi ;)
Vierailija kirjoitti:
Hassu ilmaus, ottaa hittiä. Viittaa että jotain epätavallista tapahtui, eikä normaaleja kipu-juttuja.
Englanninkielisestä sanasta ottaa osumaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassu ilmaus, ottaa hittiä. Viittaa että jotain epätavallista tapahtui, eikä normaaleja kipu-juttuja.
Englanninkielisestä sanasta ottaa osumaa.
Aloituksessa kysytään, mikä Saraan osui, kun kirjoittaa noin.
Mikä tässäkin nyt ärsyttää ihmisiä? Julkkikset puhuu elämästään niin ymmärrettävää, että puhuvat myös synnytyksestä, se ku on aika iso tapahtuma elämässä. Ei ehkä kannata seurata sellaisten ihmisten tekemisiä, jotka ärsyttää vaan keskittyä ihan muihin juttuihin.