Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Katsooko joku oikeasti vanhoja Suomi-filmejä?

Vierailija
10.04.2026 |

Tänään kuntosalin telkkarista tuli joku Suomi-filmi. Tuntuu erikoiselta, että joku istuisi sellaista katsomaan. No, en kyllä katso itse telkkaria ollenkaan.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi niistä elokuvista puuttuu värit ja äänet on mitä sattuu?

Värifilmiin ei ollut varaa, kun jouduttiin maksamaan Neuvostoliitolle sotakorvauksia. Sama koskee äänityksen tasoa. Ei ollut varaa kunnon mikrofoneihin.

Vierailija
42/48 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 1981 syntynyt ja katson vanhoja Suomi-filmejä. Mukavaa katsella niitä kun viikkaan pyykkiä ja parittelen sukkia.

Niskavuoret, Komisario Palmut, Suomisen perhe, Pekka Puupäät, Putkinotko, Ryysyrannan Jooseppi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, niissä on hyviä pätkiä.

Ansa,Aku,Siiri,Tauno.

Vierailija
44/48 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä yks päivä jumitin puolikipeänä sohvalla katsomaan täysin älytöntä ja ylinäyteltyä SH-elokuvaa. Lopuksi päähenkilö herää roskiksesta ja kaikki olikin unta. Oli kyllä kaikessa hölmöydessään varsin kiehtova. Että tuollaista on aikanaan katseltu. Ja näytelty. 

En tunnista tuollaista skenaariota. Yksi elokuva on aika lähellä, mutta siinä päähenkilö (Tauno Palo) herää lepolassesta vesistön rannalta.

"Jos oisi valtaa". Komedia lumpunkerääjästä, joka yllättäen päätyy yhteiskunnan huipulle. O: Yrjö Norta. N: Aku Korhonen, Sirkka Sipilä, Siiri Angerkoski, Yrjö Tuominen, Joel Rinne, Lauri Kyöstilä. (1941)

Okei. Ajattelin eri leffaa. Siinäkin oli uniosio.

Vierailija
45/48 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä yks päivä jumitin puolikipeänä sohvalla katsomaan täysin älytöntä ja ylinäyteltyä SH-elokuvaa. Lopuksi päähenkilö herää roskiksesta ja kaikki olikin unta. Oli kyllä kaikessa hölmöydessään varsin kiehtova. Että tuollaista on aikanaan katseltu. Ja näytelty. 

Oliko se se Aku Korhosen esittämä lumppu-ukko miljardöörinä? Kesken piti jättää kun oli niin kökkö.

Vierailija
46/48 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut pari kuukautta sairauslomalla ja yrittänyt joitakin katsoa, mutta aika köpsiä kötöstyksiä nuo on järjestään ollut.

Näyttelijät olivat enimmäkseen teatterinäyttelijöitä, joten äänenkäyttö ja eleet olivat sieltä maailmasta. Toisaalta vanhemman pään elokuvissa käytetyt mikrofonit epäherkkyydessään mahdollisesti edellyttivät kuuluvaa puhetta.

Vierailija
47/48 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon 1981 syntynyt ja katson vanhoja Suomi-filmejä. Mukavaa katsella niitä kun viikkaan pyykkiä ja parittelen sukkia.

Niskavuoret, Komisario Palmut, Suomisen perhe, Pekka Puupäät, Putkinotko, Ryysyrannan Jooseppi...

Parittelet sukkia? Mikset parittele itse?

48/48 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson silloin tällöin vanhoja kotimaisia elokuvia. Niskavuori-elokuvia, romanttisia kuten Katariina ja Munkkiniemen kreivi, melodraamoja kuten Valkoiset ruusut ja Morsiusseppele, kauhuelokuviakin on joitain, esim. Valkoinen peura.