Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Näin kevätauringon paistaessa mietin että onko se pettäminen oikeasti aina niin paha asia? Onko pettäjä aina paha ihminen?

Vierailija
10.04.2026 |

Miksi pettäminen ollaan usein demonisoitu niin pahoin, ja pettäjä aina jotenkin maailman pahin ihminen?
Kun katselen elämää ympärilläni kauniissa kevätsäässä, niin en ymmärrä miksi kaikki pettäjät olisivat pahoja ihmisiä...Joukossa on paljon hyviä ja empaattisia ihmisiä, jotka haluavat kokea elämää...

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistoon.

Vierailija
2/24 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ihmiselle luonnollista käytöstä ei ole lukittua yhteen seksikumppaniin ykävuosiksi 30-90

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poistoon.

Syystä että?

Vierailija
4/24 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poistoon.

Syystä että?

Mieti!

Vierailija
5/24 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olenkin sinkku eikä minulla ole tuota ongelmaa. Olen paljon fiksumpi kuin ap.

Vierailija
6/24 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sana sen jo kertoo, pettäminen ei ole kaunis asia. Kuka haluaa katsoa peiliin ja todeta olevansa pettäjä, valehtelija? Kertoo kumppanilleen etukäteen asiasta reilusti, että tekee mieli toista ja aikoo hypätä sänkyyn toisen kanssa ja sitten kestää seuraukset kitisemättä.

Vierailija
7/24 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tulin juuri petetyksi ja olen niin rikki kuin ihminen voi olla. Itsetuntoni hajosi, en pysty syömään, en nukkumaan, en muuta kuin itkemään lähinnä. Saan paniikkikohtauksia enkä halua poistua kotoa. Elämältä katosi pohja, kun luottamus ja kunnioitus rikottiin. 

Vierailija
8/24 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusten mukaan noin 30–60 prosenttia ihmisistä pettää kumppaniaan parisuhteen aikana. Suomalaisessa Väestöliiton Perhebarometrissa on raportoitu, että joka viides mies ja joka kymmenes nainen on ollut seksuaalisesti uskoton. Luvut vaihtelevat kuitenkin kyselyiden mukaan, ja joidenkin tietojen mukaan yli puolet (52-54 %) on joskus pettänyt. 

Siis lähes puolet pettää tilaisuuden tullen. Ovatko puolet ihmisistä jotenkin pahoja?

Vierailija
9/24 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäjä on aina sääliö. Piste.

Vierailija
10/24 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on paha ihminen.

Vierailija
11/24 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettäjä on aina sääliö. Piste.

Tutkimusten mukaan noin 30–60 prosenttia ihmisistä pettää kumppaniaan parisuhteen aikana. Suomalaisessa Väestöliiton Perhebarometrissa on raportoitu, että joka viides mies ja joka kymmenes nainen on ollut seksuaalisesti uskoton. Luvut vaihtelevat kuitenkin kyselyiden mukaan, ja joidenkin tietojen mukaan yli puolet (52-54 %) on joskus pettänyt. 

Vierailija
12/24 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on itse pettäjä. Nyt omatunto soimaa ihan aiheesta.

Vierailija
13/24 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäryhmä: 55–64-vuotiaista noin 69 prosenttia on raportoinut joskus pettäneensä, kertoo Iltasanomat

Vierailija
14/24 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poistoon.

Syystä että?

Mieti!

Ei se mitään tajua

Vierailija
15/24 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne hyviäkään ole. Löyhämoraalisia ja omatunnottomia ainakin ovat. itse sanoisin kyllä, että myös pahoja, koska haluavat toiselle pahaa.

Vierailija
16/24 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne hyviäkään ole. Löyhämoraalisia ja omatunnottomia ainakin ovat. itse sanoisin kyllä, että myös pahoja, koska haluavat toiselle pahaa.

Puhut ikään kuin pettäjät olisivat jokin pieni vähemmistö.

Luepa tämä:

"Ikäryhmä: 55–64-vuotiaista noin 69 prosenttia on raportoinut joskus pettäneensä, kertoo Iltasanomat. "

Vierailija
17/24 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät he pahoja ole

Vierailija
18/24 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin. Valitettavasti tähän ei liiemmin aikakaan auta..ei ainakaan itsellä edes todella monet vuodet. Sori. Ihme että olen vielä hengissä.

Vierailija
19/24 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän hyvin. Valitettavasti tähän ei liiemmin aikakaan auta..ei ainakaan itsellä edes todella monet vuodet. Sori. Ihme että olen vielä hengissä.

Eli aina vaan haluat vierasta vai?
Itse olen jo 40v mies, mutta silti haluan koko ajan muita naisia...

ap

Vierailija
20/24 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, ihmiselle luonnollista käytöstä ei ole lukittua yhteen seksikumppaniin ykävuosiksi 30-90

Huutista ykävuosille :D