Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaa lakata viimeistään nyt uskomassa, että avaukset poistuvat sääntörikkomusten takia

Vierailija
10.04.2026 |

Eivät poistu. "Moderointi" perustuu käyttäjien tekemiin ilmoituksiin. Siksi ilmoitusten tekemistä voi käyttää myös kiusauskeinona, kun kukaan ei niitä ilmoituksia valvo. Tänne ei myöskään todennäköisesti saa enää banneja, vaikka miten monta omaa avausta poistettaisiin. 

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä poistuu tosiaan asiallisiakin aloituksia. Sen sijaan puppajankkaaja saa tehdä vaikka 30 aloitusta päivässä. 

Vierailija
62/91 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fakta on se että täysin sääntöjen mukaisia kommentteja poistetaan. Ilman mitään syytä täältä poistuu myös asialliset kommentit kun jotkut poistattaa kaikki mitkä ei heitä miellytä.

Vahva epäilys että ovat itse modeja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fakta on se että täysin sääntöjen mukaisia kommentteja poistetaan. Ilman mitään syytä täältä poistuu myös asialliset kommentit kun jotkut poistattaa kaikki mitkä ei heitä miellytä.

Itse ainakin poistatan ketjussa kaikki viestit jos tulee yksikin asiaton viesti/jankkaus.

Parempi näin koska jos tulee yksi asiaton viesti niin sitten niitä tulee enemmänkin.

Vierailija
64/91 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä fiksumpi aloitus ja keskustelevat vastaukset, sen varmemmin koko ketju poistuu. 

Yleistä agendaa ei saa kritisoida, eli on selkeästi kiellettyjä keskusteluaiheita. 

Sen sijaan voi haukkua muita kirjoittajia ja kirjoitella alatyylisesti ihan pimeitä juttuja aivan mielin määrin. 

Operaatio "kansan tyhmentäminen ja yksi oikea mielipide" on hyvällä mallilla. 

Vierailija
65/91 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin poistatan ketjussa kaikki viestit jos tulee yksikin asiaton viesti/jankkaus.

Parempi näin koska jos tulee yksi asiaton viesti niin sitten niitä tulee enemmänkin.

Juurikin näin.

Vierailija
66/91 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiallisten ketjujen poistattajat itse lähettävät keskusteluihin asiattomia viestejä saadakseen tuolla tavoin toimivat mukaan auttamaan poistatuksessa.

Vierailija
67/91 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rasistinen aloitus poistoon!

Tällä syyllä varmasti poistuu nopeaan.. 

Vierailija
68/91 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Miten se moderaattorien toiminta sun mielestä tällä palstalla näkyy? Mun mielestä ei näy yhtään mitenkään. Mistä olet ottanut selvää?"

Kysymällä asiaa suoraan Sanomalta.

Juu, enpä usko, että olet kysynyt tai että he ovat avanneet asiaa mitenkään. Mä oon lähettänyt usemman kerran palautetta palstasta (vuosia sitten) ja liittänyt mukaan sähköpostiosoitteeni, eikä sieltä ole vastattu yhtään mitään.

Kävin juuri äskettäin lukaisemassa sääntöjä ja väittäisin että siellä lukee yhteydenotossa, että Sanoma ei kommentoi yleisiä moderointilinjauksiaan.

Vierailija
69/91 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiallisten ketjujen poistattajat itse lähettävät keskusteluihin asiattomia viestejä saadakseen tuolla tavoin toimivat mukaan auttamaan poistatuksessa.

Joskus toimin myös näin.

J oel

..

Vierailija
70/91 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin tätä niin meni 15s kaksi ketjua pois.

Otetaan tehihokäyttöön🤣

Vierailija
71/91 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Miten se moderaattorien toiminta sun mielestä tällä palstalla näkyy? Mun mielestä ei näy yhtään mitenkään. Mistä olet ottanut selvää?"

Kysymällä asiaa suoraan Sanomalta.

Joko sinä valehtelet tai Sanoma. Ketjuja poistuu sellaista tahtia, ettei niitä kukaan ihmis-mode edes ehdi lukea. 

Miksi joidenkin pitää riehua palstalla? Sillä tavalla ne katoavat. Moderointi toimii jo kommentointia kirjoittaessa. Osa kommenteista jätetään julkaisematta. Jos jatkuvasti laaditaan sellaisia kommentteja johonkin ketjuun, että niitä on pakko hylätä jo siinä vaiheessa, niin kyllä se vaikuttaa koko ketjuun. Siihen vielä lisäksi ne kommentit, jotka pitää myöhemmin poistaa käsityönä. Automaattinen mode ja ihmismodet ovat töissä.

Höpsistä pöytään. Ihan tavallisia avauksia poistatetaan myös, vaikkapa ruokaa tai historiaa koskevia. Ja toki sellaisia, jiissa ilmaistaan mielipiteitäyhteiskunnallisista asioista. Täällä on ihan selkeää poistoilla kiusaamista, eikä se väittämällä muuksi nuutu.

Tyypilliset riitelynaiheet, joista jokaisella löytyy jonkinlainen mielipide: ruoka, historian oikeudellisuus sekä yhteiskunta.

Vierailija
72/91 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moderointi on automatisoitu täällä täysin. Perustuu sanafilttereihin ja muiden käyttäjien ilmoituksiin, jolloin botti tekee tarvittavat toimenpiteet. Luuletteko oikeasti että joku modetiimi istuu jossain valvomossa läppäreiden kanssa ja painaa duunia kahdessa vuorossa 7-23? Hahah :D 

Vierailija
73/91 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä syyllä varmasti poistuu nopeaan.. 

Ja sekös vasta persua vituttaa...

Vierailija
74/91 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otetaan tehihokäyttöön🤣

Jos kirjoitat naisten oikeudet tietyissä kulttuureissa ja vaikutus tasa-arvokulttuureihin, menee pari sekuntia.. 

Vierailija
75/91 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otetaan tehihokäyttöön🤣

Jos kirjoitat naisten oikeudet tietyissä kulttuureissa ja vaikutus tasa-arvokulttuureihin, menee pari sekuntia.. 

Entäs Woke?

Vierailija
76/91 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne mihinkään perustu. Sanoin yhdessä ketjussa että palveluista tulisi tehdä käyttäjälle vaivattomia (esim. kierrätys) jotta niitä myös käytettäisi. ja joku rupesi jankuttamaan vastaan ettei tuo toimi suomessa ja lopulta poisti kommenttini mutta jätti omat jankutuksensa. Eli joku toimittaja taas päti valtansa avulla eikä kestänyt vastaansanomista. Muuten en ymmärrä mitä kiellettyä on sanoa että pitäisi tehdä hommasta kansalle helppoa. 

Vierailija
77/91 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÄMÄ TOIMII!!

KYMMENEN PASKAKETJUA LÄHTI TOSI NOPEEsti.

Vierailija
78/91 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla mennyt 19/20 viestiä yleensä läpi. Joskus jokin jää harvoin filtteriin.

Vierailija
79/91 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskeskelin aikanaan poistettavien aloitusten määrää merkkaamalla peräkkäisiä ei-valikoivasti isot määrät kirjanmerkein ja seuraten myös palstan lyhenemistä poistohetkin, jolloin isoin massa poistetaan kerralla yleensä noin tunnin parin välein ja tulos oli ainakin silloin se, että noin 1/5 ketjuista poistui kaikista niistä, jotka olivat silloin käyneet päivän aikana ylhäällä. Tästä on tosin jo tovi aikaa.

Vierailija
80/91 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lakata uskomasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä