Kannattaako Vantaalle muuttaa ja mihin sinne?
Tarjoutui koulupaikka Vantaalta. Itse asun Tampereella enkä tiedä seudusta mitään, joten mistä sieltä kannattaisi etsiä asuntoa ja mitä alueita tulee välttää? En haluaisi ihan mihinkään deekulähiöön muuttaa.
Kommentit (117)
Tikkurilasta tulee seniori kaupungin osa . Nuoret muuttaa uusiin lähiöihin. Sato yhtiö vuokraa asuntoja ei ne ihan halpoja ole . Vuokraovi COM paremmin.
Nuori kun on niin ehkä uudempi alue sitten . Pakkala tai Kivistö.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse asunut Tikkurilassa ja Korsossa. Korsossa asumisesta on jo aikaa noin 15 vuotta, silloin ainakin oli mainettaan parempi mutta en tiedä nykytilannetta. Tiksistä muutin pois viitisen vuotta sitten, koen että alue jossa asuin siellä muuttui heikompaan suuntaan sinä aikana kun itse siellä olin.
Ehkä noista kahdesta ennemmin suosittelisin Korsoa!
Ja tähän vielä lisäisin että Vantaalta ei löydy kovin helposti ns luksusalueita samalla tavalla kuin Espoosta tai Helsingistä. Koko Vantaa on aikalailla keskinkertaista tai sen alapuolella.
Myyrmäessä en ole asunut mutta käynyt olen. En muuttaisi.
Meidän tuttavia asui koivukylässä opiskelijoita . Hiekkaharjussa. Ja tiksissä.
Vierailija kirjoitti:
Vantaalla on yksi uimahalli köyhiä kun ovat ja sen puutteen pelastaa JUMBON FLAMINGON KYLPYLÄ !
Ok boomer
Miten Suomen saa takaisin arabeilta ?
Arabit myy kameleita torilla eikun kamelinlihaa. Tiksin ostarilla.
Vierailija kirjoitti:
Vantaalla on yksi uimahalli köyhiä kun ovat ja sen puutteen pelastaa JUMBON FLAMINGON KYLPYLÄ !
Se on jännä kun Martinlaaksossa ja Myyrmäessä on uimahallit. Luulis niitä myös Itä-Vantaalta löytyvän.
Vierailija kirjoitti:
Tammisto on kätketty helmi. Koko pääkaupunkiseudun paras asuinalue, millä tahansa mittarilla.
Tammiston paras taidenäyttely ja ravintola huhtikuussa 2026?
Vierailija kirjoitti:
Hiekkaharjuun on vähän rauhallisempaa . Tai lentokentän lähelle Pakkalaan. Uudempaa rakennusta myös vuokra. Koivukylä sopii nuorille .
Eikös tuolta ole vieläkin hankala kulkea Myyrmäkeen?
Hei!
Tervetuloa opiskelemaan ja asumaan Vantaalle.
Moni sanoo, ettei täällö tarvitse autoa, mutta on se hyvä olla, jos itse tykkäät, niin pääsee minne huvittaa ja myös pk-seudun ulkopuolelle.
Vapaala, Varisto, Louhela, Martinlaakso ovat rauhallisia.
Myyrmäen kauppakeskuksessa on kaikki palvelut, joita käytämme koko perhe, eikä ole ongelmaa.
Myyrmannissa on samalla tavalla kuin vaikkapa Espoon Sellossa vakio "ruusuja", jotka pyörivät asemanseudulla vailla päämäärää. Niitä on Helsingissä ja joka paikassa, joten en näkisi ongelmana adioida kauppakeskuksessa.
En kuitenkaan haluaisi muuttaa siihen ihan aseman viereen.
Ehkä Kuninkaantammi Martinlaakso väliltä, jos koulu on Myyrmäessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tammisto on kätketty helmi. Koko pääkaupunkiseudun paras asuinalue, millä tahansa mittarilla.
Tammiston paras taidenäyttely ja ravintola huhtikuussa 2026?
Kauanko kestää bussilla stadiin, vai kulkeeko niitä edes? Oma autohan siellä täytyisi olla.
Komppaan, että Vantaalla tarvitsee auton. Ei ehkä töihin (tai niihin opintoihin), mutta kaupunkikeskustan puuttuessa asiointi on 30km hajallaan. Kaikkeen menee siten myös aikaa, kun vertaat vaikka Tampereeseen, jossa palvelut ovat enimmäkseen lähekkäin keskustassa. Vantaa muodostuu lähiöistä, sen nimikin oli aiemmin "Helsingin maalaiskunta".
Myyrmäki on Länsi- Vantaan keskus, palvelut erinomaiset. Enemmän häiriötä löytyy Helsingin rautatieasemalta.
Olen itse asunut Tikkurilassa ja Korsossa. Korsossa asumisesta on jo aikaa noin 15 vuotta, silloin ainakin oli mainettaan parempi mutta en tiedä nykytilannetta. Tiksistä muutin pois viitisen vuotta sitten, koen että alue jossa asuin siellä muuttui heikompaan suuntaan sinä aikana kun itse siellä olin.
Ehkä noista kahdesta ennemmin suosittelisin Korsoa!