Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka siistit kodit teillä on?

Vierailija
10.04.2026 |

Ja asutteko yksin/onko perhettä?

Joillain näkyy kodeissa, että on aina siistiä. Ei kertakaikkiaan ole likaisia astioita tiskipöydällä tai aamuleivistä jääneitä muruja pöydällä. Esimerkiksi yksi ystäväni on sellainen, joka ei siedä yhtään likaa pöydillä. 

Itse olen oikeastaan mielissäni, jos menen kylään johonkin ja elämisen jälki näkyy. Tiskivuoret on isot, ruokapöydällä ties mitä roinaa ja pyykkivuoret ulottuu olohuoneeseen asti. Vessanpönttökin on pesemättä ja pölyä ja käsipyyheliinat vähän jo nihkeät. Sitähän se monesti ainakin lapsiperheissä on ja mitä sitä pingottamaan liikaa.

Itse yritän pitää kotia siistinä ja välillä on kausia, että en siedä yhtään aamuisia leipämuruja pöydällä tai likaista astiaa pöydällä. Oikein ärsyttää jos mies jättää pöydälle tyhjän rahkapurkkinsa ja se rahkapurkki on siinä vielä seuraavana päivänä.

Toisaalta on taas kausia, että vaikka ollaan molemmat vapailla miehen kanssa tai lomalla ja sitten yhtäkkiä mua ei yhtään kiinnosta, oliko tyhjät rahkapurkit pöydällä tai kunnon tiskivuori pöydällä, leivänmuruja joka puolella ja tyhjät likaiset paistinpannut lojuu hellan vieressä ja eläminen näkyy kyllä. Sekin on ihan ok.

Mites teillä? Kuinka siistiä teillä on ja mitä ajattelet esim vieraiden sotkuisista kodeista?

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Ei. Ei.

Ollaan juuri air&be tyylisesti muiden nurkissa muutaman kuukauden. Hyllyt on tyhjät, kaapit on tyhjät. Ajattelin, että nyttenkö onnistuisi siisti elämä. Moppaan joka aamu,otan vessat ja keittiön. ( ja tietenkin kokkailun jälkeen ym.)

Mutta ei tästä mitään tuu, kun olen yksin!

Mies, lapsi ja koira on kuin etanaparvi, joka jättää limavanan perässään. Tiedän vika on silti minun. Pitäisi kouluttaa paremmin.

Vierailija
42/42 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan, kuinka komea 

+10 vuotta vanhempi lääkärimies

oli kyläilemässä luonani. 

'Harvoin tapaa naista, jonka

koti on siistimpi kuin sairaala.'

Näillä sanoin hän minun 

silloista kotiani kehaisi.