Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kauan odottaisit reseptin uusimista ennenkuin soittaisit ja kyselisit

Vierailija
10.04.2026 |

sen perään? Ei näköjään ole mitään merkitystä silläkään, että kyseessä on lääke, jonka käyttöä ei saisi lopettaa seinään. 

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hgissä on Maisa-portaali jota oletetaan käytettävän asiointiin. Siellä voi lähettää viestejä, mutta ei ne niitä käy lukemassa, olen joskus huomauttanut soittamalla, sitten katsovat. Vähintäänkin raivostuttavaa, eikö se järjestelmä tosiaan osaa herättää. 

Näin luvattu siellä

Ammattilaiset vastaavat viestiisi mahdollisimman pian, kuitenkin viimeistään kolmen arkipäivän kuluessa.

Vierailija
42/49 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen voi tehdä helposti ja ilmaiseksi netissä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin Lunnasta, ei ollut laitettu uusimispyyntöä. Soitin ja hoitaja joka soitti takaisin, kysyi lääkäriltä voisinko saada sen reseptin tänään. 

Vierailija
44/49 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kautta laitoit uusintaan? Jos kannan kautta, niin soita samantien. Itse en ole saanut kannan kautta uusittua yhtään reseptiä ainakaan vuoteen. Jossain vaiheessa uusintapyhntö siellä vanhenee ja tulee ilmoitus, että ei ole uusittu. Enää en edes yritä uusia kannan kautta vaan chattään suoraan hoitajalle, joka laittaa sen lääkärille. Yleensä kahden päivän sisään tulle.

Kannan kautta olen uusinut kaikki reseptini siitä saakka kun kanta tuli käyttöön. Yleensä on uusittu kahdessa vuorokaudessa. Nyt muutin uuden terveysaseman alueelle, vein vuorokautta, oli viikonloppu välissä.

Ap:lle. Pikkusen ennakointia suosittelen käyttämään tärkeidn lääkkeiden uusinnassa.

Vierailija
45/49 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä kautta laitoit uusintaan? Jos kannan kautta, niin soita samantien. Itse en ole saanut kannan kautta uusittua yhtään reseptiä ainakaan vuoteen. Jossain vaiheessa uusintapyhntö siellä vanhenee ja tulee ilmoitus, että ei ole uusittu. Enää en edes yritä uusia kannan kautta vaan chattään suoraan hoitajalle, joka laittaa sen lääkärille. Yleensä kahden päivän sisään tulle.

Kannan kautta olen uusinut kaikki reseptini siitä saakka kun kanta tuli käyttöön. Yleensä on uusittu kahdessa vuorokaudessa. Nyt muutin uuden terveysaseman alueelle, vein vuorokautta, oli viikonloppu välissä.

Ap:lle. Pikkusen ennakointia suosittelen käyttämään tärkeidn lääkkeiden uusinnassa.

Eikö yli kaksi viikkoa ennen lääkkeen loppumista ole tarpeeksi ennakointia? Ja olen laittanut omakannan kautta, mutta liian monta kertaa on käynyt niin, että uusimispyynnöt ei ole koskaan menneet perille.

Vierailija
46/49 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä on joku sääntö missä vaiheessa ennen lääkkeiden laskettua loppumista resepti voidaan uusia siellä kannassa ja tämä sääntö on varmaan väärinkäytösten ehkäisemiseksi laadittu ( ohjelma ilmoitti ainakin minulle yrittäessäni uusintaa liian aikaisin).  Pyydä apteekista apua reseptin uusimiseen jos et osaa itse hoitaa sitä tai et onnistu uusimaan reseptiä siellä omakannassa. Minulla on aina onnistunut reseptin uusiminen siellä kannassa edellyttäen, että olen hoitanut ennen uusintapyyntöä tarvittavan laboratoriossa käynnin. Reseptin uusimista ei kannata jättää ihan viimehetkeen, sillä lääkåreillä ei ehkä ole joka päivä aikaa kytätä uusittavia reseptejä vaan tekevät sen ehkä vain tiettyinä päivinä viikossa.

Onko niin, että lääkäri voi uusia, mutta jos on korvattava lääke niin sen saa apteekista vasta määrätyn ajan kuluttua? Jotakin tämmöistä niissä on.

Kela-korvattuna saa ulos tietyn ajan päästä, omalla kustannuksella jo aiemmin.

Vierailija
47/49 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö yli kaksi viikkoa ennen lääkkeen loppumista ole tarpeeksi ennakointia? Ja olen laittanut omakannan kautta, mutta liian monta kertaa on käynyt niin, että uusimispyynnöt ei ole koskaan menneet perille.

No, parempi tehdä Kannan kautta kuin hoitajilta muiden asioiden ohessa. Ne unohtelee asioita siinä kuin meki kun tulee koko ajan keskeytyksiä. Kannasta voi seurata tlannetta ja tehdä uusintapyynnön jos edellistä pyyntöä ei ole määräajassa hyväksytty. Itse uusin usein jo kuukautta ennen seuraavaa noutoa.

Vierailija
48/49 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätin uusintapyynnön hoitajalle kun soitin eräässä päivystysasiassa. Siitä on aikaa jo yli kaksi viikkoa.

Hoitsu on unohtanut hoitaa asian. Uusi kannan tai apteekin kautta asap.

Vierailija
49/49 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätin uusintapyynnön hoitajalle kun soitin eräässä päivystysasiassa. Siitä on aikaa jo yli kaksi viikkoa.

Hoitsu on unohtanut hoitaa asian. Uusi kannan tai apteekin kautta asap.

Älä lässytä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä