Eläkkeiden leikkaamista jo pohjustetaan valtionmediassa - miten saadaan eläkeläiset barrikaadeille?
Mannerheimintie tukkoon, autoja junaraitelle.
Kommentit (61)
Ei niiden tarvii. Ne äänestää joukolla vassareita niin muut kansanosat kuolevat nälkään. Maa mut ja eläkeläiset sitten jatkavat tarinaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi yhden sukupolven pitäisi syödä koko maan eväät tulevilta sukupolvilta valtavilla eläkkeillään, kun seuraavat sukupolvet tulevat tekemään töitä pitkälti yli 70-vuotiaiksi?
Millä valtavilla eläkkeillä. Eläke on noin 55% palkasta. Jos eläkkeet on valtavia niin palkat vielä valtavampia, melkein kaksinkertaisia.
Oma palkkani on Bruttona 2109e Valitettavasti aika moni eläkeläinen saa saman tai enemmän kuin minä Nettona TÖISSÄ.
Vierailija kirjoitti:
Miksi he menisivät kun tietävät tasantarkkaan itsekkin olevansa yksi suurimmista syistä hyvinvointivaltion tuhoutumiseen. Mitä he siellä edes vaatisivat? Että pienen työntekijöiden joukon on jatkossakin ylläpidettävä heidän valtavat kustannuksensa saamatta itse koskaan mitään eläkettä saati samaa elintasoa?
Siis Suomen paska politiikka onkin nyt eläkeläisten vika???;;Kun päättäjät onnistuvat parissa kolmessa vuodessa sössimään kaiken mahdollisen niin täytyyhän syylliset jostain löytää.Noloa yrittää jotain 80-100-vuotiaita lavastaa syypäiksi.Niin he kun eivät kykene itseään puolustamaan niin on helppo haukkua.Hävetkää,jos osaatte
"Ensi vaalikauden 8–11 miljardin sopeutustavoite pakottaa poliitikot väkisin miettimään, mitkä ovat valtion ydintehtävät ja mitkä sellaisia vähemmän tärkeitä menoja, joihin raha ei enää jatkossa riitä. Niemelän mielestä oleellista on se, että mitään menokohdetta ei voi enää sulkea tarkastelun ulkopuolelle."
Paitsi muuhunmaatto, siihenhän ei kosketa. Ei etenkään humanitaariseen ja sosiopaattiseen sellaiseen. Rikollisia ja muuta roska sakkiakaan ei pidä palauttaman vaan heidät pitää suomalaisten elättää vaikka sitten omien eläkeläisten kustannuksella. Eiväthän he ole muuta tehneet kuin pitäneet maata pystyssä koko ikänsä!
Vierailija kirjoitti:
Miksi he menisivät kun tietävät tasantarkkaan itsekkin olevansa yksi suurimmista syistä hyvinvointivaltion tuhoutumiseen. Mitä he siellä edes vaatisivat? Että pienen työntekijöiden joukon on jatkossakin ylläpidettävä heidän valtavat kustannuksensa saamatta itse koskaan mitään eläkettä saati samaa elintasoa?
Voi hyvä lapsi! Hehän sen hyvinvointivaltion ovat luoneetkin. Nuoremmat vain nauttineet hedelmistä ja nyt syyttävät eläkeläisiä kun itsensä pitäisi jatkaa hyvinvoinnin ylläpitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi yhden sukupolven pitäisi syödä koko maan eväät tulevilta sukupolvilta valtavilla eläkkeillään, kun seuraavat sukupolvet tulevat tekemään töitä pitkälti yli 70-vuotiaiksi?
Millä valtavilla eläkkeillä. Eläke on noin 55% palkasta. Jos eläkkeet on valtavia niin palkat vielä valtavampia, melkein kaksinkertaisia.
Oma palkkani on Bruttona 2109e Valitettavasti aika moni eläkeläinen saa saman tai enemmän kuin minä Nettona TÖISSÄ.
Niin ja väität silti eläkkeitä suuriksi vaikka tiedät matalapakka-alojen palkat? Mediaanieläke on n.1800. ( siis yhtä paljon tuon summan ylittäviä ja tuon alittavia eläkkeen saajia henkilöinä.)
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikkien on kuoltava?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole eläkeläisen vika jos palkkasi on pari tonnia. Niin on ollut suurella joukolla eläkeläisiäkin, ja eläke on nyt 1000 - 1300.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvä lapsi! Hehän sen hyvinvointivaltion ovat luoneetkin. Nuoremmat vain nauttineet hedelmistä ja nyt syyttävät eläkeläisiä kun itsensä pitäisi jatkaa hyvinvoinnin ylläpitoa.
Olisitte tehneet yhtä paljon lapsia kuin sodan käyneet sukupolvet jotka Suomen todellisuudessa rakensi.
Vierailija kirjoitti:
Muistetaan nyt taas se, että valtio maksaa ainoastaan noin 5% eläkkeistä, loput tulee eläkejärjestöjen keräämistä maksuista, joita on kasvatettu myös sijoittamalla ja jotka eivät millään tavalla kuulu valtion omistukseen. Tuo 5% on osa johon valtiolla on oikeus koskea ja poistaa vaikka kokonaan, se toki tulee valtavasti nousemaan kun maahanmuuttajat saavat kohta eläkkeen kolmen vuoden lusmuilun jälkeen.
Eläkemaksut ovat kuitenkin pois työssäkäyvien käteen jäävästä palkasta ja rasittaa myös työnantajia. Mikäli eläkemaksut olisivat pienemmät, antaisi se mahdollisuuden nostaa verotusta. Nyt sille ei oikein ole tilaa, ja säästöjä joudutaan etsimään muualta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin valitettavasti? Tuolla palkallasi tulet saamaan n.1000 euroa eläkettä kuukaudessa joten yritäpäs opiskella tai työllistyä paremmin palkatuille aloille.Eläkeläinen on työnsä tehnyt,45-50 vuotta monastikin,eiköhän se jo riitä panokseksi tälle yhteiskunnalle-Ihme porukkaa täällä nykyään ku vanhoja ja sairaita ihmisiä kadehditasaan.Kyllä olisin mieluusti nuori ja terve enkä vanha ja sairaalloinen. mutta kaikilla se on edessä nimittäin vanhuus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ole hyvilläsi jos saavat, eivät tarvitse sitten toimeentulotukea jonka valtio maksaa. Kateus huipussaan jos 40 vuotta työtä tehnyt ei saisi saada samaa kuin sinä, joka kerkeät vielä saada monta palkankorotusta tuon lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin myös eläkeläiset pitää ottaa mukaan taloustalkoisiin.
Vain jos palkkoja leikkataan samalla prosentilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisitte tehneet yhtä paljon lapsia kuin sodan käyneet sukupolvet jotka Suomen todellisuudessa rakensi.
Enemmän olisi viiskymppisiä työttömiä kuin nyt. Sehän siitä olisi seurannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihteleehan tämä tietenkin. Omat vanhempani saavat eläkettä saman verran kuin itse palkkaa, netto siis sama. Olisivat valmiit maltilliseen leikkaukseen, pärjäävät hyvin.
Vaaditaan, että ensiksi lakkautetaan puoluetuet ja selvitetään, pärjäisikö Suomi puolta pienemmällä eduskunnalla.
Ei nyt maksussa olevia eläkkeitä voi pienentää. Eläkkeen määrä on se miksi se on laskettu työtulojen perusteella. Korkeintaan indeksikorotuksien ja verotuksen kanssa voidaan säätää eläketuloa.
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt maksussa olevia eläkkeitä voi pienentää. Eläkkeen määrä on se miksi se on laskettu työtulojen perusteella. Korkeintaan indeksikorotuksien ja verotuksen kanssa voidaan säätää eläketuloa.
Nämähän on täysin sopimusasioita. Laskettu työtulojen perusteella tietyllä kaavalla ja ajatuksella. Sopimuksia voidaan muuttaa, ja ollaan moneen kertaan muutettukin. Eläköitymisikääkin on muutettu moneen kertaan.
Mun äiti ei kummoista eläkettä saa on 80v.Ja minä 55v eläkekertymä alle 1400€.
Oma sukuni. Veli 99, poikansa 68, molemmat eläkkeellä. ( eikä kumpikaan ahnetta ikäpolvea.) Toinen veli 91, lapsensa 67 eläkkeellä ja toinen 61 yrittäjänä jo vain mentorina. Minä poloinen olen suuria ikäluokkia mutta kolmae lapsen eläkemaksut ylittävät pienen eläkkeeni. Teidän kenenkään muun ei rarvitse sitä kustantaa.