Jos tyttöystäväni kortilla maksan paljon ruokaostoksia itselleni, niin pitääkö se ilmoittaa perustoimeentulotukea hakiessa?
Olen itse pitkäaikaistyötön ja saan perustoimeentulotukea jatkuvasti.
Tyttöystäväni on hyvätuloinen ja rikas, hänen korttinsa on usein minulla käytössäni ja sillä ostan ruokaa ynnä muuta elämiseen kuluvaa.
Pitäisikö tuosta ilmoittaa perustoimeentulotukea hakiessa?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Ei.
Miksi ei, jos selvästi toinen henkilö elättää häntä? Perustoimeentulotukihan on tarkoitettu noihin menoihin??
öööööö pitää
pitää myös ilmoittaa jos pieret, nuolet tyttiksen p*llua tai noukit kadulta täyden sikarilaatikon.
Ethän sä mitään etkä mistään ilmoittanut. Valehtelua ja hyötyä. Poloinen.
T. Tyttöystävä
Miksi jokatoinen keskustelu täällä liittyy sosiaalitukiin?
onko täällä oikeasti paljon tukipummejaaaa.
Naapurini tarjosi pullakavit kahvilassa. En ilmoittanut sitä mihinkään.
Meni kuukauden tuet. Mikä neuvoksi tässä
Joku oli ottanut kuvan, ja ilmiantanut
Vierailija kirjoitti:
Miksi jokatoinen keskustelu täällä liittyy sosiaalitukiin?
onko täällä oikeasti paljon tukipummejaaaa.
Sinä uskot provoja?
Poliisi/pankki voi olla enemmänkin kiinnostunut.
Äitini osti minulle ruokakassin. En ole ilmoittanut sitä, nyt on jännä kakka koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei.
Miksi ei, jos selvästi toinen henkilö elättää häntä? Perustoimeentulotukihan on tarkoitettu noihin menoihin??
Mekin elätämme omillaan asuvan opiskelija nuoren. Ei ilmoittele mihinkään.
Kelan stalkkerikameroita on jokapuolella. Niiltä ei pimitetä mitään. Sinä huijari tunnustit sen täällä, nyt jäit haaviin. Aijai.
Olen kerännyt paljon pulloja.
Joku on seurannut koko alkuvuoden, ja kuvannut kaiken. Hän on kuvannut myös pullopalautuksen.
Nyt tuli kutsu kuulusteluun 😢
Kävin kyhäämässä linnunpöntön naapurille. Joku oli ilmiantanut työnteosta.
Otettiin 3 kuukauden tuet takaisin.
Tilillä on 3 euroa
Älkää jaksako suoltaa tätä peetä!
Vierailija kirjoitti:
Tottakai
No ei helvetissä tartte ilmoittaa niin kauan kun kokoomus hallitus kuppaa meitä. Eikö kokoomus ole jo kurittanut nuoria, lapsiperheitä ja työttömiä aivan tarpeeksi. Ajanut yrittäjijä ja jopa suuria firmoja konkurssiin. Kaikki pimitetään mikä voidaan.
Vierailija kirjoitti:
öööööö pitää
pitää myös ilmoittaa jos pieret, nuolet tyttiksen p*llua tai noukit kadulta täyden sikarilaatikon.
Miten illun nuolenta ilmoitetaan sinne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei.
Toimeentulotuensaaja voi antaa laskujaan muille maksettavaksi ja muut saavat ostaa hänelle ruokaa. Sellainen ei ole verotettava lahja, vaan elatusta. Kelalle siitä ei kannata mainita. Kelalle kuuluu vain se mitä tilille tulee ja mitä tililtä menee.
Vierailija kirjoitti:
Poliisi/pankki voi olla enemmänkin kiinnostunut.
On ihan laillista maksaa toisen ihmisen laskuja ja antaa ruoka-avustusta.
Ei.