Haluatko todella että Kela pääsee jatkossa Kanta-tietoihisi?
Ei herätä mitään tuntemuksia siitä, kuuluuko ihan jokainen sairausasia Kelan tädeille? Työterveyskin taitaa nykyään näkyä kannassa.
Kommentit (79)
Verottajalle harmaan talouden tutkimukseen sama oikeus!
Tällaiset ehdotukset ei menisi missään muussa Euroopan maassa läpi. Suomessa ei ole enää yksityishenkilön tietosuojaa. Miksei kukaan puutu tähän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ongelma, ap?
Voithan aina jättää Kelan etuudet hakematta niin eivät tarkasta mitään.
Jos haen äitiyspakkausta, niin miksi sen etuuden käsittelijällä on oikeus päästä minun terveystietoihin käsiksi?
Vierailija kirjoitti:
Laitetaan sitten ihan kaikki menemään kelan tädeille, pippelikuvia myöten, voi tädit ihmetellä :D
Se täti taitaa tehdä siitä rikosilmoituksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ongelma, ap?
Jos haen äitiyspakkausta, niin miksi sen etuuden käsittelijällä on oikeus päästä minun terveystietoihin käsiksi?
Katsoo oletko oikeasti raskaana vai yritätkö vaan huijata paketin. Toimittamasi todistus voi olla väärennös. Nyt jalat haralleen ja kelan toimistoon, että täti voi itse kokeilla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ongelma, ap?
Niin. Entä ne sairaanhoitajat jotka tarkastelevat työvuoroissa naapureiden terveystietoja, vaikkei naapuri ole lääkärissä käynyt moneen vuoteen? Ymmärrätkö että niitä tietoja voi käydä sitten tarkastamassa, vaikka mitään etuutta ei ole haettu.
En asioi Kelan kanssa, joten sikäli ihan sama mulle. Suosittelen samaa muillekin.
Seuraavan kerran kun asioi Kelassa kysytään, että onkos persepaise jo parantunut?
Vierailija kirjoitti:
En asioi Kelan kanssa, joten sikäli ihan sama mulle. Suosittelen samaa muillekin.
Asioit tai et, tietosi ovat silti käsittelijöille avoinna.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin!! Se olisi vain hyvö juttu että kaikki nämä veronmaksajien hyväksikäyttäjät jää kiinni huijauksista ja petoksista ja joutuu vastuuseen. Vielä kun kiinni jäännistä tulisi rangaistus että vuoteen ei olisi oikeutettu saamaan minkäänlaisia tukia, ei Kelasta eikä sossusta niin tällä saataisiin kitkettyä kaikki väärin käytökset pois
En ole saanut hiluakaan kolmeen vuoteen vaikka olen kaikki tehnyt oikein. Tähän verraten väärinkäyttäjät pääsisi turhan helpolla jos vaan vuosi pitäisi olla ilman.
Kelasta on tulossa nykyajan Stasi.
Kela on ainoa joka maksaa julkisista. Jos noita maksatukseen oikeuttavia tietoja ei ole jossain jo kontrolloitu niin Kela sitten. Kaikki ei kenties osaa esittää omia tietojaan itseä hyödyttävästikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten lääkärintodistukset liittyy työttömyystukeen tai TT-tukeen?
Jollain mennyt puurot ja vellit sekaisin?Ihmiset luokitellaan "terveeksi" tai vähän sairaaksi.
Ihmiset luokitellaan normaaleiksi, sekä toinen lajike, haitallisiksi, saastaisiksi demaripiruiksi, jotka loisivat koko maan konkurssiin.
Viimeksi mainituista on syytä olla tieto joka paikassa, että niistä ollaan tietoisia.
Oikeesti nyt vastarintaa ihmiset! Ei me voida kaikkea avaan niellä! Kelan toimistoon jos menee yli puol miljoonaa! Ymtai eikun eduskuntaan jos ryntöä yli puoli miljoonaa niin tapahtuu!
Vierailija kirjoitti:
Hallitus ehdottaa myös, että jatkossa lääkärinlausunnot ja -todistukset olisivat Kelan etuuskäsittelyn saatavilla suoraan Kannan kautta. Tämä tavoite ei STM:n mukaan liity väärinkäytöksiin, vaan kyse on Kelan toiminnan tehostamisesta ja toimintakulujen säästämisestä.
Tuo olisi hyvä!!! Todella monta kertaa minulle aiheutunut ongelmia kun en ole saanut lääkärinlausuntoa lääkäriltä vaikka hän sellaisen lupasi(lääkäri on poissa töistä tai jotain muuta tullut) ja sitten etuus asiat viivästyneet kun olen odotellut että milloin saan lääkäriin yhteyden ja pääsen muistuttelemaan että hei sun piti se lausunto mulle lähettää tai antaa terkalle jolta sen sitten saisin käsiini ja siitä Kelalle...
Jos tosiaan vaan ne lääkärinlausunnot/todistukset olis Kelan nähtävissä mutta muut Kantakirjaukset sun muut ei olis niin hyvä järjestelmä olis.
Silti posti ei osannut kääntää kirjettä uuteen osoitteeseen vaan palautti sen lähettäjälle, vaikka osoitteenmuutos oli asiallisesti hoidettu.
En ne kovin tarkkaan tiedä edes sitä missä ihmiset asuu.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko tavoitteena se että uuden pandemian tullessa Kannasta katsotaan kuka on ottanut rokotteen ja ne jotka eivät ole jäävät ilman etuuksia?
En ymmärrä mitä Kela tekee ihmisten terveystiedoilla.
Jos haluaa sairaspäivärahaa tai hakee kuntoutustukea tms. Tai jos haluaa B-lausunnon vaikka psykoterapiaa varten. Noita kaikkia varten pitää lähettää lääkärintodistus Kelalle jo nytkin. Mutta uudistuksen myötä ne menis suoraan eikä asiakkaan tarvi erikseen sitä tehdä että lähettää sen todistuksen. Eli hyvä muutos olisi. Täällä ihmiset nyt turhaan panikoi että kaikki Kannan paisemerkinnät sun muut menis Kelaan ja uteliaat kelatädit niitä selailis...
Aivan sama. Ei ne mun henkilökohtaisia tuttavia ole. Tuskin edes kauheasti kiinnostaa tutkia ventovieraiden ihmisten tietoja. Jos nyt joku siitä jotain iloa saa, niin siitä vaan sitten. Sama mulle.