Onko verensokeriarvo 5,8 ok arvo 4 tuntia aamupalan jälkeen insuliiniresistentille ihmiselle?
Eli 4 h aamupalasta ja siinä välissä puolen tunnin lihaskuntotreeni, niin sokeri on 5,8. Onko ok?
Insuliiniresistentti todettu sokerinrasituksessa, sekä 1 h arvo ja 2 h arvo oli sokerilitkun juonnin jälkeen esidiabetesarvoissa. Aamuarvo on kotona usein 5,9-6,1.
Ylipainoa on 5 kiloa. Jos olisi 5 kiloa vähemmän, BMI olisi 25.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja. Jos ihan vakavissasi kysyt etkä vaan samoja juttuja sisältävää pitkää keskusteua hae, kysy db -hoitajalta. Jokaisella on vähän yksilölliset tavoitteet ajetaanko arvo neljään vai riittääkö arvot että pitkäaikaissokeri on tavoitteessa
Suomalainen db-hoitaja tai -lääkäri ei tiedä taudista hevon helvettiä. Vetäkää vaan sitä kaurapuuroa ja pysykää sairaina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla db todettu, on sokeriarvot ympäri vuorokauden 5 ja kuuden välillä. ( joskus voi olla alle 5 ) Pitkäaikaissokerit tavoitteessa eli normaalit. Db-hoitaja tyytyväinen.
Kyllä aamulla olisi syytä olla reilusti alle 5 tai 4 pinnassa.
Mulla ei ole ikinä. Vaikka illalla sokeri olisi alle viisi, niin aamulla on yli kuusi, lähes poikkeuksetta, kun maksa vapauttaa glukoosia. Sille ei kauheasti mitään mahda. Illalla liikkuminen ehkä joo, kokeilin, mutta se pitäisi tehdä niin myöhään, että oon sitten yhä kierroksilla, kun pitäisi nukkua. No, näillä mennään. Pitkä sokeri kuitenkin ok.
Ei vapauta jos ei ole mitä vapauttaa. Syöt liikaa hiilihydraatteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja. Jos ihan vakavissasi kysyt etkä vaan samoja juttuja sisältävää pitkää keskusteua hae, kysy db -hoitajalta. Jokaisella on vähän yksilölliset tavoitteet ajetaanko arvo neljään vai riittääkö arvot että pitkäaikaissokeri on tavoitteessa
Suomalainen db-hoitaja tai -lääkäri ei tiedä taudista hevon helvettiä. Vetäkää vaan sitä kaurapuuroa ja pysykää sairaina.
No labra tietää arvot. Olen tuo jolla arvot 5-6 , pitkäaikaissokeri normaaleissa viitteissä.
Olet juuri heitä joita kenenkään oikeasti sairaan ei pidä kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Miten ajetaan arvo neljään? Ei mulla mitään lääkitystä ole.
ap
Tavallaan sääli ihmisiä jotka on helposti manipuloitavissa. Netti on täynnä tietäjiä, on ihmisiä jotka myyvät "kursseja" sairaille mitään vastuuta tuntematta.
Suomessa on työterveyshuolto ja terveuskeskuksissa db-hoitajat, ei tarvitse oman päänsä sisällä hoito-ohjeita kehittäneitä puoskareita
Siis onko sulla diabetes? Vai insuliiniresistenssi? Mikä sun HOMA-IR arvo on? Kai se on laskettu, jos insuliiniresistenssi on todettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No labra tietää arvot. Olen tuo jolla arvot 5-6 , pitkäaikaissokeri normaaleissa viitteissä.
Oikeasti sairaan ei pidä kuunnella suomalaisia db-hoitajia ja lääkäreitä vaan laittaa tauti remissioon elintavoilla. Sydän- ja verisuonitaudit iskee kaltaiseesi sokerihiireen joka lääkkeiden avulla jatkaa epäterveellistä elämäänsä. Vähän kuin alkkis joka jatkaisi juomistaan lääkereseptin avulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Etkös sinä sitä neljää haikaillut?
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan sääli ihmisiä jotka on helposti manipuloitavissa. Netti on täynnä tietäjiä, on ihmisiä jotka myyvät "kursseja" sairaille mitään vastuuta tuntematta.
Suomessa on työterveyshuolto ja terveuskeskuksissa db-hoitajat, ei tarvitse oman päänsä sisällä hoito-ohjeita kehittäneitä puoskareita
Ne db-hoitajat ja lääkärit kaurapuuroineen ja lääkkeineen ovat juuri niitä puoskareita. Auktoriteettiuskovaiset pöljät sitten tuhoavat oman terveytensä lääkkeitä ja kaurapuuroa vetämällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti sairaan ei pidä kuunnella suomalaisia db-hoitajia ja lääkäreitä vaan laittaa tauti remissioon elintavoilla. Sydän- ja verisuonitaudit iskee kaltaiseesi sokerihiireen joka lääkkeiden avulla jatkaa epäterveellistä elämäänsä. Vähän kuin alkkis joka jatkaisi juomistaan lääkereseptin avulla.
No mie oon 81. Pyrippäs nyt siihen mitä nyt sitten syötkin tai miten elät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne db-hoitajat ja lääkärit kaurapuuroineen ja lääkkeineen ovat juuri niitä puoskareita. Auktoriteettiuskovaiset pöljät sitten tuhoavat oman terveytensä lääkkeitä ja kaurapuuroa vetämällä.
Joo. Teit muina tietäjänä aloituksen jotta pääset tuota teemaasi (monista keskusteluista tuttua) toistamasn. Arvasin.
Vierailija kirjoitti:
Meinaan, että pitäiskö olla vieläkin alempi arvo? Tiedän ihmisiä, joilla on 2 tunnin kuluttua ateriasta arvo niinkin alhainen kuin 4.
ap
No minä olen tyytyväinen ihan 6,7 arvoonkin. En syö lääkkeitä, ruokavaliolla hoidan. Hoitaja sanoi arvoja myös todella hyviksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaan, että pitäiskö olla vieläkin alempi arvo? Tiedän ihmisiä, joilla on 2 tunnin kuluttua ateriasta arvo niinkin alhainen kuin 4.
ap
No minä olen tyytyväinen ihan 6,7 arvoonkin. En syö lääkkeitä, ruokavaliolla hoidan. Hoitaja sanoi arvoja myös todella hyviksi.
Aamuinen paastoverensokeri minulla oli jotain 5 mM. Kerran ennen mittausta en muistanut paastota, vaan söin kevyen aamupalan (annoksen puuroa, tuoremehun ja palan paahtoleipää). Mittauksessa verensokeri olikin jotain 4,5 mM eli yllättäin alempi kuin ennen ateriaa. Tämä selittynee sillä, että kevyt hiilihydraattipitoinen aamupala stimuloi insuliinin eritystä, mikä puolestaan imaisee sokerin verestä kudokseen.
Tätä voi soveltaa: kevyt aamupala alentaa verensokeria. Tämä on terveellistä, koska korkea verensokeri sinänsä on epäterveellistä. Jos aamupalan jälkeen vielä harrastaa jotain liikuntaa, todennäköisesti myös rasva-arvot paranevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Teit muina tietäjänä aloituksen jotta pääset tuota teemaasi (monista keskusteluista tuttua) toistamasn. Arvasin.
Ortoreksiasta jauhavalla sokerihiirellä on myös psykoosit tulilla selvästi :D :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis aamuPAASTOarvo on usein 5,9-6,1 ja tämä 12 h syömättömyyden jälkeen.
ap
Tuohan on järkyttävän korkea paastoarvo. Syö vähemmän hiilareita.
Ei se välttämättä syömisestä johdu. Maksa pukkaa glukoosia koneeseen aamulla. Jos on insuliiniresistentti, sokerit on yleensä koholla ns. aamunkoittoilmiöstä johtuen. Toki sokerin vähentäminen tai kokonaan lopettaminen parantaa insuliiniresistenssiä. Mutta tämän ap taitaa jo tietääkin.
Ei se sitä noin korkeaksi pukkaa kun syö tarpeeksi vähän hiilareita. Ihan täyttä jaskaa syyttää aamunkoittoilmiötä korkeista lukemista. Mitä vähemmän hiilareita syö niin sitä alhaisemmat lukemat.
Paljonko sulla on tunti syömisen jälkeen vähähiilihdyraattisen aterian jälkeen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Miksi haluat arvon noin alas, se ei välttämättä ole luontainen arvo sulle, näihin vaikuttaa osin myös perintötekijät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla db todettu, on sokeriarvot ympäri vuorokauden 5 ja kuuden välillä. ( joskus voi olla alle 5 ) Pitkäaikaissokerit tavoitteessa eli normaalit. Db-hoitaja tyytyväinen.
Kyllä aamulla olisi syytä olla reilusti alle 5 tai 4 pinnassa.
Mulla ei ole ikinä. Vaikka illalla sokeri olisi alle viisi, niin aamulla on yli kuusi, lähes poikkeuksetta, kun maksa vapauttaa glukoosia. Sille ei kauheasti mitään mahda. Illalla liikkuminen ehkä joo, kokeilin, mutta se pitäisi tehdä niin myöhään, että oon sitten yhä kierroksilla, kun pitäisi nukkua. No, näillä mennään. Pitkä sokeri kuitenkin ok.
Ei vapauta jos ei ole mitä vapauttaa. Syöt liikaa hiilihydraatteja.
Sori, mutta kuuntelen mieluummin lääkäriä. Ketoosi on vaarallinen tila, jossa elimistö käyttää kudosten rasvaa energiakseen ja se voi johtaa jopa kuolemaan. Siksi myös diabeetikko tarvitsee hiilihydraatteja.
Mulla ei noussu sokerirasituksessa 1h arvot yli 5,5 ja 2h arvo oli 4,5 eli sama kuin 10h paaston jälkeen.