Onko verensokeriarvo 5,8 ok arvo 4 tuntia aamupalan jälkeen insuliiniresistentille ihmiselle?
Eli 4 h aamupalasta ja siinä välissä puolen tunnin lihaskuntotreeni, niin sokeri on 5,8. Onko ok?
Insuliiniresistentti todettu sokerinrasituksessa, sekä 1 h arvo ja 2 h arvo oli sokerilitkun juonnin jälkeen esidiabetesarvoissa. Aamuarvo on kotona usein 5,9-6,1.
Ylipainoa on 5 kiloa. Jos olisi 5 kiloa vähemmän, BMI olisi 25.
Kommentit (39)
Ei ole mutta nuo ovat ok promillet.
Nuo asiat kuuluu kysyä lääkäristä. Soita terveyskeskukseen.
Tärppi taas että ketoselostajat pääsee vauhtiin. Tottakai alle 6 on normaaliarvo.
Mutta jatkakaa aloittajan toiveiden mukaan samat ketojutut ja olkavarsimittarit.
Meinaan, että pitäiskö olla vieläkin alempi arvo? Tiedän ihmisiä, joilla on 2 tunnin kuluttua ateriasta arvo niinkin alhainen kuin 4.
ap
Nyt laihdutusohjeita kovasti tänne.
Siis aamuPAASTOarvo on usein 5,9-6,1 ja tämä 12 h syömättömyyden jälkeen.
ap
HbA1c normaalitason yläraja eli 5,7% vastaa keskimääräistä 6,5mmol/l verensokeria. Siihen voi suhteuttaa.
Vierailija kirjoitti:
ap
Tuohan on järkyttävän korkea paastoarvo. Syö vähemmän hiilareita.
Minulla db todettu, on sokeriarvot ympäri vuorokauden 5 ja kuuden välillä. ( joskus voi olla alle 5 ) Pitkäaikaissokerit tavoitteessa eli normaalit. Db-hoitaja tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Minulla db todettu, on sokeriarvot ympäri vuorokauden 5 ja kuuden välillä. ( joskus voi olla alle 5 ) Pitkäaikaissokerit tavoitteessa eli normaalit. Db-hoitaja tyytyväinen.
Kyllä aamulla olisi syytä olla reilusti alle 5 tai 4 pinnassa.
Vierailija kirjoitti:
Tärppi taas että ketoselostajat pääsee vauhtiin. Tottakai alle 6 on normaaliarvo.
Mutta jatkakaa aloittajan toiveiden mukaan samat ketojutut ja olkavarsimittarit.
Ottaako sokerihiirellä koville kun ei terveelliset elämäntavat maistu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Ei se välttämättä syömisestä johdu. Maksa pukkaa glukoosia koneeseen aamulla. Jos on insuliiniresistentti, sokerit on yleensä koholla ns. aamunkoittoilmiöstä johtuen. Toki sokerin vähentäminen tai kokonaan lopettaminen parantaa insuliiniresistenssiä. Mutta tämän ap taitaa jo tietääkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Ei se välttämättä syömisestä johdu. Maksa pukkaa glukoosia koneeseen aamulla. Jos on insuliiniresistentti, sokerit on yleensä koholla ns. aamunkoittoilmiöstä johtuen. Toki sokerin vähentäminen tai kokonaan lopettaminen parantaa insuliiniresistenssiä. Mutta tämän ap taitaa jo tietääkin.
Ei se sitä noin korkeaksi pukkaa kun syö tarpeeksi vähän hiilareita. Ihan täyttä jaskaa syyttää aamunkoittoilmiötä korkeista lukemista. Mitä vähemmän hiilareita syö niin sitä alhaisemmat lukemat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottaako sokerihiirellä koville kun ei terveelliset elämäntavat maistu?
No ei sinua yhtään naurara nää paasaajat jotka vouhottavat omia päähänpinttymiään. "Pekoni kaiken parantaa:"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sulle ei kelpaa näköjään sama kuin lääkäreille. Eikä onneks oo sun ongelmasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole ikinä. Vaikka illalla sokeri olisi alle viisi, niin aamulla on yli kuusi, lähes poikkeuksetta, kun maksa vapauttaa glukoosia. Sille ei kauheasti mitään mahda. Illalla liikkuminen ehkä joo, kokeilin, mutta se pitäisi tehdä niin myöhään, että oon sitten yhä kierroksilla, kun pitäisi nukkua. No, näillä mennään. Pitkä sokeri kuitenkin ok.
nosto