Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko ostanut eskarilaiselle-ekaluokkalaiselle uuden vai käytetyn pyörän?

Vierailija
09.04.2026 |

Mietin, että kannattaako ostaa uutta, jos vaan pari vuotta on sopivan kokoinen ennenkuin täytyy ostaa taas uusi.

Minkä kokoinen tämän ikäiselle on sopiva?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilläpäin saa mennä vasta kolmasluokkalainen mennä pyörällä kouluun.

Samoin.  Kolmoselle ostin uuden pyörän, koulumatka yli kolme kilometriä.  Kotona rälläilee mieluummin vanhalla pienemmällä.

Miksei ykkös-ja kakkosluokkalaiset saa mennä pyörällä kouluun? Meilläpäin jo eskarilaisetkin polkee.  Ap

Vierailija
22/31 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin uuden. Sen voi sitten antaa Torissa pois kun käy pieneksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaa? Miksei myydä?

Vierailija
24/31 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin.  Kolmoselle ostin uuden pyörän, koulumatka yli kolme kilometriä.  Kotona rälläilee mieluummin vanhalla pienemmällä.

Miksei ykkös-ja kakkosluokkalaiset saa mennä pyörällä kouluun? Meilläpäin jo eskarilaisetkin polkee.  Ap

Turvallisuuteenhan sillä vedotaan mutta ei sitä kieltää voi. On kyllä hassua laittaa pyörä koulumatkojen osalta varastoon pariksi vuodeksi, kun lapsi on pyöräillyt päiväkotiin 3-vuotiaasta. Mutta toki samat säännöt kaikille ja onhan se itsenäinen liikkuminen lapsille uusi juttu. 

Vierailija
25/31 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turvallisuuteenhan sillä vedotaan mutta ei sitä kieltää voi. On kyllä hassua laittaa pyörä koulumatkojen osalta varastoon pariksi vuodeksi, kun lapsi on pyöräillyt päiväkotiin 3-vuotiaasta. Mutta toki samat säännöt kaikille ja onhan se itsenäinen liikkuminen lapsille uusi juttu. 

Siis voihan se aikuinen vielä saattaa lapsen kouluun, vaikka pyörälläkin menisi. Mä itse ainankin teen näin. Ap

Vierailija
26/31 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpoja nää tuossa vaiheessa on uutenakin, käytettynä saa parilla kympillä. 

Mä oon ollut vanhanaikainen ja meillä ei ole opeteltu ensin potkupyörällä. 

Vaan sellainen perus lastenpyörä on ollut meillä hyväksi havaittu. Koko 16 tuumaa on omilla lapsilla ollut hyvä noin 5-7v. 

Ensin opetellaan polkeminen apupyörillä, kun se on halussa, niin apupyörät pois ja aikuinen antaa tangolla tukea. Kun lapsi saa lisää tasapainoa niin tanko voidaan poistaa. Eli siinä vaiheessa kun tangosta ei tarvitse pitää enää kuin hellästi kiinni. https://cdon.fi/tuote/lasten-16-tuumainen-pyora-poikien-pyora-kori-ja-o…;

Vierailija
27/31 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antaa? Miksei myydä?

Kaikki eivät ole persaukisia.

Vierailija
28/31 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on suositus ei pakko, sä voit ilmoittaa kouluun että lapsi tulee pyörällä sinun luvallasi, näin itse olen tehnyt. 

Vierailija
29/31 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopo on paras, kestävä, hyvät säötövarat eli pitkä käyttöikä, helppo korjata itse kun ei ole vaihteita tai mitään ylimääräistä, lapsen on helppo oppia tällä ajamaan ja on saatavilla eri kokoja.  Meillä on tuo koko 20 ollut alakoulussa eli lapsen pituus ollut +120cm. Se aikuisten koko 24 on otettu käyttöön alakoulun loppupuolella kun pituutta lapsella on ollut yli 140cm ja sillä ajaa  vaikka lopun elämää. Ja noista saa myös pienten lasten kokoja 12 ja 16, tosin tuosta ns. taaperopyörästä koko 12 en ole varma onko enää markkinoilla, mutta käytettynä löytyy niitäkin. 

Vierailija
30/31 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.prisma.fi/tuotteet/111009976/puky-lasten-pyora-youke-18-vih…

Tästä olen kuullut paljon kehuja kaverilta, jolla koulun aloittava lapsi. Omat lapset ovat jo isoja. 

Vierailija
31/31 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelivuotiaan eka pyörä oli painava ja kankea ”prinsessapyörä”, jolla opetteli polkemaan ja ohjaamaan. Ostettiin uutena kun ei mitään pyöristä tiedetty… 

Toinen pyörä sekin painava, siististi käytetty normi-Puky, ei onnistunut ajo silläkään itsenäisesti.

Kun reipas melkein 5-vuotias sai alleen uuden 20-tuumaisen Islabiken, hän lähti heti ajamaan. Siis  heti. Eikä sinä ja seuraavana kesänä sitten melkein muuta tehnytkään.

Eli mitä tästä opimme: lapsen pyörä voi olla uusi tai käytetty, edullinenkin, kunhan se on kevyt.

Pa. N. 7-vuotiaan pyöristä on vauvan sivuilla tuore ketjukin: 

https://www.vauva.fi/keskustelu/6416854/suosituksia-7-vuotiaan-polkupyo…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi