Miksi eivät jotkut vain hyväksy sitä, etteivät saa lapsia?
Miksi vellovat itsesäälissä jopa koko elämänsä? Voisivat elää täysillä sen sijaan.
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän, että voi olla vaikeaa hyväksyä, kun joka paikassa sitä läväytetään naamalle kerta toisensa jälkeen. Jatkuvat utelut lasten hankkimisesta, töissä ihmisten perhevapaille jäämiset, ja jatkuvat keskustelut omista lapsista, kun muuta elämää ei ole.
t. vela, joka on lopen kyllästynyt muiden lasten kuulumisiin
Jaa, itsehän olen lopenkyllästynyt jo pelkästään tuohon typerään termiin vela. Joskus aiemmin nimitys oli vain vanhapiika.
Vanhapiika tarkoittaa naisihmistä, joka ei ole mennyt naimisiin. Ei sillä lapsettomuuden kanssa ole mitään tekemistä. Vanhapiika voi olla lapsen saanut (oli aiemmin paheksuttavaa, ei enää nykyään), ja naimisissa oleva voi olla vela.
Helluntailainen nainen sanoi ;. Varas ei ole tullut muuta kuin varastamaan ja VARASTI !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittänyt, mutta en vaan pysty. Olen vasten tahtoani lapseton, ja se on henkisesti erittäin kivuliasta.
N43
En tunne juuri sinun tapaustasi, mutta hyvin usein tämä ns. tahaton lapsettomuus on ihan paskaa. Valtaosa olisi voinut saada lapsia jos olisi vain yrittänyt vähän enemmän ja paremmin. Ei se niin vaikeaa ole, jos ei ole jotain rakenteellista ongelmaa tms.
En tunne juuri sinua, mutta noin typerien kommenttien laukominen on ihan täyttä paskaa. Sinäkin osaisit kirjoittaa jotain järkevää jos vain olisit yrittänyt vähän enemmän tai paremmin. Ei se niin vaikeaa ole, ellei oikeasti ole jotain rakenteellista ongelmaa tms.
Ei se ole täyttä paskaa. Suuri osa aloittaa yksinkertaisesti liian myöhään, tai valittaa, että ei vain koskaan löytynyt ketään tai ei ollut sopivaa elämäntilannetta. No ei sellaista täydellistä tilannetta ole koskaan kenellekään. Toiset hankkivat ne lapset silti ja päättävät pärjätä. Näin se menee. On tietysti helpompaa syyttää olosuhteita kuin myöntää, että itsestä ei vain ollut siihen.
Nykyäön on kyllä monia keinoja saada lapsia mutta se maksaa. Toisilla lähtee helposti kun vähän avustetaan, toisilla vaatii enemmän. Tutulla mm. lapset lahjoitetulla munasolulla, mies on lasten biologinen isä. Adoptio loppuviimein.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset on aivopesty siihen, että vain lasten saaminen on elämän täyttymys. Hyvää, ellei jopa parempaa, elämää pystyy hyvin viettämään myös ilman lapsia.
Ei ole aivopesty. Lasten hankkiminen on luonnollista.
Sinut on aivopesty vihaamaan lapsia ja lasten hankkimista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset on aivopesty siihen, että vain lasten saaminen on elämän täyttymys. Hyvää, ellei jopa parempaa, elämää pystyy hyvin viettämään myös ilman lapsia.
Todellakin. Elämähän katkaistaan, kun hankitaan lapsia. Ap
Tämä sun kommenttisi sitä aivopesua on.
No, tietenkin jos sulle ura ja harrastukset on elämä, niin tottakai lapset ikävästi niitä häiritsee.
Vanha poika tarkoitti naimaton mies mutta silti ne on ollut kovia naimaan ja tehneet yksinhuoltajia .
Tahattomasti lapsettomat ovat yleensä niitä, jotka ovat itse tahallaan odottaneet sopivaa kumppania tai elämäntilannetta, kunnes on myöhäistä. Jos lapset oikeasti olisivat maailman tärkein asia ja elämän täyttymys, niitä olisi lähdetty tekemään kaksikymppisenä vaikka yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän, että voi olla vaikeaa hyväksyä, kun joka paikassa sitä läväytetään naamalle kerta toisensa jälkeen. Jatkuvat utelut lasten hankkimisesta, töissä ihmisten perhevapaille jäämiset, ja jatkuvat keskustelut omista lapsista, kun muuta elämää ei ole.
t. vela, joka on lopen kyllästynyt muiden lasten kuulumisiin
Jaa, itsehän olen lopenkyllästynyt jo pelkästään tuohon typerään termiin vela. Joskus aiemmin nimitys oli vain vanhapiika.
Vanhapiika tarkoittaa naisihmistä, joka ei ole mennyt naimisiin. Ei sillä lapsettomuuden kanssa ole mitään tekemistä. Vanhapiika voi olla lapsen saanut (oli aiemmin paheksuttavaa, ei enää nykyään), ja naimisissa oleva voi olla vela.
Mistä luulette yksinhuoltajien tulevan . Vanhat pojat on tehnyt lapsia työmatkoilla .
Vierailija kirjoitti:
Tahattomasti lapsettomat ovat yleensä niitä, jotka ovat itse tahallaan odottaneet sopivaa kumppania tai elämäntilannetta, kunnes on myöhäistä. Jos lapset oikeasti olisivat maailman tärkein asia ja elämän täyttymys, niitä olisi lähdetty tekemään kaksikymppisenä vaikka yksin.
No 20 vuotiaat on Rais Sodoman kattu jo 8-13 vuotiaana jos et älyä.
Monelle se omien geenien jatkaminen täyttää niin primitiivistä tarvetta ettei kyse ole ollenkaan siitä että "sen kun vain hyväksyy". Aloittaja taitaa olla kovin nuori ja/tai lapseton.
Vierailija kirjoitti:
Miten se onnistuu noinbiologisesti toi yksin tekeminen ?
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomuus on luonnotonta ja merkki epäkypsyydestä. Synnyttäminen vähentää syöpiä naisilla. Tämä jo osoittaa, että lapsettomuus on luonnotonta.
Oman lapsen hankkiminen on suuri ja paljon tärkeämpi asia kuin nykynaiset ymmärtävät. Katumus lapsen puutteesta tulee 100% varmasti yksinolemisen tuska iskiessä viimeistään vanhana. Siinä on kyseessä elämän tärkeimmän ihmissuhteen kokemisesta, olemalla vanhempi omalle lapselleen. Se on rakkautta ilman ehtoja ja yhteisen elämän kokemusta.
Omassa lapsessa on parasta se pyyteetön rakkaus lapseen. Oman lapsen elämää haluaa auttaa ja kokea yhdessä. Suhde lapseen on usein koko elämän mittainen eikä sitä korvaa suhde koiraan tai poikaystävään.
Hulluja on ne ihmiset jotka jättävät kokematta tärkeimmän ihmissuhteen elämässään ja kärsivät yksinolosta lapsivihan takia.
Mummoiässä koiran ulkoiluttaminen sateella ja viinin lipittely voi tuntua tyhjältä kun muilla on jälkikasvua ja nauttivat elämänsä tärkeimpien ihmisten seurasta ja yhteisestä elämän kokemuksesta.
Ei iske mikään katumus vanhana. Tiedän monia elämäänsä tyytyväisiä lapsettomia naisia, osa ihan vanhusiässäkin jo.
Eikä muuten lapsettomuus tarkoita, ettei voisi olla paljonkin läheisiä ihmisiä ympärillä. Sukua ja ystäviä, ehkä puolisokin.
Toisaalta ei kaikki niin kaipaa ihmisiä. Itse olen 51 v lapseton nainen, ja olen valinnut lapsettomuuden ja naimattomuuden juuri, koska olen niin erakkoluonne, etten halua ihmisiä ympärilleni. Näinkin voi olla onnellinen, jos on aika ääripään introvertti, ja lapsiperhearki olisi silloin painajaista.
Miksi kuvitellaan että se lapsi tuo sitten täyden onnen? Onko se lapsi ainut elämän täyttymys? Entäpä nämä tapaukset kun lapsesta tulee rikollinen ja narkkari? Tuottaa huolta vanhemmilleen 24/7? Kun kuulen tai luen tällaisesta tapauksesta niin olenpa onnellinen ettei ole lasta. Vaikka olisi kuinka hyvät vanhemmat niin ei se takaa paljon mitään lapsen tulevaisuudesta, jos sattuu vääriin piireihin. Lapsi ei ole aina yhtä kuin onnen täyteinen elämä.
Vierailija kirjoitti:
Kulli karus ellin käyneet 35+ vuotiaat eivät ansaitse lapsia. Siksi he eivät saa lapsia.
Joillekin lapsia ilmestyy siten että haikara käy varastamassa jonkun lapsen ja lennättää sen jollekin. Haikaran omat lapset on lintuja .
Vierailija kirjoitti:
Eivät ole. Aivan tutkitusti joka viidettä paria kohtaa lapsettomuus ja yleisesti sukusolujen laatu on laskenut. Myös yleiset elintavat vaikuttaa.
Miksi pitää lausua tuollaista kun on ilmiselvää että aiheesta et mitään tiedä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi kuvitellaan että se lapsi tuo sitten täyden onnen? Onko se lapsi ainut elämän täyttymys? Entäpä nämä tapaukset kun lapsesta tulee rikollinen ja narkkari? Tuottaa huolta vanhemmilleen 24/7? Kun kuulen tai luen tällaisesta tapauksesta niin olenpa onnellinen ettei ole lasta. Vaikka olisi kuinka hyvät vanhemmat niin ei se takaa paljon mitään lapsen tulevaisuudesta, jos sattuu vääriin piireihin. Lapsi ei ole aina yhtä kuin onnen täyteinen elämä.
Ei kuvitella. Älä höpise.
Lasten hankkiminen kuuluu elämään ja se on hauskaa, mutta se tuo huolia. Sekin kuuluu elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kulli karus ellin käyneet 35+ vuotiaat eivät ansaitse lapsia. Siksi he eivät saa lapsia.
Sopiiko kysyä minkä pill u karusellin ne + 35 miehet on käynyt ??? Sä oot tyhmä Mooses kivittämässä muita.
Ihan vaan tiedoksi Rais k ei ole rakkautta. Ja adoptiolapsi ei ole sun . Et sä synnyttänyt sitä. Etkä siittänyt.