Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apuja erosta selviämiseen

Vierailija
09.04.2026 |

No niin se tuli sitten ero minullekin.

Vuoden verran tätä on vatvottu, mies sairaalloisen mustasukkainen jne. vaikka pettämistä ei ole ollut.

Mutta miten pääsen tästä ahdistuksesta eroon? Koko ajan mietin suhteen hyviä puolia, joita ei itse asiassa ollut kuin ihan alussa. Kun menimme naimisiin, mies muuttui ja suhteemme oli aivan kamala jos suoraan sitä ajattelee.

Mutta nyt vain haikailen sitä vanhaa, hyvää aikaa, vaikka huonoja vuosia oli tätä enemmän.

Tämän lisäksi elintason lasku ahdistaa, joudun muuttamaan hulppeasta omakotalosta kaksioon, jonka hommasin kun muutaman kuukausi sitten edellisen kerran erosta keskusteltiin.

Eropäätös tehty eilen, nyt viikonloppuna pitäisi jaksaa mennä hakemaan loput tavarat talosta ka mökiltä. Mökkikin jää miehelle😭

Tsempatkaa mua miten pääsen tästä yli.

Onneksi ei ole yhteisiä lapsia ja on avioehtokin, mutta en pysty muuta nyt ajattelemaan kuin tätä eroa ja töitäkin pitäis tehdä.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies muuttui, miehessä vika, mies on roisto, nainen on uhri, yhyy byhyy, sama ikivihreä laulu soi taas

Tämä on se niin klassinen kaava, nainen yrittää  muokata miestä mieleisekseen ja sitten kun mies muuttuu niin nainen lopulta jättää miehen koska tämä on muuttunut tai naisen oma mieli on kääntynyt tuuliviirin lailla eri suuntaan.

Vierailija
22/24 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin paljon voimia! Itse koin eron kuukausi sitten ja se tuli itselle valtavana shokkina ja sen jälkeen on pitänytkin kasailla itseään. Ensimmäiset pari viikkoa töiden jälkeen pelkästään kirjoitin tunteitani ylös niin sain suurin piirtein nukuttua. Joka päivä edelleen ahdistaa, mutta on ollut myös neutraaleja hetkiä. Siinä vaiheessa, kun henkilö on vielä ns.vereslihalla erosta, ei ainakaan itseäni auttanut, vaikka tiedostin, että exäni toimi suhteen aikana tavoilla, mitkä ei olleet reiluja minua kohtaan. Eli niiden negstiivisten puolien miettiminen aka.eron miettiminen järjellä, ei toiminut omalla kohdalla. Hän oli mm.pimittänyt erään erittäin tärkeän tiedon minulta muutaman vuoden ajan (sain tietää tästä vain vähän ennen hänen eropäätöstään). Liikunta, lukeminen ja kirjoittaminen auttoi itsellä pahimpaan ahdistukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika on ainoa joka auttaa. Veikkaan, että jo kesällä makaat uuden miehen alla toivoen, että se rynkytys olisi ohi mahdollisemman pian. 

Vierailija
24/24 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:

Otsikossasi on ikävä tyylirikko. Se ei liene pelkkä harmiton näppäilyvirhe, vaan aivan tietoinen ja tahallinen valinta:

tuo "apuja" monikossa.

Ei sitä monikkoon kuulu taivuttaa.

Se on: "Apua".

Joten koko otsikkosi pitäisi olla: "Apua erosta selviämiseen", ilman j:tä siellä ensimmäisessä sanassa.

Seppo Kepponen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän