Vähävarainen perhe sai Hopesta tyhjän lahjakortin, jolla yritti tilata pizzaa - työntekijät kavalsivat köyhiltä 30 000 €
Juttu tiivistettynä
Helsingin käräjäoikeudessa syytetään kahta Hope-yhdistyksen entistä työntekijää kavalluksesta.
Hopen kaksi työntekijää kavalsi vähävaraisille perheille tarkoitettuja Wolt-lahjakortteja lähes 30 000 euron edestä.
Syytetyt myönsivät oikeudessa syyllistyneensä kavallukseen.
Miksi köyhille pitää tarjota jotain wolt pizza roskaruokaa? Miten noilla pokka kestää kavaltaa köyhiltä?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että köyhien pitää pysyä nöyrinä ja syödä kaurapuuroa joka päivä, ei sitä lahjakorttia voi mihinkään ylellisyyteen niinkuin pizzaan käyttää? Joululahjaksikin pitää antaa käytettyjä sukkia ja halvat liidut ja köyhät voi tulla nöyränä niistä kiittämään, mieluiten polvillaan madelleen, nehän on köyhiä, ei sitä pidä ikinä unohtaa.
Mitä järkeä on käydä töissä jos käymättä saa paremman elintason?
Mikä hiton parempi elintaso?
Jo se ettei tarvii nousta sängystä kl 6 ja mennä jonnekin raataamaan koko päivän jollekin paskapää pomolle, nostaa kummasti elintasoa.
Jos kulujen (työmatkat, hyvät vaatteet ym) ja verojen sekä miinus hope ym avustusten mistä jää paitsi, jälkeen erotus on vain muutaman satasen luokkaa, niin sanoisin että työttömällä on parempi elintaso.
Voithan sinäkin hake toimeentulotukea ja mennä avustusjonoon jos noin kovasti käy kateeksi.
Ehkä se on ylpeys joka ei salli olla muiden elätettävänä.
On siellä entisiä ylpeitä, kun elämä ei mene niinkuin haluaa.
Suurimpia vöyhöttäjiä ovat ne, joiden ei ole tarvinnut tehdä menestyäkseen itse mitään, vaan on tullut lähtökohtiin taloudellista apua kotoa. Me, jotka olemme tehneet uramme olemattomista oloista lähtien, ymmärrämme paremmin. Minä ja puolisoni ymmärrämme myös, että meillä on käynyt satumainen tuuri mm. työpaikkojen suhteen. Toki ahkeruudella ja älyllä on osansa, mutta silti on ollut hyvää tuuria niiden lisäksi, se että on oltu täysin terveitä, minäkin pääsin opintoihin vasta varasijalta jne.
Tuosta köyhien pitsan tilaamisen arvostelusta (vähän ohi aiheen).
Olen itse köyhästä perheestä ja kyllä sitä ksirapuuroa ja makaronia tuli syötyä. Mielestäni pitsan tilaaminen voi olla tällaisessa lapsiperheessä unohtumaton ja kiva yhteinen kokemus, enemmän kuin pitsa.
Ikinä ei olisi arjessa varaa laittaa siihen montaa kymppiä.
että 30t€ vietiin köyhiltä :D.
Millä rahamäärällä sitä ei ole enää köyhä?
Vierailija kirjoitti:
että 30t€ vietiin köyhiltä :D.
Millä rahamäärällä sitä ei ole enää köyhä?
Niin, sehän vietiin vain yhdeltä henkilöltä yhdessä päivässä.
Pliis, kertokaa minulle, ettei noin tyhmiä kuin lainaamani henkilö ole oikeasti missään työelämässä? Itse olen kyllä aikamoisia tunareita tavannut, mutta en ihan noin älyllisesti vajaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että köyhien pitää pysyä nöyrinä ja syödä kaurapuuroa joka päivä, ei sitä lahjakorttia voi mihinkään ylellisyyteen niinkuin pizzaan käyttää? Joululahjaksikin pitää antaa käytettyjä sukkia ja halvat liidut ja köyhät voi tulla nöyränä niistä kiittämään, mieluiten polvillaan madelleen, nehän on köyhiä, ei sitä pidä ikinä unohtaa.
Mitä järkeä on käydä töissä jos käymättä saa paremman elintason?
Mikä hiton parempi elintaso?
Jo se ettei tarvii nousta sängystä kl 6 ja mennä jonnekin raataamaan koko päivän jollekin paskapää pomolle, nostaa kummasti elintasoa.
Jos kulujen (työmatkat, hyvät vaatteet ym) ja verojen sekä miinus hope ym avustusten mistä jää paitsi, jälkeen erotus on vain muutaman satasen luokkaa, niin sanoisin että työttömällä on parempi elintaso.
Valitse parempi työ. Nämä vouhottojat aina valittavat töistään ja kyllä töitä saa kun haluaa. Miksi et itse haluaa parempaa työtä? Minäkin kouluttauduin, jotta en joudu asiakaspalveluun ja jos en pitäisi pomosta, vaihtaisin työpaikkaa. Mikset sinä tee niin?
Mullakin on vähän mennyt lahjoitushalut, mutta seurakunnan jouluruoka-avustuksiin ostan ruokaa.
Eläinsuojelussakin on ainakin kaksi rahastonhoitajaa jäänyt kiinni, googlella löytyy molemmat jos osaa laittaa oikeat sanat. Taisi vielä olla "rehellisellä" pohjanmaalla molemmat.
perunoita pussillinen, jauhoja, kaurahiutaleita ja lihaa köyhille. Joutavat itse kokkailee. Se on kaikista halvinta
Vierailija kirjoitti:
Missä on rahaa jaossa ja siellä on naisia niin aivan varmasti tapahtuu petoksia ja kavalluksia. Naisilla kun on sisäänrakennettu se muiden taloudellinen hyväksikäyttö ja muiden rahojen käyttäminen itseensä. Kautta historian naiset ovat käyttäneet muita taloudellisesti hyväkseen
Kuten miehetkin. Sellainen on ihmisluonto.
Siis luuliko joku oikeasti, että ne tilasi niillä lahjakorteilla pitsaa köyhien sijasta?
30 t€ pitsaan?! XD
Lienee jotain muutakin...