Mies ärsyttää, kaikki kaatuu minun päälleni
Ärrrsyttää aivan vietävästi! Melkein masentaa miehen aloitekyvyttömyys. Hänelle ei yksinkertaisesti tule mitään mieleen, ellen minä ota asiaa puheeksi. Hän olla möllöttää vaan tyytyväisenä tai tyytymättömänä. Riittää, kun on asiat ovat vaan tolallaan, työ ja ruokaa pöydässä. Minä olen se, joka tätä rulettia pyörittää. Milloin hänestä on tuollainen tullut? Vai lie aina ollutkin. Taitaa olla niin, en ole vaan huomannut. Minä suunnittelen huomisen päivän ja tulevaisuuden tapahtumat ylimalkaa, teen sopimuksia asioista, pidän huolen että suunnitelmat ja sopimukset, meidän perheen tavat toteutuvat, kerron tulevasta lapsille jne. Pidän yllä hyvää henkeä kotona. Mies on kuin vauva, jos olen pahantuulinen hänkin on, jos olen väsynyt hänkin on jne. Mitään lasten asioita hän ei huolehdi tai tule ajatelleeksi. Kesäloma mietitään siinä loman kuluessa ja sekin on yhtä jahkaamista. Siis hän ei suunnittele mitään eikä varsinkaan ala toteuttamaan mitään elen käske. Makaisimme varmaan vanhempiemme nurkissa naimattomina omissa sotkuissamme ellen sanoisi, alkoi satamaan pyykit pitää hakea sisälle, Essi puhuu sinulle kuuntele sitä............................ raivostus !!
Kommentit (6)
Olen jättänyt asioita tekemättä josta seuraa, että oma ja lasten elämä menee sekaisin. Alan olla epätoivoinen. Jonkun aikaa mies tsemppaa ja sitten hän kysyy ihmeissään, niin kun mitä mun nyt tässä pitäis suunnitella, mitä mulle pitäis tulla mieleen? Vaikkapa hatusta temmaten...
- vaihtaisi ajatuksia tulevasta muutosta
- pohtisi lasten viikkoraha-asioita, annetaanko vastikkeetta vai miten
- opastaisi lapsia rahan käytössä
Ollaan loppuviikosta menossa parisuhdeterapiaan jos se auttaisi. Muuten taidan ottaa eron.
Meillä ei ihan tuossa mittakaavassa kuin teillä, mutta meillä ja monilla muillakin pareilla nainen kotisirkusta pyörittää. Kodin järjestelyt, lomasuunnitelmat, lasten harrastukset, ystävien tapaamiset jne. ihan riippumatta siitä, onko nainen kotona vai töissä. Minuakin rasittaa olla aina vastuussa. Mies tekee kotona perusjuttuja (kotityöt), jos pyydetään, mutta miksei ota asioista aloitetta? Olen kanssa ajatellut, pitäisikö sitten vain olla tekemättä, mutta pelkään etä käy niinkuin teillä että sitten ei vain mitään tapahdu.
Ymmärrän täysin ap:n tunteet. Pisteenä ii:n päälle: nainen hankkii synttäri-, äitienpäivä- ym. lahjat miehen sukulaisille. Mies saattaa korkeintaan juhliin lähtiessä kysyä: onko meillä lahjaa?
eli mikä oli ongelma?