Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko sinä tai kumppanisi perunut suostumusta kesken seksin?

Vierailija
08.04.2026 |

Seksiin vaaditaan osapuolten suostumus, ja se on nykyään kirjattu myös lakiin. Suostumuksen voi myös peruuttaa missä vaiheessa seksiä tahansa ilman perusteluita tai velvollisuutta selittää asiaa. Suostumus koskee sekä yhden illan juttuja että pitkää parisuhdetta. 

Näin siis pitäisi olla, mutta miten käytännössä? Oletko itse tai kumppanisi koskaan perunut suostumusta kesken seksin? Tuntuiko se vaikealta, ja minkälaisia reaktioita se herätti toisessa osapuolessa? Olisi kiva, jos sekä miehet että naiset vastaisivat. N39

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"en ja nainen olen. Ei  ollut hyvää joten samoin,  nyt riittää."

Hyvä! En minäkään anna mihene nauttia, jos en itse saa. Romukoppaan paskata vanhat idiootit asenteet.

Vierailija
42/57 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävä tosiasia itselleni ja ystävilleni oli nuorena ja aikuisenakin että on ollut tavallista suostua "antamaan" poikaystävän tai miehen mieliksi ja rauhoittamiseksi ja suhteen parhaaksi. 

Olen 1970-luvulla syntynyt ja vasta nelikymppisenä aloin tajuta että minullakin on oikeus nauttia, saada esileikkiä riittävästi ja jopa saada orgasmi. 

Ei näistä asioista puhuttu kuten nykyään. Ajatus ja kasvatuskin oli että seksi on miesten takia ja naisen tulee se lähinnä kärsiä. Tähän liittyi myös kaikenlaisen seksuaalisen häirinnän, puheen ja koskettelun jatkuva läsnäolo ja normaalius heti puberteetin alusta lähtien. (Ei onneksi kotona/suvussa meillä.)

Tässä ihan vasta olleessa todellisuudessa joku yhdynnän keskeyttäminen naisen taholta ei olisi tullut kuuloonkaan. Eihän se ollut ikinä kivaa. Nykyään tyttöjen ja naisten elämä on paljon inhimillisempää myös tältä osin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis oon vaan sanonut yhtäkkiä että en halua mennä pidemmälle ja mies kunnioitti sitä heti. Niin sen pitää tietysti mennäkin.

Vierailija
44/57 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herrasmieshän jättää kuitenkin muiston itsestään.

Vierailija
45/57 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenkohan eka mies maailmanhistoriassa joka on kieltäytynyt just ennen panemista. Erektio oli kyllä ja halujakin, mutta nainen oli liian juovuksissa. Tuntui väärältä joten puhalsin pelin poikki ja ruvettiin nukkumaan. Aamulla kyllä jatkettiin siitä mihin oli jääty. M38

Tyyppi esittää sen, ettei pane puolitajutonta ikään kuin kyseessä olisi joku sankariteko. Tästähän oli se Tomi Walamiehen hyvä stand up-juttukin jo vuosia sitten, kuinka miehet esittävät suunnilleen sankaritekona tässä yhteydessä sen, etteivät pane tajutonta :D

Vastasin ap:n kysymykseen ja kerroin millainen tilanne oli. En ole esittänyt itseäni minään sankarina. Se on sinun tulkintaasi. Kieltäytyminen oli normi reaktio siinä tilanteessa. M38

Jos pidät sitä itsekin normireaktiona, miten tuli edes mieleen pohtia oletko maailman historian ainoa mies joka on noin toiminut?

Aika harvinaista se taitaa olla miehiltä toimia noin, kun tilaisuus on, niin se käytetään.

Vierailija
46/57 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöystävänä annoin suostumuksen ja vedin se vaimona heti papin aamenesta kirkon portailla pysyvästi pois.

N37

Vierailija
47/57 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Mies oli humalassa ja minä en tarpeeksi kiihottunut. Pyysin lopettamaan kun sattui liikaa.

Vierailija
48/57 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lopettanut seksin muutamaan otteeseen, mutta ei siihen mitään suostumuksen erillistä perumista tarvita, vaan lantion liike taaksepäin. 

Kähmiviä naisia ja yhtä miestä olen joutunut sanallisesti kieltämään, mutta silloin ei olla edetty seksiin, vaan kyseessä on ollut ahdistelu esim. baarissa.

Vierailija
49/57 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran pieraisin kiihkossa ja nainen lopetti siihen. 

Vierailija
50/57 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä kyllä nykyään menny ihmeelliseksi. Ollaan eukko kullan kanssa oltu yhdessä 30 vuotta enkä muista että ois koskaan mistään suostumuksista tarvinnu puhua. Eikä olla mitään sopimustakaan tehty. Ollaanko rikollisia???

Vierailija
51/57 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muutaman kerran.

1. Mies oli hieman humalassa, yritti silti tunkea löysähköä penistä sisääni, lopetin siihen

2.-4. Huono seksi. Mies hätäinen/skippaa esileikin/yrittää karheilla sormilla hinkata kuivaa pillua/ei noudata toiveitani. 

Olen yllättynyt siitä miten muuten niin fiksu mies saattaa sängyssä ollakin täysi mämmikoura, joka ei osaa lukea naisen reaktioita tai edes ymmärrä kun yrittää neuvoa. 

Vierailija
52/57 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin kerran aivan just orgasmin portilla kun ukko yhtäkkiä vetäytyi ja sanoi että särkee pää!  Jätti mut siihen ihmettelemään.  Taisi vaan olla ilkeä kusipää!

Eipä yllätä yhtään, että nainen suuttuu.

Vielä on pitkä matka siihen, että miehenkin suostumusta tai sen puutetta kunnioitettaisiin.

Vierailija
53/57 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenkohan eka mies maailmanhistoriassa joka on kieltäytynyt just ennen panemista. Erektio oli kyllä ja halujakin, mutta nainen oli liian juovuksissa. Tuntui väärältä joten puhalsin pelin poikki ja ruvettiin nukkumaan. Aamulla kyllä jatkettiin siitä mihin oli jääty. M38

Minäkin olen kieltäytynyt pari kertaa. 

Oltiin jo vähän myöhässä naisystäväni kavereidensa kanssa sopimasta aikataulusta ja tiesin kenet siitä myöhästymisestä haukuttaisiin ja särki päätä jo valmiiksi.

Hän vain innostui yhtäkkiä vaikka oli juuri muistuttanut monelta pitäisi olla perillä. Jotenkin vain en syttynyt sillä kertaa. Tilanne meni rauhallisesti vaikka selvästi näki että hän otti itseensä. Taitaa olla naisilla aika harvinaista saada pakit. 

Vierailija
54/57 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tämä kyllä nykyään menny ihmeelliseksi. Ollaan eukko kullan kanssa oltu yhdessä 30 vuotta enkä muista että ois koskaan mistään suostumuksista tarvinnu puhua. Eikä olla mitään sopimustakaan tehty. Ollaanko rikollisia???

Lain mukaan kyllä

Vierailija
55/57 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lain mukaan kyllä

Pitänee varmaan heti tehdä sopimus. Ennen kuin menee kovin vakavaksi tämä suhde.

Vierailija
56/57 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyyppi esittää sen, ettei pane puolitajutonta ikään kuin kyseessä olisi joku sankariteko. Tästähän oli se Tomi Walamiehen hyvä stand up-juttukin jo vuosia sitten, kuinka miehet esittävät suunnilleen sankaritekona tässä yhteydessä sen, etteivät pane tajutonta :D

Tuossa naureskelussa unohtuu se, että mieheltä mikä tahansa seksi voi vaatia satoja yrityksiä, ja osa naisista nauttii nähdessään miesten kiemurtelevan, koska he voivat laillisesti lyödä jarrut päälle ja aiheuttaa elinikäisen ikävän muiston, joka miehen pitää vain kantaa asiakaspalveluilme naamalla.

Siksi nämä vertaukset, joita minullekin on ihmissuhdetyöntekijänä näytetty, missä kieltäytymistä verrataan teen juomiseen ovat mielestäni julmaa pelleilyä, joka jättää miehen kokemusmaailman kokonaan huomiotta.

Mutta moni mies järkeilee, että on pakko simpata sata lasissa ja esittää, ettei itse kuulu siihen miesten 99 prosenttiin, joka ei koskaan saa seksipyyntöjä, kuvapyyntöjä jne. mutta joskus "onnistaa" ja "pääsee pukille", mikä on heteromiehelle ainut tapa nauttia seksuaalisuudestaan. Tuolloinkaan nainen ei anna miehelle mitään verbaalista tunnustusta, vaan tilanne on rakennettu siten, että naisen ei tarvitse myöntää kiinnostustaan missään vaiheessa, ja hän ikään kuin tekee miehelle palveluksen. 

Vierailija
57/57 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sanoin kerran miehelle, että nyt ei tule mitään, ja noisin pois.

Jäi kai ihmeissään, mutta soitteli perään kyllä ja haikaili. Naimisissa olen yhä.  Ja rakastan miestäni ja hän minua. Nuoruus on "ei niin helppoa".