Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos hautajaiset ovat pieni siunaustilaisuus + kahvittelu, onko siisti neuletakki ja farkut ok asu?

Vierailija
08.04.2026 |

Tummanvihreä neuletakki,musta t-paita ja tummat farkut.

Kommentit (174)

Vierailija
161/174 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä kuume tarvitse erikseen etsiä ja katsella, huonoa pukeutumista on Suomessa ihan kaikkialla minne ikinä meneekään. Tämä on yks Venäjä nykyään ulkoisesti. Umpiköyhää ja surkeaa mihin ikinä katsot ja ihmisetkin ihan rappiolla. Miten hautajaiset olisivat tästä joku poikkeus? Suomalaisista suurin osa 70v ylöspäin sekä harvat sivistyneet nuoremmat osaavat pukeutua hautajaisiin.

Vierailija
162/174 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minulta nyt kuolisi joku tosi rakas

A-. Laittaisin kaiken tarmoni siihen että aistiyliherkkä nepsylapsi pukisi edes jotain ylleen

B. Olisin niin sumussa että saatuani lapselle vaatteet  lähtisin itse luultavasti crocsit jalassa ja paita nurinpäin

C. En todellakaan sekavassa tilassani huomaisi vaikka pappi puhuisi alasti!

En usko että kukaan,paitsi ehkä nämä seitsemänkymppiset jäykät jakkupukutädit,katselee mitä muilla on yllään arkun laskussa! 

Entä D: Surisin kotona ja antaisin jakkupukutätien pönöttää hautajaisissa? Itse olen viime kertoina valinnut tämän vaihtoehdon eikä ole ollut ollenkaan huono.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/174 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mummini kuoli se järkytti pahasti.

Mummi oli hoitanut minua ja olin usein ollut öitäkin siellä.

Päivistä mummin kuolemasta kuultuani en muista juuri mitään.

Hautajaispäivänä ulvoin vaan suihkun lattialla,etten pysty ja ikäänkuin katselin itseäni ulkoapäin.

En muista miten pääsin hautajaisiin,taksilla  vai hakiko joku tuttu minut.

Seurakuntatalon talon vessassa tavallaan "heräsin" ja ihmettelin mitä minulla oli päälläni, violetti mekko jossa isot röyhelöt olkapäillä,joskus vapuksi ostettu ja vain toinen silmä meikattu.

Jälkeenpäin sain kuulla puheita,miten minua oli taas saatu hävetä.

Vierailija
164/174 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun mummini kuoli se järkytti pahasti.

Mummi oli hoitanut minua ja olin usein ollut öitäkin siellä.

Päivistä mummin kuolemasta kuultuani en muista juuri mitään.

Hautajaispäivänä ulvoin vaan suihkun lattialla,etten pysty ja ikäänkuin katselin itseäni ulkoapäin.

En muista miten pääsin hautajaisiin,taksilla  vai hakiko joku tuttu minut.

Seurakuntatalon talon vessassa tavallaan "heräsin" ja ihmettelin mitä minulla oli päälläni, violetti mekko jossa isot röyhelöt olkapäillä,joskus vapuksi ostettu ja vain toinen silmä meikattu.

Jälkeenpäin sain kuulla puheita,miten minua oli taas saatu hävetä.

Tyhmiä oli nekin. 

Vierailija
165/174 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ok. Farkut ei ole minkäänlainen juhlavaate. En tiedä miksi suomalaisille juhlavaatteiden käyttäminen on niin vaikeaa. On miehiä jotka ei omista tummaa pukua, joka kuitenkin käy joka juhlaan 

Naisia näkee jopa häissä legginsseissä ja tunikoissa, jotain niin kamalaa. Farkut on kyllä pohjanoteeraus.

Vierailija
166/174 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä usko, että kukaan kesken hautajaisten puhuisi mitään kenenkään pukeutumisesta ja suurin osa tuskin edes huomaa toisten pukeutumista enkä kyttää sitä itsekään. Ehkä jos pinkki minihame päällä joku tulisi, niin huomaisin, tuskin muuta. Olen jonkin verran juntti mutten kuitenkaan ihan niin juntti että tahallani menisin etikettiä päin. Jos kutsussa lukee että asu vapaa, tai se muuten sovitaan niin sitten asu on vapaa, mutta muuten haluan kunnioittaa tilaisuutta ja pukeutua perinteisesti mustaan hillittyyn asuun. Vaikka itse en etiketistä piittaa niin kunnioitan niitä jotka tilaisuuden järjestää ja heidän mahdollista etikettiä. Joskus voi ihan vaan olla ystävällinen ja kunnioittava. Koittakaa edes. Siitä tulee parempi mieli kuin siitä, että tahalleen pokkuroi vastaan ja aiheuttaa pahennusta. Olen kristitty ja ei tulisi mieleen ujuttautua Setaan muuttamaan sitä sisältä päin, toisin kuin sateenkaariväki ujuttautuu kirkkoon sen sijaan että perustaisivat oman lahkon jossa heillä on sukupuolineutraali messias.

Hieno kommentti!

Vierailija
167/174 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikai nyt herrajumala paljoa maksa jos ostaa vaikka lindexiltä tai kirppikseltä jotkut suorat,mustat housut ja vaikka paitapuseron.Ja kai nyt jokainen omistaa jotkut siistit kengät.Ja näitä voi käyttää sitten hautajaisten jälkeen muualla.Eihän nyt farkuissa ja lenkkareissa mennä!🤣

Vierailija
168/174 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole 😂😂

Vierailija
169/174 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aito läsnäolo riittää. Kunhan ei blingblingbileasu sentään. Eikä mikään avonainen toppi, reisipituinen minari. Perus siisti asu, siisti ok. Kengillä ei mitään väliä. Kunhan pystyy tarv. hautausmaalla kävelemään. 

Vierailija
170/174 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en lähtisi farkuissa mihinkään juhliin. Tai no korkeintaan jonnekin kaverin synttäreille, mutta en ehkä sinnekään.

Miten hirveästä ihmisestä on kyse jos hautajaistilaisuus katsotaan juhlaksi? 

Muistojuhla? Uskovaisille se on surun lisäksi juhlaa kun ihminen pääsee taivaaseen, tietenkin sitä enemmän mitä vanhemmasta henkilöstä kyse. 

Muistotilaisuus, ei mikään juh-la! Vai onko boolia tarjolla?

Vierailija
171/174 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en lähtisi farkuissa mihinkään juhliin. Tai no korkeintaan jonnekin kaverin synttäreille, mutta en ehkä sinnekään.

Muistojuhla? Uskovaisille se on surun lisäksi juhlaa kun ihminen pääsee taivaaseen, tietenkin sitä enemmän mitä vanhemmasta henkilöstä kyse. 

Muistotilaisuus, ei mikään juh-la! Vai onko boolia tarjolla?

No teillä ei vissiin ole muita kuin viinajuhlia, mutta sivistyneemmät piirit juhlivat tilanteen mukaisesti.

Vierailija
172/174 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä joka totesit, että neuletakkeja on monenlaisia ja linkkasit kauniin ja tyylikkään vajaa 200e maksavan alpakkaneuletakin:

Jos ihminen on niin kaikinpuolisesti vähäosainen että kyselee netissä sopivatko farkut hautajaisiin, luuletko tosiaan että samalla daijulla on kaapissa laadukkaita, ajattomia ja priimakuntoisia alpakkaneuleita?

Siitä on kyse kun todetaan suoraan että ei käy. Kuitenkin tämmöisen ihmisen mielestä se juhlava neuletakki on joku virttynyt ja nyppyinen henkkamaukan alelaarista tai temutettu tekokuituoksennus. Kunhan on musta. 

Niillä alpakkaan, cashmiriin yms sijoittavilla rouvilla on sitten eri vuodenaikojen hautajaisiinkin sopivia asuja myös muuten. Eivät he täällä mieti, kävisikö farkut juhliin.

Farkut! Hautajaisiin! No näkeehän niitä miehilläkin vaikka missä. Kunhan ovat mustat. Ihan hirveää juntteilua.

Vierailija
173/174 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole ehdottanut että pitäisi olla alpakkaneuletakki. En ole linkkaaja, mutta kuvittelen hänen tarkoittaneen malliltaan tuon tyyppistä neuletta, ei välttämättä suinkaan materiaaliltaan. Eihän tuota mallia edes ole mustana, jonka hän linkkasi saatesanoilla, että tämäntyyppinen mustana. Toki jos on halpa akryyli niin monesti ei ehkä kerkeä käyttää kun jo nyppyinen, mutta uutena tuon mallinen akryylikin varmasti sopisi ihan hyvin. Eli jakkumainen neule.

Vierailija
174/174 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hautajaisissa juhlistetaan elettyä elämää ja sitä, että on ollut ilo tavata ja tuntea kyseinen ihminen.