Jos hautajaiset ovat pieni siunaustilaisuus + kahvittelu, onko siisti neuletakki ja farkut ok asu?
Tummanvihreä neuletakki,musta t-paita ja tummat farkut.
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Itse en lähtisi farkuissa mihinkään juhliin. Tai no korkeintaan jonnekin kaverin synttäreille, mutta en ehkä sinnekään.
Vaatteet eivät voi olla pääasia. Minun mielestäni tuo mainittu vaatekerta on ihan ok, varsinkin kun ja jos on ihan lähipiirin tilaisuudesta kyse.
Mut nyrpistele sinä vaan. Niinhän sinä teet aina!
Vierailija kirjoitti:
Mistä lähtien neuletakki on ollut edustava asu?
Neuletakkejakin on erilaisia. Näkisin, että esimerkiksi tämän tyylinen https://alpa.fi/tuote/haiku-neuletakki-navy/?utm_source=google&utm_medi… voisi hyvinkin toimia mustana hautajaisissa mekon kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en lähtisi farkuissa mihinkään juhliin. Tai no korkeintaan jonnekin kaverin synttäreille, mutta en ehkä sinnekään.
Miten hirveästä ihmisestä on kyse jos hautajaistilaisuus katsotaan juhlaksi?
Juhlallinen tilaisuus, jossa vainajaa ja omaisia kunnioitetaan pukeutumalla asianmukaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Välttäisin ehkä niitä farkkuja kuitenkin. Myös jalkineet mielellään jotain muuta kuin lenkkarit tai tennarit. Tällaisiakin on valitettavasti nähty.
Mustat farkut ja lantion peittävä tunika tai pitkä neule tmv. Edes sinä et älyä, että jalassa on farkut.
Ainoat juntit on tähän ketjuun tylyjä kommentteja tehtaileva ompeluseura. Lihoaa!
Riippuu vähän ketä ollaan hautaamassa ja miten perinteisiin jumiutuneella vierasporukalla. Omiini voi kyllä tulla farkuissakin, annan nyt luvan.
Samaa mieltä tämän kirjoittajan kanssa jossa kirkkoon pyhäasu. Uskonnottomien tilaisuuteen voi sopia arkinen asu jos se on mainittu kutsussa. Uskonnoton ei välttämättä pidä hautajaisia pyhänä tai juhlana. Mutta sitäkään ei voi olettaa vaan se on mainittava kutsussa jos näin on.
Ei tod.farkkuja!Hautajaiset on arvokas tilaisuus,jossa kunnioitetaan vainajan muistoa.
Farkut on arkuvaate.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juhlallinen tilaisuus, jossa vainajaa ja omaisia kunnioitetaan pukeutumalla asianmukaisesti.
Ei teidän juttujanne kannata lukea. Kokemusmaailmanne on olematon!
Ei farkuissa häihin, ristiäisiin, rippijuhliin, yo-juhliin ja kaikkein vähiten hautajaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei tod.farkkuja!Hautajaiset on arvokas tilaisuus,jossa kunnioitetaan vainajan muistoa.
Farkut on arkuvaate.
Arkivaate siis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hautajaiset ovat juhlatilaisuus = juhlallinen tilaisuus.
Äidinkielesi lienee jokin muu kuin suomi, kun käsität sanan juhla noin suppeasti?
Hautajaisissa pukeudutaan arkkuun.
Aloittaja sanoo tilaisuuden olevan "pieni", tästä voi päätellä, että vain lähiomaiset tms. Siis oma väki. Ei silloin tarvitse erityisesti vaatteilla prameilla, riittää kun on siistit ja tummasävyiset vaatteet. SURU ON IHMISESSÄ JA LÄSNÄ OLOSSA, EI PRAMEASSA PUVUSSA!
Vierailija kirjoitti:
Hautajaisissa ei liene tarpeen olla "edustava"?
Musta siisti neuletakki on ihan ok esimerkiksi orkesteri- esiintyjällekin kylmillä ilmoilla, miksi ei siis hautajaisissa. Siistien suorien housujen tai hameen kanssa se voi näyttää erittäin siistiltä ja kunnioittavalta.
Vierailija kirjoitti:
Helmikuun paukkupakkasilla olin hautajaisissa. Kaikillä fiksuilla ihmisillä oli neuleita yllä näissä maahanpanijaisissa.
Toki nyt on 30-40 astetta lämpimämmät kelit.
Riippuu aika pitkälti, miten vainajan omaiset suhtautuvat asiaan. Jos sinusta tuntuu että farkut loukkaavat jotain henkilöä, niin laita mieluummin jotain muuta. Mustat housut ovat varmempi valinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välttäisin ehkä niitä farkkuja kuitenkin. Myös jalkineet mielellään jotain muuta kuin lenkkarit tai tennarit. Tällaisiakin on valitettavasti nähty.
Monilla ei nykyisin ole perinteisiä kenkiä. Kenkäkauppoja on lopetettu. Joku yksittäinen vielä toimii, mutta niitä on harvassa. Joillakin ihmisillä on sellainen jalka, että jalkineita on pakko sovittaa ennen ostopäätöstä. Netistä tilaaminen on mahdoton ajatus. Olen kuullut, että Saksassa ja Englannissa voi ostaa kenkiä niin, että myös kengän leveys on määritelty. Niissä maissa on isompi väestö ja asiakaskuntaa riittää.
Pötypuhetta. Netistä löytyy aivan hyvin kenkiä ja myös käytettynä.
Varmasti löytyykin käytettynä, ties millä silsalla ja jalkasienellä höystettynä. Ei ikinä tulisi mieleenkään ostaa toisten käytettyjä kenkiä.
Vierailija kirjoitti:
Kuka täällä alapeukuttaa?
Nykyään hautajaisiin sopii siisti, mielellään tumma pukeutuminen. Jos se on jollekin tummat farkut niin keneltä se on pois? Ei ainakaan palstamammoilta jotka syyllistävät tavallisia ihmisiä. Ei ihme että ihmiset voivat huonosti kun jo näin pienestä asiasta pitää tulla nipottamaan!
Itse olen useammastakin paikasta lukenut että juhlavaatteiden puuttuminen ei ole syy jättää hautajaisia väliin.
Mielummin tosiaan paikalle vaikka verkkareissa jos on muistisairas vanhus tai muuten holhouksen alainen ja muuta vaatetta ei ole. Kaikki ymmärtävät.
Mutta normaali terve ihminen pukeutuu hautajaisiin asianmukaisesti. Farkut eivät ole hautajaisasu.
Kuka täällä alapeukuttaa?
Nykyään hautajaisiin sopii siisti, mielellään tumma pukeutuminen. Jos se on jollekin tummat farkut niin keneltä se on pois? Ei ainakaan palstamammoilta jotka syyllistävät tavallisia ihmisiä. Ei ihme että ihmiset voivat huonosti kun jo näin pienestä asiasta pitää tulla nipottamaan!
Itse olen useammastakin paikasta lukenut että juhlavaatteiden puuttuminen ei ole syy jättää hautajaisia väliin.