Tori.fi kaupat
Minulla lukee että vain nouto ja käteiskauppa.
Voitko lähettää.
Tuotko paikkaan x maksan 40e alle pyynnin.
Tuotko Redin kauppakeskukseen, niin voin keikata sulta tuotteen.
Ei koskaan, että saisinko osoitteen, niin tehdään kaupat. Ihan uskomatonta keijoa tuolla.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olen huomannut saman. Kaikki pitäisi saada ilmaiseksi. Puolisollani oli joskus 4 euron hyväkuntoiset adidakset myynnissä. Voitko tuoda tänne Oulunkylään. Joo voin kun seutulippu maksoi silloin 5 euroa. 👍
Vintedissä ihmiset tinkii jopa 1,50€ tavaroista 😂. 1€ tuntuu olevan maksimi mitä mistään halutaan maksaa. Eikä missään nimessä useampia 1€ tavaroita samaan pakettiin vaan jokainen stanan tavara omana pakettinaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos tuote on joku 10-20e tavara niin ei kellään sitä käytettynä haluavalla ole autoa eikä myöskään mielenkiintoa hakea sitä julkisilla jostain tuntien päästä.
Itse en enää edes myy tuollaista tavaraa vaan annan pois.
Listaan toriin 100-1000e tuotteita. Ne menevät asiallisille ostajille parissa päivässä. Applen laitteet menevät jopa minuuteissa.
Mistä nuo kaikki tavarat on varastettu ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuote on joku 10-20e tavara niin ei kellään sitä käytettynä haluavalla ole autoa eikä myöskään mielenkiintoa hakea sitä julkisilla jostain tuntien päästä.
Listaan toriin 100-1000e tuotteita. Ne menevät asiallisille ostajille parissa päivässä. Applen laitteet menevät jopa minuuteissa.
Ja paskat, torissa ei mene mikään kaupaksi olen käyttänyt toria 10 vuotta, ihan sama myytkö satasen pesukonetta tai 1500 euron rengaspakettia, persaukisii tori on täynnä ja täysin lukutaidottomia.
Minulla on paljon tavaraa Torissa myynnissä ja joka päivää menee jotain. Käytän vain Toridiiliä.
Minä en halua käyttää toridiiliä, koska tori lähettää myynneistä tiedot verottajalle. Tavallisista myynneistä ei mene tietoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja paskat, torissa ei mene mikään kaupaksi olen käyttänyt toria 10 vuotta, ihan sama myytkö satasen pesukonetta tai 1500 euron rengaspakettia, persaukisii tori on täynnä ja täysin lukutaidottomia.
Minulla on paljon tavaraa Torissa myynnissä ja joka päivää menee jotain. Käytän vain Toridiiliä.
Minä en halua käyttää toridiiliä, koska tori lähettää myynneistä tiedot verottajalle. Tavallisista myynneistä ei mene tietoja.
Ei se kaikista lähetä heti vaan niistä mitkä ylittää tietyn rahasumman vuodessa. Mutta kun myyt useammalla alustalla, myynnit/alusta jää alle ilmoitusrajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se kaikista lähetä heti vaan niistä mitkä ylittää tietyn rahasumman vuodessa. Mutta kun myyt useammalla alustalla, myynnit/alusta jää alle ilmoitusrajan.
Toridiili on täysin epäluotettava, ei kannata käyttää.
Kyllä keltainen pörssi ja 90 luku oli kunnon aikaa. Aivan surkea koko tori ja tollot ostajat.
Onko kokemuksia torimaa.fi -kauppapaikasta? Toimiiko?
Postin palveluiden kanssa on ollut ongelmia. Ostamani paketti katosi. Hirveä vaiva ottaa yhteyttä kaikkiin tahoihin. Myyjä, Posti ja Tori. Puhelin maksuja tullut, eikä koko summaa, mitä olen maksanut, saa takaisin. Ja takaisin saaminen kestää 2 kk.
Vierailija kirjoitti:
Postin palveluiden kanssa on ollut ongelmia. Ostamani paketti katosi. Hirveä vaiva ottaa yhteyttä kaikkiin tahoihin. Myyjä, Posti ja Tori. Puhelin maksuja tullut, eikä koko summaa, mitä olen maksanut, saa takaisin. Ja takaisin saaminen kestää 2 kk.
Älä käytä mitään diiliä, se on täyttä roskaa.
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla joku sekopää, olen ostanut useita 10-20€ tuotteita ja noutanut ne omalla autolla.
Ilmoituksissani on maksuehdot, hinta mukaan luettuna. Ellei tavara mene kaupaksi ehdoillani, se menee armotta jätteisiin. Usein myös rikottuna tai jollain tapaa tärveltynä.
Valitettavasti kauppa käy Torissa todella huonosti, koska katsojia ei ole. Itse olen vuosia myynyt sekä ostanut ja kaikki on aina sujunut hyvin. Toridiiliä en käytä ja myyn sekä ostan vain noudolla. Olen viimeaikoina paljon ostanut vaatteita ja kenkiä lapsille ja itselleni. Katson ilmoitukset kotikaupunginosasta ja lähialueelta, mistä von noutaa. On toiminut oikein hyvin.
Itselleni on taas osunut näitä ostajia, jotka pyytävät postittamaan tai toridiiliä, vaikka lukee ilmoituksessa että vain nouto. On tullut tarjouksia ja kun olen tähän suostunut ja kysynyt, milloin pääsee hakemaan, on kadonnut eikä vastaa enää viesteihin. Mihin on ihmisten käytöstavat unohtunut?
Aluksi uusi tori.fi oli todella sekava ja vaikea käyttää. Olen opetellut sitä ja vaikka hitaampi kuin vanha versio, on se itselleni kuitenkin paras vaihtoehto. Vinted:stä en tykkää. Ehkä käyttäjät saavat torin suosion palautumaan, kunhan myös omaa käytöstä hieman miettii...
Vain nouto, käteiskauppa tai ostaja maksaa kaikki postikulut. Matkahuollon lähipaketit aina halvempia kuin posti. En myöskään anna osoitetta ja puhelinnumeroa (puh vain postitse ostaville). Sovin kaupat johonkin julkiselle paikalle. Tämä on toiminut kymmeniä vuosia ja itselle tarpeettomien tavaroiden myynti on joka kuussa n. 50-100€.
Voi olla, että kauppaa tulisi enemmän jos postittaisin. En kuitenkaan jaksa siihen lähteä ja siksi nouto ainoa vaihtoehto. Hyvin on vuosia toiminut, nyt vain koko ajan vähenee yhteydenotot. Harmi, että hyvä kauppapaikka pilattiin.
Olen myynyt torissa mamman lailla lastenvaatteita ja astioita. Vain nouto ja käteismaksua suosin (en tykkää jakaa koko nimeä ja numeroa vieraille mobilepayssa). Aina on mennyt kaupaksi ongelmitta 🤷 Sen sijaan ostetaan -ilmoituksiini ei vastaa kukaan.
Onko muille tullut tällaista ilmoitusta, kun Torissa yrittää myydä 20 eurolla 20 vuotta vanhaa työkonetta? Jep, kuitit tietysti on tallessa. Pitäisiköhän lähettää valokuva valkoisesta lapusta ja sanoa että on vähän haalistunut muste.
Haluamme varmistaa, että olet myymäsi tavaran juridinen omistaja ja sen, että tuotteet ovat aitoja sekä laillisesti hankittuja.
- Julkaistaksemme ilmoituksen pyydämme sinua toimittamaan ostokuitin/tilausvahvistuksen vastausviestillä.
Mikäli et voi toimittaa ostokuittia tai muuta luotettavaa todistetta omistajuudesta, emme valitettavasti voi hyväksyä ilmoitustasi.
Suosittujen tuotteiden ja tuotekategorioiden kohdalla tarkistamme ilmoituksia erityisen huolellisesti, jotta voimme pitää Torin turvallisena kauppapaikkana.
Voit lukea tarkemmin säännöistämme tukisivustolla osiossa "Torin säännöt ja käyttöehdot".
Tuon lisäksi pitää ottaa kuvia tavarasta johon on laittanut nimilapun ja päivämäärän. Ihme pelleilyä että saa yhden romun myyntiin sinne. Lähtökohtaisesti pidetään rosvona ja samalla saa löhetellä viestejä ja lukea sivukaupalla rasittavaa passiivisagressiivista tai tekoälyllä luotua geneeristä viestiä tyyliin "kiitos että ymmärrät että joudumme toimimaan näin", “kiitos yhteistyöstä”,
“arvostamme kärsivällisyyttäsi”.
Sun pää ei kestä ap. Lopeta rojujesi kauppaaminen. Kukaan ei häviä mitään. Vie romusi roskiin.
“Hei 😊
Lähettäisitkö tuotteesta vielä:
-ostokuitin
-kaikki alkuperäiset paperit
-sarjanumeron
-kuvat joka kulmasta hyvässä valaistuksessa
-kuvan, jossa tuote näkyy tämän päivän sanomalehden kanssa sekä kuvan passistasi ja pankkitilisi kuitit viimeisen 5 vuoden ajalta
-tuotteen omistushistorian vuodesta 1990 lähtien
-lyhyen selvityksen siitä, ettei tuotetta ole hankittu esimerkiksi murron, ryöstön, merirosvouksen tai muun ikävän väärinkäsityksen seurauksena 😊
Nykyään kun kaikenlaista liikkuu, niin meidän täytyy valitettavasti varmistaa nämä ihan kaikkien kohdalla. Rehellisillä myyjillä ei tästä tietenkään ole mitään ongelmaa 😊
Kiitos ymmärryksestä ja yhteistyöhalukkuudesta jo etukäteen. Jos dokumentteja ei löydy, emme valitettavasti voi julkaista ilmoitusta, sillä haluamme pitää yhteisömme turvallisena meille kaikille
Aurinkoista päivänjatkoa!”
Diili on ihan täyttä roskaa.