Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syötkö ilmastoystävällistä ruokaa ?

Vierailija
07.04.2026 |

Ja jos et, niin mikset ?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syön terveellisesti eli monipuolisesti riittävän ravintorikasta ruokaa. En ymmärrä, miksi politiikkaa pitäisi sekoittaa ruokaan syöntiin. Ja jos puhutaan ymmäristöhaitoista, niin jälkikasvun siittäminen ja synnyttäminen ylikansoittuneeseen maailmaan on ympäristöhaitta, joka lisää Suomen (ja maailman) hiilijalanjälkeä, kuten myös maahan muutto ja lentokoneella lentely ympäri maailman. Autolla ajaminen on merkittävä ympäristöhaitta. Jatkanko listaa? Näissä ympäristöasioissa tuskin kukaan on täysin synnitön ja tekopyhä jeesustelu on vain tarpeetonta hyvesignalointia.

Ei tietenkään ole synnitön, jo pelkästään näillä leveyspiireillä asuminen tuottaa ison hiilijalanjäljen lämmityksen muodossa. Harva voi myöskään sanoa, ettei koskaan ole lentänyt "turhaan" tai ole koskaan ajanut autolla tarpeettomasti. Hyvesignalointi on asia erikseen, mutta toki voidaan järkevää keskustelua ruoan ympäristökuormituksesta ja omista pyrkimyksistä ruokailla ympäristöystävällisesti. Tietenkin on turha meluta omien ruokailutottumusten ympäristöystävällisesti, jos samalla lentää joka toinen vkl viettämään lyhyitä kaupunkilomia lentäen. 

Jos turhat päästöt kiinnostaisi sinua p* skaakaan  et tuhlaisi virtaa ja palvelintilaa postaamalla aivopierujasi internetiin.

Eli jos esimerkiksi katsoo televisiota, joka käyttää sähköä, niin päästöt eivät silloin voi kiinnostaa p*skan vertaa? Jos joskus syö epäterveellisen välipalan, niin silloin eivät terveelliset elämäntavat kiinnosta p*skan vertaa? Tai jos joskus ostaa jotain joka ei ole täysin välttämätöntä, niin silloin ei voi säästäminen kiinnostaa p*skan vertaa? Hyvin sä vedät. :D

Vierailija
42/52 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön ilmastoystävällisesti, en syö kananmunia, enkä piereskele yhtenään kuten kasvissyöjät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syön terveellisesti eli monipuolisesti riittävän ravintorikasta ruokaa. En ymmärrä, miksi politiikkaa pitäisi sekoittaa ruokaan syöntiin. Ja jos puhutaan ymmäristöhaitoista, niin jälkikasvun siittäminen ja synnyttäminen ylikansoittuneeseen maailmaan on ympäristöhaitta, joka lisää Suomen (ja maailman) hiilijalanjälkeä, kuten myös maahan muutto ja lentokoneella lentely ympäri maailman. Autolla ajaminen on merkittävä ympäristöhaitta. Jatkanko listaa? Näissä ympäristöasioissa tuskin kukaan on täysin synnitön ja tekopyhä jeesustelu on vain tarpeetonta hyvesignalointia.

Ei tietenkään ole synnitön, jo pelkästään näillä leveyspiireillä asuminen tuottaa ison hiilijalanjäljen lämmityksen muodossa. Harva voi myöskään sanoa, ettei koskaan ole lentänyt "turhaan" tai ole koskaan ajanut autolla tarpeettomasti. Hyvesignalointi on asia erikseen, mutta toki voidaan järkevää keskustelua ruoan ympäristökuormituksesta ja omista pyrkimyksistä ruokailla ympäristöystävällisesti. Tietenkin on turha meluta omien ruokailutottumusten ympäristöystävällisesti, jos samalla lentää joka toinen vkl viettämään lyhyitä kaupunkilomia lentäen. 

Jos turhat päästöt kiinnostaisi sinua p* skaakaan  et tuhlaisi virtaa ja palvelintilaa postaamalla aivopierujasi internetiin.

Mikä diagnoosi sinulla on?

Miksi sinä saat aiheuttaa t urhia päästöjä? Mikä tekee sinun t urhasta p ostauksesta arvokkaamman kuin jonkun muun lentomatkasta?

En minä ole mitään tuollaista väittänyt tai olettanut. Mistä sä tuon nyt keksit? 

Vierailija
44/52 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen demari ja lihaveron kannattaja, minusta ihmiset saavat syödä mitä haluavat paitsi julkisissa kouluissa ja työpaikoilla... kunhan maksavat siitä veroa asianmukaisesti.

Miksi minun pitää maksaa pihvistäni enemmän veroa jotta joku kaasudemari voi syödä jouluna vähän läskimpää kinkkua?

Aion toistaa tätä kysymystä kunnes sinä tekopyhä kasa p* skaa vastaat siihen.

Maksat veroa koska se tulee yhteiseen yhdenvertaiseen hyvään, et siis halua olla kiusaaja etkä tuhota tätä maapalloa.

Miten minä hyödyn siitä että kaasudemari vetää jouluna läskimpää kinkkua minun piikkiini?

Saat kollektiivista hyötyä siitä, että se on vain joku tietty eikä kaikki. Ilmastoteko.

Vierailija
45/52 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan. 

Näin jonkun kotimaisuusastemittarin mun vakoiluraporteista, niin olin kiitettävällä tasolla siinä. 

Eli en syö kovin paljon tänne rahdattua ruokaa, vaan se on kasvanut täällä. Monesti alle 100km säteellä kotoani. 

En siis tee sitä ilmaston vuoksi, vaan siksi, että se tuntuu hölmöläisen hommalta roudailla evästä kovin kauas siitä missä se on kasvanut. 

Vierailija
46/52 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön ainoastaan riistalihaa ja suosin muutenkin kotimaisia raaka-aineita, että varmaan keskivertokuluttajaa hiukan ilmastoystävällisemmin kyllä. Onko sillä mitään väliä? Ei ole. 

Vaikka koko Suomi kaikkine päästöineen pyyhittäisiin kartalta, sillä ei olisi minkäänlaista vaikutusta maapallon ilmastoon. 

Jälkimmäinen lause lienee se typerin kommentti, mitä persu voi suustaan päästää. 

Vierailija
47/52 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin hiilievankeliumi edistää vain epäinhimilliseen digitaaliseen tyranniaan  pyrkimistä

Jokainen täysjärkinen on jo tähän päivään mennessä tajunnut että ilmastopropagandassa kyse on feikistä jolla uskottavuutensa ympäristöpuolueena menettäneet sateenkaariaktivistit takertuvat vallan kahvaan.

No vois uskoakin, jos ei joku koko ajan postaisi tuollaista idioottimaista jankutusta vihevassareista tai sateenkaariaktivisteista. Ne tekee vain koko väitteen kannattajista naurettavia papukaijoja, joten sellaisiin ei halua kukaan täysjärkinen samaistua.

Vierailija
48/52 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syön ainoastaan riistalihaa ja suosin muutenkin kotimaisia raaka-aineita, että varmaan keskivertokuluttajaa hiukan ilmastoystävällisemmin kyllä. Onko sillä mitään väliä? Ei ole. 

Vaikka koko Suomi kaikkine päästöineen pyyhittäisiin kartalta, sillä ei olisi minkäänlaista vaikutusta maapallon ilmastoon. 

Samoin täällä ja on silläkin väliä. Ei ehkä ilmaston kannalta, mutta maatalous aiheuttaa suurimmat omia vesistöjämme kuormittavat päästöt.

Helsingin Itämereen laskemat jätevedet tai lumenkaato suoraa mereen eivät onneksi kuormita vesistöjä.

Tottakai kuormittaa niinkuin metsäteollisuuskin mutta silti maataloudesta tullee suurimmat päästöt vesistöihin. Oliko what aboutismillasi joku tarkoitus? Mitään ei voi tehdä niin kauan kun Helsingissä kaadetaan lunta mereen?

Vierailija
49/52 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentorahtina tuodut avokadot ovat Minun omnomnomnom-nom namsutarallaata!

T: Greta

Vierailija
50/52 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön. Syön vegaaniruokaa. Tavoitteena ei ole ollut ilmastoruokavalio, mutta se tulee sivutuotteena tässä. Vältän myös lentomatkustusta ja kuljen pyörällä ja jalkaisin niin paljon kuin mahdollista. En omista autoa. Muutin pienempään asuntoonkin joitain vuosia sitten. Missään näissä ei ole ollut tavoitteena ilmaston säästäminen, mutta olen tehnyt hyviä päätöksiä muista syistä.

Vierailija
51/52 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön. Syön vegaaniruokaa. Tavoitteena ei ole ollut ilmastoruokavalio, mutta se tulee sivutuotteena tässä. Vältän myös lentomatkustusta ja kuljen pyörällä ja jalkaisin niin paljon kuin mahdollista. En omista autoa. Muutin pienempään asuntoonkin joitain vuosia sitten. Missään näissä ei ole ollut tavoitteena ilmaston säästäminen, mutta olen tehnyt hyviä päätöksiä muista syistä.

Vaatteet ostan pääasiassa second hand -liikkeistä nykyään.

Vierailija
52/52 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin täällä ja on silläkin väliä. Ei ehkä ilmaston kannalta, mutta maatalous aiheuttaa suurimmat omia vesistöjämme kuormittavat päästöt.

Ai nyt onkin tarina muuttunut ilmastosta vesistöihin.

Mikä tarina? Ensimmäinen kommentini ketjuun ja olen sekasyöjä. Onko sinulla ongelmia kongitiivisissa kyvyissä enemmänkin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi