Kannattaako fyysisiä kirjoja enää lukea saatikka ostaa
Jos mietin itseäni, pyrin lukemaan 2 kirjaa kuukaudessa, se tekisi 24 kirjaa vuodessa. Tuo määrähän täyttää varmaan puolet ihmisen kokoisesta kirjahyllystä, eli kahdessa vuodessa hylly olisi täynnä, olettaen, että se oli entuudestaan tyhjä. Eihän tuo ole kannattavaa, vai onko
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Kirjahyllyjäkin voi ostaa lisää, jos yksi ei riitä.
Niin millainen huoneisto, onko niitä ehjijä seiniä runsasti. Nykytrendi- on pikkuikkunoilla rikottu hyviä mm tauluille sopivia seiniä, oviaukot toki jne.
Muu tilanpuute. Eli huomioitko nämä suosituksessasi uusista säilytyselementeistä.
Kirjasto palvelee todella hyvin. Ja kyllä lukeminen kannattaa. Se pitää lukukykyä yllä ja hahmottamista toisin kuin teksiviestit ja äänikirjat.
Mutta jos työksesi joudut käyskentelemään asiakirjojen parisa, luet niitä ja laadit niitä niin onhan ymmärrettävää, että äänikirja onkin kiva tpa rentoutua silmät kiinni.
Tuokaa lapsillekin paljon kirjoja. Myöhemmin eivät opi niihin.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kaikkia luettuja kirjoja tarvitse säilöä loputtomasti. Voi myös myydä tai antaa pois.
On myös kirjastoja, joista voi hakea kirjoja IHAN ILMAISEKSI, ja luettuna palauttaa sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fyysinen kirja omaksi ostettuna!
Miulla on satoja kirjoja (toivottavasti ei tarvitse muuttaa enää koskaan).
Yks kesäloma (1kk) luin 10 kirjaa putkeen.
Lukeminen on ihanaa kun jostain syystä miun aivot muuttaa luetun tekstin kuviksi, näen siis elokuvana kirjat 😀
Sama mulla😅
Samoin. Joskus, kun kirjasta on tehty elokuva, niin katson sitä ja ajattelen, että mun elokuva olisi ollut parempi.
Meillä on kirjastossa kierrrätyshylly. Haen sieltä usein kirjoja ja palautan luettuani, jos ei ole niin hyvä että lukisin joskus uudestaan.
Onneksi mulla on ihana lukuhullu miniä, joka myös ostaa minullekin kirjoja, sillä pienestä eläkkeestä mulla ei ole liikaa rahaa.
Pidämme myös hyvin samanlaisesta kirjallisuudesta, joten lainaamme toisillemme omia kirjojamme.😘
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lainaa ensin kirjastosta ja jos on hyvä, osta sitten omaksi. Näin kirjahyllyysi kertyy vain niitä kirjoja, jotka haluat joskus lukea uudestaan.
Miksi kirja pitää lukea uudestaan eikö se yhdellä lukemisella jää muistiin?
Mietipä sitä, kun ole 80 v ja varmasti muista 20 vuotiaana lukemasi kirjat. Minä kyllä muistan, että ole lukenut ko kirjan, mutta jokaista käännettä en muista.
Kuulut ihmelapsiin/ ihme aikuisiin, jos noin on😅
Joo, just todettiin, että mulla ei ole muistisairautta, koska tuon pointihan heität seuravaksi.👵
Vierailija kirjoitti:
No ei ole, ellei ole joku spesifi juttu mitä yrität tehdä. Kaikki kirjatieto on vanhentunutta ja tietomuotona se että pitää väkipakolla kerätä satoja sivuja paskaa tarkoittaa sitä, että se on todellakin paskaa. Kirjan sisältämä relevantti tieto voi sisältyä muutamaan sivuun. Iso osa kirjoista saatavilla myös pdf tai epub muodossa jos etsii jotain tiettyä tietoa.
Luuletko oikeasti, että ihmiset lukevat ainoastaan saadakseen tietoa. Kyllä useimmat lukevat ihan ajanvietteeksi ja joka ikisestä luetusta kirjasta saa myös jonkun tiedon.
Esim. Poikani ei alakoukussa lukenut muuta kuin Akua, mutta katsottiin telkusta jotain tietovisaa ja siinä kysyttiin, mikä on Dodo?
Kilpaajat eivät tienneet, mutta ekaluokkalainen tiesi: se on lintu😅
Jokaisesta luetusta kirjasta tai lehdestä voi myös oppia ajanvietteen lisäksi.
Minä luen lähes pelkästään muistelmia. Ne ei sisällä vanhentunutta eikä vanhenevat tietoa.
Kaunokirjat, jos niitä yleensä luen ( toki joskus) haen kirjastosta, kuten ne muistelmatkin.
Hyllyssäni on vain ne kirjat, joita pidän itselleni tärkeinä. Niitä on kyllä aika paljon. Siellä on esim. lapsuuden aikaisiani satukirjoja, joita rakastin ja edelleen arvostan.
Minulla on myös vanhoja koulukirjojani, edelleen. Ne on ajalta, jolloin koulukirjatkin oli oikeita kirjoja, eikä mitään läpysköitä, missä oli itse täytettäviä kohtia. Ne on jotenkin tyylikkäitä aikansa edustajia ja selailen niitä aina joskus. Ostin niitä kerran myös yhden lakkautettavan vanhan koulun myyjäisistä.
Asunnoissa ei ole enää seinäpintaa 2000 kirjalle. Piti luopua.
Ihan valideja pointteja. Omaisuus on kuin reppu joka sitoo sinua, kirjat pahimmasta päästä.