¤¤¤ENSIKOIDEN TIISTAITURINAT¤¤¤
Huomenta unikeot! =)
Mitä, mitä - kello melkein yhdeksän, eikä uutta pinoa... No tässä tulee! =)
Pimennysverhosta ja harmaasta säästä huolimatta meillä aamu koitti taas perinteisesti seitsemältä. Kaksi aamua sitä jekutusta menikin läpi Emmille. ;o) Kohta ollaan lähdössä kärrykerhoon ja illalla onkin sitten se pitkään odottamani ratsastustunti. Jee!
Tässä linkkiä eiliseen pinoon: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10254937&p=&mpage=1&tmode…
Nyt pistämään Emmiä ekoille päikyille. Yritän palailla myöhemmin lisää...
-Amy ja Emmi 6½kk-
Kommentit (23)
Tänä aamuna on oltu reippaita ja kuvaus meni mainiosti - mitä nyt typyllä vähän iski väsymys ryhmäpotretteja otettaessa eikä enää jaksanut hymyillä saati katsoa kameraan... eli siis aluksi otettiin hänestä yksin kuvia ja sitten yritettiin ottaa perhepotretti äitin ja isin kanssa. Yksinkuvat onnistu mainiosti, kuvaaja sanoi et ei oo koskaan ollut noin hymyileväistä kuvattavaa, hänestä kaikki kuvat olivat hienoja. Ylläri... :) Mut pääasia siis, että typyn kuvat onnistu, koska ei meissä vanhemmissa niin katsottavaa ole. Ihan kiva, jos ees yks kohtuullinen potretti saadaan. eikä mua kyllä haittaa, vaikkei kaikissa kuvissa hymyilekään.
Mä itse hikoilen ku pieni sika, kuumetta ei enää ole, mutta ilmeisesti elimistö hiukan vielä taistelee jotain pöpöjä vastaan.
Vähän Emmi on jo iso tyttö tuossa keinukuvassa! ei näytä enää pikkuvauvalta... Mä en osaa ottaa kantaa tuohon teidän reissuun, kun musta jokainen osaa tehdä omat ratkaisunsa. Mä en itse pystyis lähtemään, mut en epäile hetkeäkään etteikö typy pärjäis muutamaa yötä ilman mua. Onhan se jo pari ollutkin isin hoidossa. Mut mulle itselleni se ei olis rentouttavaa, kun nytkin oon ne kuuluista pari " yötä" ollut aamuyöstä jo tulisilla hiilillä, et pitää päästä kotiin pienen luo. Jostain syystä mulle illat ja yöt ei oo vaikeita, mut aamu sitten onkin, se et joku muu saa ihanat aamuhymyt ku mä. :D
Kandin kuvia katsellessa rupes naurattamaan 38+jotain kuvan kohdalla, siinä missä näkyy ulos ikkunasta. Siis oikeesti Suomessa oli vihreetä ulkona joskus joulukuussa?? Mä oon ihan unohtanut, varmaan oli muuta tekemistä ku tarkkailla säätä sen noin kuukauden ikäsen typyn kanssa.. :) Ihania kuvia muuten, Noel oli niissä ultrakuvissa jo ihan itsensä näköinen!
Meillä typy vetäs taas illalla melkein pari desiä puuroa ja yöllä ei sit oikeestaan maito kelvannutkaan. En tiedä, onko se kipee vai tosiaanko yösyötöistä ollaan pääsemässä. Heräili kyllä parin tunnin välein mut tyyty tuttiin ja niinä kertoina ku annoin tissiä, otti pari huikkaa ja alko nukkumaan tissi suussa. Eli varmaan tällä viikolla aloitetaan ihan oikeesti yösyöttövieroitus, jos pärjättäis vaikka aamukuuteen ilman tissiä, niin olispa mahtavaa! Tänään ei sit kyllä aamullakaan kelvannut tissi ja ruokakin vähän heikosti. Eikä halunnut unitissiä aamu-unillekaan. Saattaahan tuo olla vatsatautia hälläkin, eilen teki kolmet löysät kakat, mutta ei muuten ollut kipeän oloinen.
Ai niin, uusille mammoille tervetuloa ja onnea lapsukaisista! Ja tosiaan täällä ei juuri välitetä " ulkoisista" seikoista, mikä on kyllä hienoa!
Viipero, mulla on kokonaan mennyt ohi, et teilläkin on häät. Vähän jännää! Mä oon huomenna menossa suunnittelemaan kaverin häihin ohjelmaa, ollaan toisen kaverin kans MC:inä. Ens viikolla on polttarit, otan typyn alkumenoihin mukaan, mutta illaks sit jää kyllä miehen hoiviin.
Äitienpäivästä - mä oon sen verran narsistinen, että mua pitää kyllä muistaa äitienpäivänä... no, ehkä tää on siitä johtuvaa, et äidiks tulo on ollut mulle niin pitkä ja vaivalloinen prosessi, että kyllä mieskin tajuaa miks tuo päivä on mulle niin tärkee. Toivon vaan, et se muistaa koko homman. :) täytyy vissiin vähän muistutella. Ja pitää muuten muistaa pistää kortit ajoissa postiin mummoille.
Uuden neuvolan täti kuulosti muuten tosi kivalta, toivon et siellä tosiaan pysyy samana tästä eteenpäin. Aloitetaan yhteistyö (niinku se sano) sit yhdessä lääkärin kanssa, varasin siis 8kk lääkäriajan suoraan sinne.
No mut nyt menen laittamaan astiat koneeseen ja pyykkikoneen päälle. Jotenkin on pakko vaihtaa lakanat, ku on ollut kuumeessa, ällöttää ajatella et menis ens yönä samoilla nukkumaan. :/
-Osse ja typykkä huomenna 6kk!
ps. Ootteko muut yli puolivuotiaat viettäneet ½-vuotisjuhlia? Siis ei mitään lahjahärdelliä, mut juoneet vaikka pullakahvit oikein tarkoituksella? Mun tekis mieli järkätä, mutta olen tosiaan sopinut hääsuunnittelua huomiselle ja sit tuntuis tyhmältä juhlia jonain muuna päivänä...
[color=3A5FCD]Onpas vielä hiljaista..=) Mieshän voitti sen paino-vedonlyönnin ja ylläri: halusi palkinnoksi ässäilyä kahden viikon sisään..=D ehkä se on jo aikakin taas kokeilla..miesparka kun joutuu odottaan..=) Mun ei kyllä tee vielä yhtään mieli, mutta jos se on sit sellanen, että kun taas muistaa millasta se oli niin alkaa innostumaankin..=)
Pi-Killäkin on alkanut jo menkat! Mä oon kerinnyt unohtaa jo moiset kun ei mitään näy eikä kuulu..=)
Mukavaa jos Viipero voi vielä jatkaa imetystä! Joudutko sä kuitenkin jatkaan sitä maidotonta ja munatonta niin kauan kun imetät? Mä en nimittäin ihan helposti varmaan pystyis sellaseen kun rakastan maitoa ja maitotuotteita..=)
Hippulla ja Sampolla on käsikirurgin vastaanotto tänään! Onnea sinne ja tulehan kertomaan mitä ne siitä kädestä sanovat..(kun en yhtään tajua miten sitä sit lähdettäis leikkaamaan? tai muutakaan..=))
Burden Heidi on alkanut sitten tosissaan mittailemaan lattioita..=D Nythän sitä voi alkaa käyttään apuna siivouksessa kun laittaa pölyrätin alle..XD
Tikru: on hoikkis ja pitkä meidän tyttö joo..=) Ootko muuten huomannu sellasta, että noi vaatteiden koot ei yhtään pidä paikkaansa?! Meillä on yks potkari kokoa 56cm joka on vielä iso ja sit yks 68cm joka kiristää jo kantapäistä..=)
Kandi miettii jo kiinteiden aloitusta! Hitsi kun aika menee nopsaan..saatiinhan mekin eilen jo jotain ' kotiruoka' -brosuja neuvolasta..kuukauden kuluttuahan toikin on jo 4kk ja vois alkaa mietiin soseita..iiks! =D
Ossen tytöstä oli otettu hyviä kuvia..hyvä homma! =)
Nyt tyttö alkaa olla rauhaton tuolla puuhiksessa eli menenpäs sinne...
Mukavaa tiistaita kaikille!
t. poppis ja Emiliina 3kk
Meillä eilen vähän niinkuin vahingossa maisteltiin pikkusen pottua. Keittelin kasviksia sosekeittoa varten ja oli pari valmiiksi keitettyä pottua jääkaapissa. Olin alkamassa lisäämään niitä keittoon, kun tuli mieleen, että vois antaa pikku maistiaiset Sampollekin. Otin pikku palan, jonka lämmitin ja sekoitin äidinmaitoon. Sitten annoin poitsulle maistiaiset. Tuli kyllä ilmeitä :DD Ei tosin niellyt yhtään, enkä edes kokonaista teelusikallista tarjonnut, mutta onpahan nyt päässyt vähän potun makuun. En kyllä tavaksi ajatellut ottaa, mutta tulipahan kokeiltua. Ehkä vois alkaa oikein maistelemalla maisteleen joskus 4-5kk iässä, että sitten joskus 6-8kk iässä voi siirtyä kunnolla soseisiin imetyksen ohella. Kattoo nyt. Isi kuvasi oikein videollekin :)
Musta on kyllä tosi kiva katsella toisten kuvia, oon vähän utelias ;) Kivoja kuvia siis Kandilla ja Amyllä!
Hippulle tervetuloa minunkin puolesta! Teilläkin on Sampo :) Se on kyllä hyvä nimi! ♥
Joops, pitääkin mennä Samppaa viihdyttämään, heräs just torkuilta. Palailen myöh. jos vain ehdin.
Han ja Sampo 3kk
Herättiin tuossa ysin aikaan ja syötiin aamupala... Minä puuroa ja Oliver maitoa (ylläri!!) Ulkona on niin saiteista ja harmaata ja mä kun ajattelin lähteä lenkille, mut enpä viitsi=( Kun ollaan oltu ton köhän takia muutama päivä nyt sisällä vaan.
Pi-ki, tulehan kertomaan neuvolakuulumiset!!
Karssuli, Oliver syö nyt sen 170-190ml kerralla, mutta vain 5 kertaa päivässä. Eli ei päästä tavoitelukemiin vielä ja joskus jää päivän määrä vaan jonnekin 700-800ml. Mut neuvola en sti, joten nähdään miten kasvanut=) Olen nyt maisiivelliä ujuttanut maidon sekaan 2dl purkin päivässä. Kun kiinteitä en haluais ennen 4kk aloittaa vielä. Vaikka neuvolatäti sanoi että 3kk iässä ois hyvä!?
Meillä isän kanssa jätä Oliverin ihan huoletta. En edes mieti ettenkö voisi jättää, hoitaa yhtä lailla kun minäkin ja touhuaa pojan kanssa. Illat hoitaa isä ja minä sit päivät, ja yöt hoidetaan yhdessä:)) (Kun Poitsu herää yöllä,mies lähtee vaihtamaan vaippaa ja mä sillä välin kipitän lämmittämään maidon. Sit yhdessä syötetään Oliver meidän sängyllä ja sit nukkumaan)
Osse, toivottavasti jo pääsette yösyönneistä pois, siltähän toi vähän vaikuttaa ettei nälkä enää olis vaan tapa:)
Mulla ihottumaa selässä, sain diagnoosin Savipuoli ja siihen lääkkeet + voiteen. Toivottavasti ois kyseinen ja lähtis pois!!!
No nyt Oliver huutaa...
Aurora & Oliver 3kk
Veden juomisesta/juottamisesta kyseli joku toisessa nipussa ja minä siirrän sen nyt tänne omine kokemuksineni:
Tässä taas yks asia missä niin monta ohjetta kuin on neuvolan tätejäkin.
Sairaalalla mulle sanottiin että anna vettä vaan oikein pahalla helteellä ja sit kun lapsi osaa sitä itse sanoilla pyytää.
Neuvolassa taas nainen sanoi et sammaksen hoitoon voi " huottaa" vettä maidon jälkeen eikä määrällä ole väliä kunhan lapsi syö suhteessa enemmän maitoa. Jotkut vauvat kuulemma on janoisempia, ei niinkään nälkäisiä. Eli vaik maito olisi vienyt nälän pois, jano jää ja siihen saisi antaa vettä.
Meillähän rintamaito on lähes kuihtunut kasaan eli syödään korviketta jo nyt pääsääntöisenä ravintona. Oon antanut vettä silloin jos sammasta on ollut havaittavissa tai jos poika reilun ruokamäärän jälkeen on imuhaluinen mut ei syö tuttia.... ja silloin on kyllä innolla juonut myös vettä.Tyhjään vatsaan en ole antanut koskaan vettä ettei juuri tekisi sitä et täyttää masunsa vedellä eikä siksi sitten syö tarpeeksi maitoa.
Omaa napaa:
Nimimerkkini täällä alkaa kuulostaa hassulta, mulla kun on tuo paino niin hassusti kehittynyt eli paino oli kotiutuessa sairaalasta 10kg vähemmän kuin ekalla neuvolakerralla rv 8. Nousua ei ole paljon havaittavissa, ekojen menkkojen jälkeen-jotka mulla on siis jo tulleet ja pojalla ikää himppu yli 2kk-jäi mahaan jonkin asteinen pömpötys joka tuo mieleen ennen raskautta olleen ajan masuni...ja suolaiset herkut joita nyt ristiäisissäkin tuli syötyä tekee pullukammaksi olon kuin heti kotiutumisen jälkeen mut paino ei vaan nouse...mikä on tietty ihan kiva juttu..paitsi että kaikki kesävaatteet on auttamatta isoja eikä uusiin oikein ole varaa. :)
Benjaminista:
Poika nukkui yöllä kaksi 5 tunnin pätkää ja sitten jokelteli rauhassa mun vierellä ja antoi äipän nukkua lisää kun enhän minä tietty illasta malttanut yhtäaikaa käydä nukkumaan.
Nyt on ollut pari päivää sellaista ihmetystä et poika syö tosi paljon vähemmän määrällisesti kuin normaalisti..se hiukan ihmetyttää,mut ei tuo vaikuta kipeältä tai nälkäiseltäkään...ihan pirteä ja hyvän tuulinen.
Nyt pomputtelee siterissä,rakastaa sitä kapistusta...sai sen ristiäispäivänä pikkuserkultaan lainaan.
Hoitamisen jakamisesta:
Meilläaluksi isä osallistui tosi aktiivisesti hoitoon sairaalalla sit kotona vähän hyytyi... Riitaa siitä tuli pari kertaa ja sit alkoi osallistua enemmän mut pyydettäessä vaan ei oma-aloitteisesti.
Ajan myötä se muuttui luontevammaksi kuitenkin ja nyt tekee suhteellisen omatoimisesti jos sille päälle sattuu.
Aluksi jaettiin vastuut niin et minä hoidin yöt ja tietty sen töissä olo ajat ja illat " yhdessä" . Nyt on niin et vuorotellaan öitä aina välillä et saan välillä nukkua kokonaisen yön minäkin.
Vaippoja mies vaihtaa harvoin, silloin tietty jos yövuoro on sillä(noin 1-2 yötä viikossa),mut syöttöä tekee usein kun meillä ollaan pulloruoalla.
Nyt kun poika ilmeilee, hymyilee ja nauraa ja jokeltaa niin selkeästi isän on helpompi olla kiinnostunut oikein isoissa määrissä, ei sillä ettei olisi välittänyt alusta asti. tänään sillä oli selkeästi vaikea lähteä töihin kun poika oikein loisti aurinkona aamulla.
Äitienpäivästä:
Meillä pappi musitutti sunnuntaina ristiöisissä äitienpäivästä, joten ehkä tuo ukko sen muistaa. Sillä ei yleensä ole tapana paljon lahjoa, mut saapas nähdä.
Itse toivon et oltais perheenä kolmestaan vaan kun mummo ja famu asuu muualla ja ne on nähty just sunnuntaina kumpikin,mut voi tietty olla et mies ehdottomasti haluaa mennä äitiään moikkaamaan Porvooseen.
Masumamma+ Benjamin
Rutiineista: Meilläkin on ap:stä aika tarkat rutiinit, mutta illalla sitten vaihtelee paitsi se että Ainolla puetaan yökkäri tossa 8 maissa ja sitten koitetaan rauhoittua.
Mites Pi-kin imuri, vieläkö koitat päästä sitä pakoon ?
Viipulin Juliuksesta oli iahnoita kuvia, tosi nätti hame sulla !
Masumammakin oli käynyt piipahtamassa, kuulosti tosi kivalta teidän ristiäis koristelut, on tosi kiva nähdä vähän extra vaivaa tollasissa jutuissa jos ei muuten niin tuntee nähneensä vaivaa pikkuisen ekaan isoon juhlaan !
Poppiksen neuvola meni hienosti, niin se tytsä kasvaa kovaa vauhtia, toivottavasti painon arviointi palkinto ei mene turhan rankaksi ;).
Meillä ei aino ihan kokonaan vielä kannattanut päätään 3 kk vanhana, mutta nyt pysyy jo aivan ittellään. Masulleen ainoa ei vieläkään saa kuin kääntämällä ja jaksaa noin 30 sekuntia jonka jälkeen alkaa hirviä huuto.
Kesis: meilläkin likka on huono röyhtäsemään, joskus sitä ei vaan yksinkertaisesti tullut, joskus auttaa kun vähän pepunalta pomputtaa, mutta ei liian kovaa muuten tulee ylös.....
Tosi kiva viipero kun sulta löytyy vielä imetysintoa, kaiken tuon jälkeen. Kovasti tsemppiä jatkossa.
hienosti on teidänkin ¿pikkuinen¿ kasvanut.
Kohta on suuri päivä teilläkin tiedossa, mä just katselin meidän hääkuvia ja tuli jotenkin sika haikea olo !
Hipun pojan käsi juttu kuulosti aika hurjalta, toivottavasti kaikki menee hyvin ja Sampo saa käden toimimaan .
Burdekin on käynyt moikkimassa ja on saanut kakkalingon kotiinsa kylään, koiranpennut voi joskus olla vähän rasittavia, jos sua yhtään lohduttaa, niin en mäkään just nyt haluais mitään matolle pissijää ja sohvanpurijaa nurkkiin just nyt, vaikka ihan hirmuinen koiranfani olenkin.
Hoitamisia on täällä pohdittu, meillä hoitovastuu on 99 % mulla, mies kyllä silloin tällöin katsoo ja leikkii Ainon kanssa mutta aika vähissä on.
Uskallan toki jättää ne tänne kahestaan, mutta kun Aino ei vieläkään syö pullosta niin vähän heikkoa on tuo lähteminen, ajattelin kyllä lauantaina lähteä katsomaan Irinaa Keravalle jos Euroviisut loppuu ennen sitä, ens lauantaina ois Antti Tuisku Keravalla joten sekin kiinnostais.
Amy: kyllä sä varmaan osaat tehdä oikean ratkaisun ja mä en ainakaan mistään ole lukenut että lapsi jotenkin kärsis jos se on erossa joskus vanhemmistaan. Mä olen myös sitä mieltä että vanhempien pitää saada olla myös kahdestaan joskus pitempiäkin aikoja suhde kun ei pysy pystyssä ilman että sitä hoitaa. Kyllä oli likka vinhan näkönen kun istui keinussa.
Vakuutuksesta, kyllä se korvaa tuhatkin käynnit se vakuutus, tietty omavastuu menee aika harvoin umpeen noissa tapauksissa, mutta ihan oman mielenrauhan vuoksi tietty kandee käydä jod diltä tuntuu.
kaima on saanut ihottumaa, toivottavasti rasvat tepsii !
Nyt antamaan Ainolle tissiä !
aa ja ae melkein 5 kk
Ehdinpäs jotain kirjoittelemaan, olen niin kateellinen kaikille nopeista sormista, kun mulla menee aina ihan hullun kauan että saan edes muutaman rivin kirjoitettua, mutta tässpä vähän :D
Oliko sen HAN_ kysellyt rytmistä, minusta tuntuu, että Rasmus on ollut hyvin rytmikäs lapsi jo syntymästään asti, eli koko ajan ollaan ollut jonkinlaisessa säännöllisessä rytmissä, joka aina välillä on muokkautunut Rasmuksen kasvaessa. Nykyään mennään niin, että aamulla n.5.30-6.30 syödään ja jutellaan vähän aikaan, kun taas uni vie voiton joko heti tai 7-8 aikaan. Rasmus nukkuu noin 30-45min. Sitten herätään, vaihdetaan päivävaatteet ja syödään 8-9.30 aikaan riippuu tietenkin, miten ollaan herätty. Sitten joko nukutaan tai ei nukuta toiset aamu-unet, ne 15-45min. Väliajoilla ollaan lattialla puuhamatolla tai sitterissä tai äidin sylissä. Noin 11-12 mennään ulos nukkumaan, sitä ennen ollaan taas syöty. Yleensä siellä nukutaan 3-4tuntia. Kello on useimmiten 15.30, kun Rasmus on taas pullon ääressä. Ilta menee valvoessa ehkä 5 minuutin tirsoja ottaessa äidin sylissä. Illalla syödään vielä pari kertaa ja noin 20.30-21.30 mennään yöunille ja nukutaan sinne aamuun. Ei ne päivät tietenkään aina mene näin mutta kuitenkin 90%:sesti.
JENNI (ja muitakin) oli herkistynyt telkkaria katsoessa.. Minä oon aina ollut hyvin herkkä, olen jopa itkenyt Kauniita ja rohkeita katsoessa :) nyt Rasmuksen syntymän jälkeen tuskin oon itkenyt enempää kuin ennenkään mutta mun sydäntä on alkanut särkemään. Kun näen tai kuulen ikäviä lapsikohtaloita (tai eläimiä, mutta empatia riittää myös aikuisille:) ) mulla kylmää sydäntä ja tulen oikein surulliseksi, rintaan puristaa ikävästi ja sitten rutistaa Rasmusta ja toivoo, että sillä olis hyvä elämä..
Mukavaa, että VIIPULIn arki rullaa mukavasti, ei kai sitä muuta toivo kuin, että kaikilla menis suht mukavasti. Julius oli saanut hienon nimen :) ja kyllä kaikkien vauvat on niin söpöjä, niin teidänkin Julius!
Kun tuosta arjen pyörittämisestä on ollu puhetta.. niin sehän tietenkin riippuu persoonasta, mihin on tyytyväinen ja onnellinen, toiset on vähempään ja toiset vaatii enemmän ollakseen onnellisia. Mä jostakin syystä nyt herkistyin, niin toivon kaikille onnellista elämää, edes hippuisen onnea jokaisen päivään!!
Hyvä, että AA:llaja tytöllä oli mennyt uinnit hyvin!! Meillä oli ensimmäinen kerta lauantaina, ja mä nautin siitä ihan hirveästi, että me koko perheen voimin lähdettiin sinne uintiin. Ja olin niin ylpeä Rasmuksesta, kun siitä kuoriutui oikea vesipeto, sehän oli kuin kala vedessä. Toivottavasti uinnit jatkuu yhtä riemukkaissa merkeissä!!
POPPIKSEN tyttö on melkein yhtä pitkä kuin Rasmus (63cm) mutta kilon painaa vähemmän :) meillä taitaakin olla jättivauva vaan pitäähän poikien olla vähän isompia kuin tyttöjen :) Eihän se rokotus tosiaan ole paljon mitään, äitejä taitaa jännittää ne enmmän kuin vauvoja :) Meillä on muuten aivan erilaiset neuvolatädit, kun ei meillä enää edes tarkistanu, että kannatteleeko Rasmus niskaa vai ei (kyllä se sitä kannattelee, en vaan muista milloin on alkanut kannattelemaan), 2kk neuvolassa kokeili ja sanoi, että melkein pääkin tulee mukana eli luultavasti niihin aikoihin. Teidän ja muidenkin neuvolatädit kuulostaa yksityiskohtaisimmilta kuin meidän, me ei saatu mitään ruokabrosyyrejä tai mitään mukaan. Toivoisin, että noilla käynneillä puhuttaisiin vähän tulevaisuudestakin (seuraavasta kuukaudesta), että mitä pitäis ottaa huomioon jne..
Ja onnea myös MASU-MAMMAN Benjamille nimestä!!
Ai niin Poppikselle, vielä ässäilystä, mieshän kinus sitä ensimmäisen kaks kuukautta ennen kuin annoin periksi ja nyt se menee toisinpäin :D meidän ässäilyt on kyllä parantuneet huomattavasti synnytyksen jälkeen, että suosittelen :D ei se kyllä ihan kaikinpäin tunnu vielä mukavalta mutta pikkuhiljaa :DDD
Noniin nyt mun on pakko alkaa korjaamaan miehen housuja, ne on ollu pari viikkoa tässä projektina, jospa tänään sais aikaseksi :)
Aurinko alkaa paistamaan ja Rasmus on just kuumemmalla puolella nukkumassa, ääh , en jaksa lähtä siirtäämään sitä ainakaan vielä.
Hei muuten mulla oli pari kysymystä, olikohan se YKKÖSOPEN tyttö, joka syö Tutteli omneota vai muistanko väärin? Kun meillä neuvolatäti kehotti kokeilemaan sitä, kun poika puklaa niin kauheasti. Pakkauksessa sanotaan, että saa tehdä vaan yhden ruoka-annoksen kerrallaan, onko tosi vai oletko YKKÖSOPE tehnyt vaikka kaksi ja säilyttänyt jääkaapissa muutaman tunnin, onko se siis niin tarkkaa?
Toinen asia, joka huolestuttaa on hiustenlähtö, mulla lähtee hiuksia tupottain, siis ihan hirveästi ja niitä on joka paikassa, yleensä menossa Rasmuksen suuhun ja on niitä löytyny Rasmuksen vaipastakin. Tuleeko minusta kalju vai onko vielä toivoa? Kannattaisko syödä jotain tukkalääkkeitä joita mainostetaan?
T: Kohta kalju Elovena ja hiuksia syövä Rasmus ~3,5kk
Pikaisesti piipahdan, kun Aino nukkuu pihalla. Kohta tosin varmaan herää lounaalle.
Elovena, oikein muistit että meillä on käytetty Tutteli Omneo -maitoa. Ihan sairaalasta saatiin ohje, että kyllä uskaltaa tehdä vaikka vuorokauden annoksen etukäteen valmiiksi jääkaappiin, ja näin on meilläkin toimittu. Tehdään 500 ml aina kannuun ja kannu jääkaappiin, niin on tarvittaessa aina maitoa valmiina! Huomattavasti helpompaa, kuin alkaa joka syöntiä varten erikseen sekoittelemaan.
Hiusten lähdöstä, ei sustakaan Elovena kaljua tuu ;) Mäkin sitä omalla kohdallani epäilin, etenkin kun tukkaa lähti alkuvuodesta aivan sairaasti ja mulla sitä ei oo muutenkaan ollu koskaan mitenkään liikaa... Taitaa tytärkin tulla äitiinsä, tai mun äiti aina sanoo että aikanaan vitsinä heittivät, että hankkivat mulle 1 vee lahjaksi peruukin :DD Ainolla on kovin sama tyyli toistaiseksi ;) Mulla sen sijaan on loput hiukset taas alkanu pysyy päässä ja joukossa on sit kivasti myös uusia " nysähiuksia" :DDD Pari-kolme kuukautta sitä kesti mulla, ennen kuin helpotti.
Muuta ei nyt päässä liikukaan... Paitsi Poppis, pitäiskös joku päivä nähdä taas kaupungilla, mennään vaikka jokirantaan jätskille jos on keväistä tai sit jotain muuta?!
t. Ope ja Aino 6,5+ kk
mun piti kommentoida tuohon edelliseen viestiini jo mut sepäs jäi...
Mulla oli tosi niukat jälkivuodot (johtui kait sektiosta) jotka kesti vain tovin. Ihan alussa sitä oli niin väsy ettei jaksanut mut suhteellisen pian mulla kyllä itsellä alkoi hyrrätä(oon aina ollut se aktiivisempi osapuoli). Ei nyt tietty mitään pupu meininkiä ole iekä jaksaisikaan,mut kuitenkin ihan entiseen tapaan.
Tarvinee vaan olla varovainen mulla kun ei saa uusi raskaus alkaa mielellään vuoteen leikkaushaavan takia(puoli vuotta on kuulemma ihan ehdoton raja) ja mensutkin tosiaan jo alkoi ja ehkäisy on vielä iha reseptiasteella,mulla kun ei yhtään kiinnosta mitään pillereitä alkaa popsia...mut pakkohan se on, seuraavista rahoista mitä tää perhe saa jostain, on käytävä ne hakemassa.
Masumamma
Mustahan nyt ihan palstaterroristi tuli!!!! ;)
Ulkona meidän mies ei nuku kuin liikkuvissa vaunuissa. Ikävää! Sillä on sellainen tapa et tahtoo nukahtaa ns. vahingossa syliin,sitteriin,sohvalle(enää ei kylö uskalla pitää edes kymmenen tyynyn tukemana),lattialle...eikä niin millään vaunuun laittaen.
Jos siis puksiin hänet valmiiksi ja odottaisin et nukahtaa, niin sille tulisi kuuma ja viimeistään sit heräisi kun laittaisin vaunuun. Ja jos taas puen vasta nukahdettua niin herää siihen.
Kävelylenkeillä ja kauppareissuilla nukkuu kyllä ja vaikka missä metelissä ja valossa yms.
Mut ehkä sekin sitten kesän myötä nukkuu ulkona kun ei tarvi niin pukea vaatetta lisäksi ulos laittaessa. Se on kyllä mun haaveissa. :)
Piti tulla kertomaan että Aino sai päivähoitopaikan lokakuun alusta. Tuli ihan tippa linssiin että pitääkö tuosta pikkuneidistä päästää pikkuhiljaa irti, kasvaako siitä tosiaan iso??
Aino menee sellaiseen yksityiseen päiväkotiin joka on pikkuisen kalliimpi kuin kunnallinen mutta hyvä ja tutussa pihapiirissä, asuttiin ko. päiväkodin naapurissa ennen. :)
Että semmoista. Nyt pitää pelastaa päiväunilta herännyt neiti tuolta pinniksestä ja suunnata välipalalle.
Karssuli & Aino 7kk+
[color=#8B008B]Alle 2 vkoa sitten mitat oli 4000g, 53,3cm ja 37,5cm. Nyt ne on 4580g, 55cm ja 38cm. WOW! Siis neiti kasvaa kyllä hurjaa vauhtia! :) Hymyileväinen oli neuvolan tädillekin loppujen lopuksi, mutta mittailun jälkeen kun tuli mun syliin, otti ja pissasi mun päälle! Kostoksi varmaan kun riisuttiin vaatteet pois ja kylmillä käsillä vatvottiin.. ;) hihi! 2 vkon päästä on sitten lääkäri, sekä tytön että mun jälkitarkastus.
Kommentteja keskustelun aiheisiin:
- Isän rooli on ainakin mulle TOSI tärkeä! Isähän hoiti vauvaa hirmuisasti jo Kättärillä kun mä olin sängyn omana ekat 2 pv leikkauksen jälkeen. Sen jälkeenkin isukki on kyllä saanut hoivata vaavia. Ainoa mikä isukilta puuttuu on se tissi. Pian sekin korjaantuu kunhan ostan rintapumpun ja testataan miten heidän pulloruokinta sujuu. ;) hih!
- Mä kerroin miehelleni että mun äitienpäivätoive ois että saisin nukkua mahdollisuuksien mukaan mahdollisimman pitkään. Ja käydä rauhassa ihanassa piiiitkässä suihkussa yms. Sekä paljon haleja ja hellyyttä. Siskoni on luvannut hoitaa äitienpäivälounaan, ihanaa Kreikkalaista ruokaa ja paljon! NAM!
AMY ¿ mikä on kärrykerho? Tyhmä kysymys.. ;) Mukavaa ratsastusta!!!
Kiitti NAPNAP & AINOAURORA kommenteista sen vakuutuksen suhteen.
OSSE & typykkä olivat olleet kuvattavana.. Ihanaa. Varmasti ammattilaisen ottamat ovat spesiaalihienoja! :)
POPPIS ¿ vai haluaa se mies palkinnoksi ässäilyä.. ;) hih! Siitä se lähtee hiljalleen.. Mäkin ajattelin uhkarohkeana testata moista tässä lähiaikana (sitten kun neiti on joskus omassa sängyssään unilla ja me miehen kanssa yhtä aikaa kotona).. Saa nähdä.. Ja niin kuin MASUMAMMAkin kommentoi, leikkauksen jäljiltä jälkivuoto on ollut suht niukkaa, että senkin tiimoilta vois ajatella homman futaavan.. Vähän jänskättää tosin, itsekin kun olen ollut hyvinkin aktiivinen sillä saralla aikaisemmin. ;)
HAN ¿ oli niin hauskan kuuloista kun kuvailit Sampon potun maistajaisia! ;) Ja sama täällä, mä oon myös utelias. Musta on IHANA katsella kaiken ikäisten vauveleiden ja taaperoiden kuvia!
AURORA ¿ toivottavasti lääkkeet + voide helpottaa ihottumaan! Teidän yhteinen yöhoito kuulosti niin kivalle. :) Meillä menee yleensä myös niin että mies vaihtaa vaipan ja minä ¿avaan tissibaarin¿ valmiiksi.. ;)
Mm. MASUMAMMA kommentoi veden juomisesta.. Meillä ei olla vettä vielä juotettu vauvelille. Missä vaiheessa te olette vettä antaneet? Ja siis missä vaiheessa sitä pitäisi alkaa juottamaan..?
ELOVENA oli huolissaan hiustenlähdöstä. Mun kampaaja varoitteli mua jo raskausaikana että sitä sitten lähtee ja rutkasti.. Joten uskoisin että on ihan ¿normaalia¿. En kyllä lähtis ehkä mitään ¿tukkalääkkeitä¿ ihan ensi hätään syömään..
OPE ¿ missäs te asustelette kun on ollut aurinkoista? Täällä Hesassa (ainakin tällä länsinurkalla) on kurja ja harmaa keli.. Ei houkuttele yhtään ulkoilemaan. Eilen oli NIIN IHANA ILMA!
KARSSULIn Aino sai päivähoitopaikan! Onneksi olkoon! Kuulostaa hyvälle! Varmasti tulee tippa linssiin ja vähän haikea fiilis.. mutta kyllä se siitä. :) Mun mieskin sanoi kun soitin neuvolakuulumiset sille, " kohtahan se menee jo kouluun" ! ;) huh huh!
Nyt mulla on varmaan vielä hetki ¿omaa aikaa¿ ennen kuin neiti herää! Voikaa hyvin ja mukavata viikon jatkoa!
Mammis + Tiitiäinen 2 pv vajaa 4 vkoa[/color]
[color=green]No niin, neuvolassa on käyty¿.ja oliko taas poika hieman kasvanut, hih! Eli tässä tiedot:
2kk-neuvola:
Pituus: 60,5cm
Paino: 6600g (!)
PY: 41,1cm
Kasvu ja kehitys hienoa. Jäntevä poika, ¿juttelee¿. Sydän, keuhkot, iho siisti. (Ja sit jotain, mistä en saa selvää, oisko Testes +/+???????) Normaali nla seuranta.
Että kyllä tuota jäpikkää kantaessa hauis kasvaa :) Saas nähdä, milloin ei enää maissivellikään nälkää pidä, nyt Arttu jaksaa nukkua yleensä n. 4h sillä ekalla pätkällä yöunia ¿ pelkällä maidolla 1,5h¿ Ja hitsi sitä torven töräytystä ¿ nauroinkin, että äiti tässä taisi enempi pelästyä kuin poika¿ :) Ja kyllä kuulkaa meitä molempia Artun kanssa harmitti herätä aamulla ¿ minä klo 8:10 kelloon ja Arttu puoli tuntia myöhemmin äidin ¿tönimiseen¿¿ Kerrankin, kun olis taas nukuttanu niin makeasti!
MAMMIS, mun mielestä vakuutuksen pitäis kyllä korvata ihan kaikki tollasetkin käynti-kerrat, jolloin ei varsinaista ¿vaivaa¿ diagnosoitaisikaan (olipa vaikea sana¿).
NAPNAP kirjoitit kyllä hyvin ¿ mulle on myös tärkeää, että mies näkee mut vaimona eikä vain äitinä :)
OSSEN ja perheen kuvaukset oli mennyt hienosti, kiva! Toivottavasti ne pöpötkin nyt lähtee kokonaan pois.
Jaahas, POPPIKSEN mieshän oli palkinnon itselleen keksinyt ;) Mutta annan uudestaan sen hyvän neuvon, jos yhtään meinaa tuntua limakalvot kuivilta/sattuu tms. ¿ ottakaa se liukuvoide (yäk, miks toi kirjotettuna kuulostaa jotenkin likaselta sanalta?) avuksi! Meillä ois voinu etenkin ¿ekalla¿ kerralla olla nautinnot mun osalta kaukana, jos sitä ei ois keksitty¿ Ja onhan se aina kivaa puuhaa, kun alkuun pääsee =)
HANIN Sampo oli saanut pottu-maistiaiset :) Meillä toi Arttu tykästy kyllä luumuun, kun taas annoin sitä sen po-pe-vellin ¿takia¿. Ensin ilme on ¿hyi, mitä sä tunget mun suuhun¿, mutta muuttuu äkkiä hymyksi ja sitten maiskutellaan ja kyllä se alkoi jo kolmannen anto-kerran jälkeen melkoisen hyvin nielemäänkin! (Annoin aina 1tl per annos, en enempää.) Tais olla aika jännää herkkua.
No jopas AURORALLA oli hassun kuuloinen diagnoosi ¿ savipuoli?!? XD Tiiätkö mistä se johtui? Ruoasta vai mistä?
MASU-MAMMA kirjoitti veden juottamisesta ihan niin kuin mullekin annettiin ohjeeksi ¿ eli jos on sammasta, voi ¿huuhdella¿ maidon jälkeen suun vesihuikalla. Arttu vaan ei oikein vettä juo, ainoastaan jos on tosi jano (esim. kylvyn jälkeen ei maito heti kelpaa, mutta vettä jopa 50ml saattaa mennä).
Voi AA, menitkin muistuttamaan mua tuosta imuroinnista ;) Vaikka tuossahan se imuri edelleen makaa, missä eilenkin¿ :) Hitsi, mä oon laiskimus!!!
No olitpas ELOVENA jaksanu pitkät pätkät kirjoitella :) Mutta hyvin sitä saa tekstiä aikaan, jos tänne wordin puolella aloittaa, niin ei haittaa vaikka jäis välillä keskenkin.
KARSSULI-pieni, niin ne meitin vauvelit vaan kasvaa¿ Mutta onneksi lokakuulle on vielä paljon aikaa! :) Ja vaikka hieman enempi poikaa jo odotusaikana toivoinkin, niin oon mä vähän kade teille tytsyjen äideille siitä, että tyttöjä saatte varmaan halitella ja sylitellä pidempään¿ *nyyh* On tämä rankkaa¿
Mutta nyt täytyy mennä taas viihdytys-puuhiin, Arttu heräilee (ei nuku yhtään niin hyvin sisällä kuin ulkona! no ihme¿).
Pi-Ki ja Arttu reilu 9vkoa
Kiitos Opelle vastaamisesta, täytyy tunnustaa, että mä en kyllä olis ostanu koko jauhetta, jos olis joka ruoka pitänyt erikseen tehä, mut nytpä sitä voi käydä ostamassa.. Mä en kyllä uskokaan, että Rasmuksella vois olla allergiaa, kun mitään muuta vaivoja ei ole mutta samahan se on kokeilla, jospa se auttaa tuohon puklaamiseen..
Tuli sitten katastrofi tuosta miehen housujen korjaamisesta¿ Sain rikottua ompelukoneen ihan totaalisesti, onneksi olin ihan loppusuoralla, että voi niitä housuja käyttää mutta neula tai koko kone meni jumiin, kun housut oli siinä vielä ommeltavina. Mun piti hajoittaa koko liikkuva osa-systeemi ruuvi kerrallaan, että sain ne housut irti siitä koneesta.. Sieltä alalankakotelosta meni joku osa rikki, niin siihen jäi sitten ompelut..eikä oo mun kone kun äidin :(
Rasmus alkaa kohta heräileen, niin täytyy lopettaa tämä oma aika¿
elovena
[color=deeppink]Pi-Ki, hienosti teillä kasvetaan! :) Mua harmittaa, ettei se meidän terkka kirjoita mitään muuta siihen korttiin, kuin tyyliin seuraavan käyntikerran :/ Sampo on jutellut jo kolmiviikkoisesta alkaen ynnä muuta, mut ei meillä vaan sellaisia korttiin oo kirjoitettu. Lukee, että " hyvä vauva" . Mitä helvettiä sekin tarkoittaa? :O Onko muka huonoja vauvoja olemassa? Mut meidän neuvolantäti on muutenkin aika omalaatuinen...
Isän roolista ollut puhetta. Meillä isi kyllä osallistuu, mut sillä taitaa olla vähän itseluottamusongelmia, kun se aina ensin multa varmistaa, voiko tehdä näin tai näin, kuin kauan vauva saa nukkua (esim. iltatorkkujen aikaan, ettei yöuneyt siirry kovin myöhälle) jne. Eli kyllä mulla on päävastuu hoidosta ja kaikesta, mutta kyllä tuo mies silti paljon tekee niin kodin- kuin vauvanhoitoon liittyen. Syötöt on ainoita, mitkä yksin minä hoidan (poikkeuksena muutamat yösyötöt, mitkä isi on hoitanut pullon ja pumpatun äidinmaidon kanssa).
Rytmeistä vielä. Meillä on myös aamupäivät melko järjestyksessä, mut iltapäivät sujuu sitten sen mukaan, kuin pitkät päikyt Sampo nukkuu. Siitä riippuen nukkuu 1-3 lyhyet torkut ennen yöunia, jotka alkaa siis 21-22.
KESKIMÄÄRIN meidän päivä on sellainen, et Sampo herää aamulla 7.30 -> aamutoimet ja muuta puuhaa, tissiä n. klo 9-9.30, aamutorkut n. 9.30-10.30 (n. 30min.- 45min.), kaikkea touhuilua ja n. klo 12 tissiä, sitten ulos päikyille n. 12.30 -> nukkuu n. 2h (mutta vaihtelee siis PÄIVITTÄIN puolesta tunnista jopa neljään tuntiin), herää n. 14-15 välillä, touhutaan, tissittelyä n. klo 15, puuhailua, mahdollisesti torkkuja ja tissittelyjä, kunnes n. klo 19 iltatorkut kasiin asti, sitten taas touhuillaan ja n. klo 20.30-21 aloitetaan iltatoimet (kylpy/pesu, yöpuku jne.), valot kiinni ja tissittelyä, kunnes poika nukahtaa YLEENSÄ klo 22 mennessä. Huhhuh miten sekavaa :p
No joo, nyt alkaakin olla tissittelyjen aika. Tänään meillä nukuttiin jopa tunteroinen.........
Han ja Sampo 3kk[/color]
Moi!
Olen lähinnä kirjoitellut tonne huhtikuisten puolelle odotusajan, mutta nyt kun siellä näyttää olevan hiljaista ja meillä esikko nukkuu vaunuissa ulkona niin ajattelin että kyllä tänne passaa kirjoitella kun ollaan niin aktiivisia.
Meidän poika nyt 2 viikon ja 1 päivän, eli vielä ihan piskuinen. Hyvin on kotona mennyt. Viimeyönäkin nukkui 5 tuntia putkeen, heräsin jo välillä tarkistamaan onko siellä sängyssä enää ketään. Meillä melko hyvä rytmi jo päällä. Aamuisin herätään 7-8 aikoihin, tehdään aamupesut ja syödään, jonka jälkeen ollaan molemmat menty nukkumaan. Herätään siinä 11 aikoihin, jolloin taas syödään ( kumpi ehtii ensin kilvalla) ja sitten mennään kävelylle ulos, jonka jälkeen nukkuu vaunuissa siitä n. 13- 15. Sitten jälleen syödään ja tämän jälkeen saatetaankin seurustella pidempään tai sitten nukutaan. viiden kuuden välillä aloitetaan kuitenkin sillä että syödään taas ja torkutaan aina välillä äidin sylissä, sängyssä ei nyt nukuta tällä aikaa ollenkaan. Viimeisin syöttä on joskus klo. 21-22, jonka jälkeen yleensä nukahdetaan viimeistään siinä 11 paikkeilla. Siitä yö unia nukutaan tosiaan n. 4 tuntia ja syödään sitten 3-4 tuntia ja taas onkin seuraava aamu.
Isä meillä osallistuu mielellään pojan hoitoon. On nyt hoitanut lähes kokonaan aamutoimet hänen kanssaan, ja kun on peltohommilta nyt kerennyt kotona käymään pidellyt kovasti sylissä ja vaihdellut omatoimisesti vaippaa. Illallakin pitää sitten enempi ennenkuin nukahdetaan. Eli tosi kivasti osallistuu hoitoon ihan pyytämättä, luultavasti osallistuisi enempi jos olisi kotosalla. No kyllä se kohta kotona on taas enemmän, vaikka isyysloma alkaakin kohta loppua, jolloin sen pitää taas lähteä töihin.
Pi-Ki: Se sana on testis +/+ ja tarkoittaa että pojan kivekset on laskeutuneet, Hyvä juttu!
Ässäilystä: Täällä itsellä jo kovasti hormoonit hyrräisi. Jälkivuoto on nyt siinä mallissa ettei tarvis sen takia murhettua, mutta eppari haava on vielä vähän arka ja häpyliitos tosi kipee. Ollaan nyt sit vaan oltu vähän niinkuin teinipuuhissa ja käytetty käsiä ja suuta, odotan kyllä innolla jo koska paikat tulee kuntoon.
Taidanpa tästä lähteä katsomaan murhasta tuli totta koska meidän isän klooni nukkuu vielä. On siis niin samannäköinen kuin isänsä vauvana, anoppi näytti kuvia.
Tinsula ja poika 2 vko
Hetki sitten kotiuduttiin lääkäristä, Sampo nukkuu pihalla kun oli tosi väsynyt reissusta. Tietoa tuli enemmän mitä mun aivot pystyy käsittelemään . Onneksi oli mies mukana ja kaikki asiat tulee vielä paperilla kotiin. Niinhän se sitten on että Sampolta puuttuu lähes kokonaan värttinäluu ja kyynärluu on taipunut, josta johtuu käden vino asento. Ensimmäinen leikkaus on jo syksyllä, silloin leikataan erilleen yhdessä olevat sormet. Leikkaus kestää noin kaksi tuntia ja sairaalasta pääsee kotiin mahdollisesti jo seuraavana päivänä. Lääkäri antoi myös muutaman vaihtoehdon mitä kädelle voi tehdä toimivuuden parantamiseksi. Sitä sitten mietitään lääkärin kanssa uudemman kerran. Kaikin puolin pätevää henkilökuntaa ja lääkäri oli erittäin mukava. Sampo naureskeli tutkimuksen ajan ja pissasi lääkärin päälle :). Se tosiasia pysyi samana että käsi tulee aina olemaan erinäköinen. Meillä on myös toimintaterapeutille uusi aika syksyllä, missä katsotaan käden toimivuus uudestaan. Nyt fysioterapialle ei ole tarvetta koska käsi toimii hyvin.
Laitanpa tähän Sampon 3kk mitat. Paino 7665g, pituus 65,5cm ja py 43,2cm. Hurjaa vauhtia kasvaa meidän poika.
Päivärytmistä sen verran, meillä on muodostunut jonkinlainen rytmi, tosin jos ollaan päivä muualla kuin kotona niin rytmi menee hetkellisesti sekaisin.
Aamulla herätään n. 6.30¿7.30, syödään siitä n. puolentunnin päästä, sitten seurustelua n. 1 ¿ 2h, aamutorkut n.1 ¿ 2h, sitten maitoa, aamupesut, vaatteidenvaihto ja puuhastelua, 12 ¿ 13 päiväunille pihalle (yleensä lähetään kävelylle), nukkuu n. 3 ¿ 4h, taas syödään ja seurustellaan, yleensä vielä illalla yhdet pienet pienet torkut n. 1 ¿ 2h (riippuu kuinka hyvin on nukkunut edelliset päiväuet), klo 20.30 ¿ 21.30 iltavelli ja nukkumaan omaan sänkyyn ja aamulla taas ylös.
HAN_ Sampo on hyvä ja kiva nimi, mies sen keksi ja tykästyin siihen heti :)
Lähdenpä puuhaamaan jotain mikä saa käsiasian pois mielestä, kun se pyörii päässä ja painaa mieltä.
Hippu ja Sampo 3kk
[color=green]Hih, olipa kiva ylläri postilaatikossa ¿ ilmainen Kaksplus-lehti! =D Oon Vauva-lehden tilaaja, mutta mielellään noita kaikkia vauva-aiheisia juttuja lukee :) En tiiä, tilaisko sen Kaksplussan sillä halvalla tarjouksella, kun Vauvan jo peruutin (alkoi uusi kestotil. jakso), kun pakko tinkiä hieman menoista sen asuntolainan pukatessa päälle¿ Mutta onko kellekään muulle tullut yllärinä sitä lehteä ilmaseks?
Toivottavasti ELOVENAN äidin koneeseen ei suurta ¿remppaa¿ tarvii tehdä ¿ jospa se korjaantuis jollain pienellä vippas-konstilla?
HAN, joo, on kyllä kiva, että meillä kirjotellaan korttiin muutakin kuin mitat. Arttu ei muistaakseni vielä 1kk nlan aikoihin noin paljon jutellut, nyt se höpöttää etenkin iltaisin ihan koko ajan, ja etsii katsekontaktia. Välillä ihan naurattaa, kun se rupee ¿komentamaan¿ jollei sille juttele takaisin :)
TINSULALLE kaunis kiitos ¿suomennoksesta¿ (en ois ikinä tiennyt, kun ei se tuollaista se lääkäri ääneen sanonut¿puhunutkaan koko kiveksistä¿) ja kovasti tervetuloa tälle puolelle! =D
HIPPULLA ja Sampolla tais olla kuta kuinkin melkoisen onnistunut reissu ja kivoja kuulumisia, kun ei kerta fys.terapeutillekaan tarvitse mennä tms. Hienoa! =D Ja melkoinen jötkylä se on sitten Sampokin! :) Oliko syntyessään kuinka iso? (Sori jos oot maininnut, ei millään jää kaikki mitat ym. mieleen.) Arttu oli 3,5kg. Saas nähdä kasvaako yhtä samaan tapaan edelleen. (Paljon Sampo muuten oli 2kk nlassa??? Mietin, että pitääkö munkin odottaa tollasta reilua kiloa koko ajan kk-kasvuksi, heh! 1kk Arttu painoi 5025, joten lisäystä oli kuukaudessa tullut 1575g, ja kahdessa kk:ssa yht. 3,1kg¿!!!)
Mutta nyt alan tuijottaa kaunareita, kun kerrankin Arttu nukkuu niiden aikaan (meni päikät normaalia myöhemmäks tänään¿) ja mun aivot tarvii tollasta tyhjää sarja-hömppä-pömppää :)
Pi-Ki
[color=#8B008B]Piti tulla vaan hehkuttamaan kun meillä on tänään onnistunut nyt päivällä 2 imetyssessiota ihan ilman sitä rintakumia (josta jo tuskailin aiemmin ettei varmaan ikinä päästä eroon)!!! :))) JIHUU!!! Nyt vaan sitkeästi jatkan samaa linjaa, niin josko päästäisiin siitä eroon..
PI-KI ¿ Artullahan on hyvät mitat! Varmasti hauis kasvaa kun semmoista jäpikkää kantelet. ;)
Mammis + Tiitiäinen :)[/color]
Oli hyviä keskustelunaiheita eilisessä pinossa, tulin vähän kommentoimaan...
Tikru kyseli isän roolista. Alkuun tietenkin imetyksestä johtuen minä hoidin melko paljon vauvaa, mutta esim. sairaalassa mies vaihtoi kaikki vaipat! Kun olin vielä äitiyslomalla, minä tietenkin hoidin enemmän lasta, mutta en ole koskaan epäillyt jättää tyttöä miehen kanssa kaksin, ja paljon he ovat kaksin olleetkin. Nyt kun molemmat ollaan töissä, niin kaikenlainen hoitovastuu on kyllä aika tasan, välillä taitaa olla niin että mies enempi on tytön kanssa, hakee tarhasta, hoitaa syömiset, kylvyt jne. Nää kaikki tietysti vaihtelee riippuen meidän työvuoroista. Mutta oikeestaan koko aijan mies on ollut mun kanssa ihan tasavertainen, joskin minä olen kaikki ruoka-ajat, kiinteiden aloitukset jne järjestellyt, ja niiden mukaan mentiin/mennään.
Mä olen jo miehelle kertonut äitienpäivälahjatoiveen=) Viime vuonna en lahjaa saanut, en tosin sitä edes odottanut. Enkä minä antanut isänpäivänä. Mies on kuitenkin mun mies, eikä isä. Toki onnitellaan jne, mutta mäkin haluan että mä olen mun miehelle avovaimo, enkä äiti. Mutta varmaan tullaan tulevina vuosina lahjoja antamaan, ainakin niin pitkään kun tyttö ei vielä itse osaa äitiä lahjoa=) Eli kyllä päivät muistetaan ja onnitellaan, mutta välttämättä lahjoja ei anneta. Toivottavasti joku ymmärsi mitä tarkoitan...
Torstaina on muuten tytön tarhassa äitienpäiväkahvit, ihan kiva mennä sinne. Onkohan tyttö askarrelut jonkun kortin tarhassa...? Mun äiti aina muistelee kuinka me lapset kaikkina merkkipäivinä askartelimme muovikassillisen kortteja äitille, niitä lukiessa meni koko päivä!
Mammis kyseli vakuutuksesta... jos teillä on sellainen sairaskulukorvaus, tai mikä nyt nimeltään onkaan, niin se kyllä korvaa kaikki lääkärikäynnit, vaikka kävisitte " turhaan" . Eli ilman muuta meette lääkäriin, jos yhtään siltä tuntuu. Vaikka mikään ei vialla olisikaan, vakuutus maksaa. Ainakin meillä.
NapNap + tyttö 1v2kk