Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Musta tulikin sit yhtäkkiä pelkkä iltavuoron tekijä

Vierailija
22.11.2024 |

Työhaastattelu saa kerrottiin,että työ on enimmäkseen aamua (7-15). Noah viimeiset 2kk olen tehnyt pelkkää iltaa (15-23), tähän työmatka 1h per suunta niin eipä aikaa jää mihinkään muuhun.

Asiasta olen sanonut,mutta muutosta ei ole tulossa.todella epäreilua että yksi tekee vaan aamua ja muut iltaa.kyseessä MaRa ala ja vuorotyö. Kai se on etsittävä uusi työ sitten 

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjasitteko työsopimukseen, että työ on enemmän vuorossa 7-15 ?

Vierailija
2/16 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on lapanen on lapanen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on lapanen on lapanen

Tai työnantaja on kusenpolttama k.pää.

Vierailija
4/16 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jestas, mitä työsopparissa lukee. Päivätyö? 

Vierailija
5/16 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena joillekin kävisi iltavuorokin tai jollekin keski-ikäiselle yö. Ja osa ei jaksa aamulla heti. Joten kummaa ettei löydy siihen erikseen joku.

Vierailija
6/16 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et vaadi, että sovitusta pidetään kiinni?

Koska olet uliseva itkijä eukko.

Vierailija
7/16 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vttua sä AP valitat? Tottakai iltavuoro on parempi, koska silloin saat jatkuvasti ilta- ja yölisän. Esimerkiksi palkka 10€/h tekee aamuvuorossa 7-15 8*10=80€, iltavuorossa 8*10+4*0,15*10+1*0,30*10=89€ eli 9€/pvä enemmän palkkaa. Tekee 2 viikossa 90€...

Vierailija
8/16 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on pakko toivoa erikseen aamuvuoroja, vaikkei mitään menoa olisikaan. Muuten huomaa olevansa jatkuvasti illassa. Ensin ajattelin, että vuorojen toivomattomuus olisi asia, millä saisi reilua kohtelua. Mutta eihän se nykymaailmassa niin mene.

Vierailija
9/16 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suullinen sopimus on myös sitova.

Vierailija
10/16 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka laatii työvuorolistan? Sano sille laatijalle, että katsoo sulle enimmäkseen päivävuoroja kuten olet sopinut työnantajan kanssa.

Vierailija
11/16 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vttua sä AP valitat? Tottakai iltavuoro on parempi, koska silloin saat jatkuvasti ilta- ja yölisän. Esimerkiksi palkka 10€/h tekee aamuvuorossa 7-15 8*10=80€, iltavuorossa 8*10+4*0,15*10+1*0,30*10=89€ eli 9€/pvä enemmän palkkaa. Tekee 2 viikossa 90€...

Ei mene noin suoraviivaisesti ainakaan omassa palkkakuitissa. Muutaman kympin takia en todellakaan ole valmis viettämään kaikkia iltoja töissä. Sen lisäksi, että ne tuntuvat paaaaljon pidemmiltä kuin aamuvuorot.

Vierailija
12/16 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin tilanteesta onnellinen, mutta kohdallasi ei ole ilmeisesti näin sovittu. Liittoon yhteyttä ja työsopimus tarkasteluun. Itselläni oli sovittu vastaavanlainen työaika, mutta työsopimus salli myös vuorotyön, mutta vain vuorotyön ilman vaihtoa pelkkään iltavuoroon. Ilmoitin itseni vapaaehtoiseksi kokoaikaiseksi iltavuorolaiseksi mieluummin. Sain tästä kiitosta, vaikkakin tein sen aamu-unisuuden takia.

Vierailija
13/16 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vuorotyössä ja tykkään enemmän illoista,kun ei tartte ruuhkissa kulkea. Sit jos mulla on 8 aamuvuoro,voi juma kun liikenne tökkii. Aplläkin saattaisi olla pidemmät työmatkat ajallisesti aamuvuorossa ruuhkien takia. Ja rakastan toki perhettäni,mut arkisin on kiva olla aamupäivä yksin kotona kun muu perhe koulussa/töissä. Sitten vaan illalla kotiin ja ruoka on valmis ja eikun mikroon.

Vierailija
14/16 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas tekisin tuollaista iltaa kaikkein mieluiten. Olen aamu-uninen joten sais heräillä siinä yhdentoista pintaan. Ehtis ennen töitä käydä salillakin tai kaupassa jos noin myöhään alkaisi. Omat iltavuorot alkavat jo yhdeltä ja päättyvät yhdeksän maissa. Siinä enää jaksa salille mennä. 

Vierailija
15/16 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun Ap:lla on kuukausikin jatkuvaa aamua, alkaa kitinä täälläkin liian aikaisesta asmuherätyksestä ja palkan pienentymisestä, kun lisät jäävät pois.

Vierailija
16/16 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen vaihtoehto, että muut työntekijät ovat ylempänä kokemuslisissä. Jos sun palkka on esimerkiksi tuo 10€/h ja kollegoiden 12€/h, niin muille työntekijöille työnantaja joutuisi maksamaan iltavuorosta 8*12+4*0,15*12+1*0,30*12=106,80€. Eli työnantaja säästää 106,80€-89€=17,80€/pvä, 2 vkossa 178€... Tietysti sivukulut myös pienempi palkkaisella ovat pienemmät, joten ta säästää enemmän. Jos mä olisin sun ta en hetkeäkään harkitsisi sun siirtämistä aamuvuoroon tällaisessa tilanteessa. Varsinkin, kun iltavuoro olisi sullekin parempi kuin aamu.