Miksi todella moni luulee, että kuluttaminen tarkoittaa tavaroiden ostamista?
Tässäkin artikkelissa tämä eläkeläinen toteaa: "Minua harmittaa, että poliitikot syyllistävät meitä eläkeläisiä siitä, ettemme kuluta tarpeeksi. Meillähän on kaapit täynnä tavaraa."
Kommentit (32)
Eläkeläinen on ehkä jo dementoitunut, eikä ymmärrä että kuluttaminen on palvelujen ostoa.
Itse istun kahviloissa, käyn lounaalla, kampaajalla, hierojalla ja fysioterapiassa. Uintiakin olen harrastanut, samoin kuntosalilla käyntiä. Konserteissa ja museoissa tulee käytyä monta kertaa vuodessa.
Tavaraa en tarvitse, mutta toki vanhan rikkimenneen kodinkoneen tilalle ostan uuden. Remonttejakin on tehty varmaan 5 viimeisen 7 vuoden aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ryönän ostaminen auta. Parempi ottaa ylisuurista eläkkeistä verot pois ja SIJOITTAA ne rahat Suomen kasvuun ja tulevaisuuteen.
Höpö höpö.
Ja eläkeläisiltä äänioikeus pois.
Vierailija kirjoitti:
Joo tuo on totta. Ehkä vanhempi ikäpolvi on tottunut siihen että itse ostetaan välineet joilla itse tehdään, ja joku palveluiden käyttö on ihan outoa kuvitellakaan. Ja toinen syy että ehkä varaa olisi juuri niihin tavaroihin mutta palvelussa ei ehkä koe saavansa niin hinnalle vastinetta vaikka olisi periaatteessa varaa.
No kun palveluna ostettu työ on yleensä (ei ihan aina) heikkolaatuista, niin lopulta tulee johtopäätökseen, että kaikki kannattaa tehdä itse, jos hyvän haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ryönän ostaminen auta. Parempi ottaa ylisuurista eläkkeistä verot pois ja SIJOITTAA ne rahat Suomen kasvuun ja tulevaisuuteen.
Höpö höpö.
Ja eläkeläisiltä äänioikeus pois.
Ei vaan dementikoilta äänioikeus pois. Saako muuten holhottavatkin äänestää?
Paras vaihtoehtohan on kuluttaa mahdollisimman vähän niin että itselle jää enemmän. Elämmehän minäminä-aikakautta jolloin kukaan tai mikään muu kuin minä ei merkitse yhtään mitään. Sillä toki on sivuvaikutuksia mutta jos ne eivät kohdistu itseen niin mitä väliä??? (sarcasm)
Vierailija kirjoitti:
No en kuluta muuta kuin ruokaa ostamalla. En käytä palveluitakaan. No kampaaja 2 kertaa vuodessa. Nimenomaa kostona tälle hallitukselle.
Loistavaa 🤗. Itse ostan ulkomailla tuotettua ruokaa. Hiukset leikataan itse. Kaikki tuotteet jotka voimme tilataan suoraan ulkomailta. Ja säästöjä tulee 😄
Se ap:n happy ending -hieromokeikka on myös tavaran ostamista.
Joudun tekemään 6-7 tuntia töitä, jotta voin ostaa 1 tunnin ”palvelua”. Ei todellakaan, kaikki mahdollinen tehdään itse.
Vierailija kirjoitti:
Joudun tekemään 6-7 tuntia töitä, jotta voin ostaa 1 tunnin ”palvelua”. Ei todellakaan, kaikki mahdollinen tehdään itse.
Palvelut ovat kyllä todellakin kalliita ja kannattaakin tehdä hintavertailuja. Monet ovat hinnoitelleet itsensä ulos kilpailusta ja ajautuneet konkurssiin.
Esimerkkinä ostin taskulampun pariston pienestä putiikista. Se maksoin 8,50 euroa. Sama paristo oli Tokmannilla 2,50 euroa. Sanomattakin selvää, että tuohon putiikkiin en enää jalallanikaan astu. Sen kaupan myyntipalvelu oli turhan korkealle hinnoiteltu.
1100e kk kotiapuun ? Moni eläkeläinen ei saa edes käteensä eläkettä niin paljoa.
Artikkelin tyypit ovat äärimmäisen hyväosaisia eivätkä edes ymmärrä sitä.
Tuo on työttömän 2kk KOKO BUDJETTI.
Sairas maa jossa eläkeläisille keskittynyt 98% pääomista.
Vierailija kirjoitti:
Joo tuo on totta. Ehkä vanhempi ikäpolvi on tottunut siihen että itse ostetaan välineet joilla itse tehdään, ja joku palveluiden käyttö on ihan outoa kuvitellakaan. Ja toinen syy että ehkä varaa olisi juuri niihin tavaroihin mutta palvelussa ei ehkä koe saavansa niin hinnalle vastinetta vaikka olisi periaatteessa varaa.
Tuo on sanonta. Ei ole tarvetta tai kiinnostusta turhiin palveluihin
Kaikki palvelut ovat nykyään niin kalliita ettei kiinnosta vaikka onkin rahaa.