Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko haukkunut irtisanojasi?

Vierailija
05.04.2026 |

Minun tekisi mieli. Numeron löysin vanhan puhelimeni lokitiedoista. Laittaisin viestiin vielä nimikirjaimet "Hyvä A.B. toivon että..." Siltä varalta että numero ei enää olisikaan hänen käytössään. Luultavimmin kuitenkin on ;) 

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
2/23 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.  Kun olin vapaaehtoinen, meitä oli neljä velatonta niin lähdettiin vapaaehtoisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se minkä taakseen jättää, edestään löytää. Suosittelen kohdistamaan katseen eteen päin.

Vierailija
4/23 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se auttaisi kun ymmärrän itsekkin että olin melko huono työntekijä ja lasten takia yhtenään pois töistä.

Vierailija
5/23 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee niin. Sano asioita, jotka ovat totta. Älä ylitä kunnianloukkauksen rajoja. 

Vierailija
6/23 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mennä, se itsekäs limppu ansaitsee pahan mielen

Vierailija
7/23 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita ja kerro vuolaasti kuinka pahalta se tuntui ja miten se on vaikuttanut elämääsi. Jaa se osuus hänenkin kannettavakseen.

Vierailija
8/23 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En.  Kun olin vapaaehtoinen, meitä oli neljä velatonta niin lähdettiin vapaaehtoisesti.

Höpö höpö kukaan ei lähde omasta tahdosta. Ihmiset ovat itsekkäitä

Vierailija
9/23 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse varmistin että olen hänen painajaisissaan koko loppuelämän ja ajatuksissa joka päivä

Vierailija
10/23 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se minkä taakseen jättää, edestään löytää. Suosittelen kohdistamaan katseen eteen päin.

sama sille irtisanojalle: minkä taakseen jättää, sen edestään löytää. 🙂

Vierailija
11/23 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö kukaan ei lähde omasta tahdosta. Ihmiset ovat itsekkäitä

Siis sinä olet itsekäs. Muista se ei kerro mitään. Minäkin lähdin yhdessä yt:ssä vapaaehtoisesti, kun olin tiimin nuorin ja uudelleentyöllistyminen oli todennäköisintä.

Vierailija
12/23 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein nuorempana, koska minulle luvattiin jatkossakin töitä, mutta sitten tilalle otettiikin pomon tuttu. Näin vanhempana en enää jaksaisi.

Vierailija
13/23 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa, että irtisanova henkilö ei aina ole päätöksen tekijä

Vierailija
14/23 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Miksi olisin? Ei se hänen syynsä ollut ja hänen rooliinsa (henkilöstöjohtaja) kuului kyseinen homma hoitaa. Palkollinen se johtajakin tai esihenkilö on. Useimmiten se irtisanomisen toimittaja on yhtä kusisessa paikassa kuin irtisanotutkin ja monissa tapauksissa tulee itse irtisanotuksi myöhemmin. Niin kävi tuolle mainitulle henkilöstöjohtajalle, joka joutui sitten seuraavassa yt:ssä alle puolen vuoden päästä lähtemään.

Kun mun ex-mies ja monta muuta aikoinaan irtisanottiin, irtisanoja oli työnjohdollinen esihenkilö, joka lähes itki hommaa hoitaessaan ja irtisanomisilmoituksen ojentaessaan. Se oli hänelle ylhäältä annettu eikä auttanut pullikoida vastaan tai olisi omakin työpaikka mennyt.

Ex tuli outona kotiin eikä suinkaan siksi, että hänet oli irtisanottu, vaan siksi, että olivat irtisanottujen työkavereidensa kanssa joutuneet lohduttelemaan sitä irtisanojaa, joka oli ollut lähes pyörtymispisteessä.

Vierailija
15/23 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstalaisille se on aina syyllinen. Vittuileva paskapää jolle pitää voida kostaa.

Vierailija
16/23 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rippuu. Jos kyseessä on m-ulkku irtisanoja niin voi huoletta polttaa kaikki sillat takanaan.

Vierailija
17/23 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli pari tyyppiä jotka aina julisti että he voivat kyllä lähteä vapaaehtoisesti jos YT-neuvottelut tulevat, no sittenhän ne tuli ja nämä tyypit oli niitä jotka pitivät kynsin ja hampain kiinni työpaikastaan ja kiistivät jyrkästi että ovat mitään tuollaisia puhuneet, no toinen heistä sai kyllä sitten lähteä.

Vierailija
18/23 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se pikkupomo tiimistään sen irtisanottavan valitsee. Turha luulla muuta.

Vierailija
19/23 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieli kyllä teki, mutta tyydyin vain asiallisesti sanomaan, että tulen ammattiliiton kanssa riitauttamaan irtisanomisen. Työnantajani rikkoi irtisanomisjärjestystä radikaalisti. Kyseessä olivat suuret irtisanomiset ja työnantajapuoli ja työntekijäpuoli olivat neuvotelleet irtisanomisjärjestyksen periaatteet. Työnantaja ei sitä sitten noudattanut kuitenkaan. No, homma meni oikeuteen ja minä ja muutama muu saimme kyllä asianmukaisen korvauksen ja työnantaja yhteisösakot. Minulle tarjottiin työpaikkaani jopa takaisin, jos luopuisin omasta kanteestani, mutta juttu oli niin pomminvarma, etten tarttunut tarjoukseen - en olisi enää pystynyt siellä työskentelemään kuitenkaan. Löytyy pienellä vaivalla Finlexistä.

Vierailija
20/23 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se pikkupomo tiimistään sen irtisanottavan valitsee. Turha luulla muuta.

Suurinpiirtein näin se menee pikkupomojen kanssa, ensimmäisenä ensin irtisanottavat:

1. Pikkupomolle vittuilleet ja/tai naureskelleet tai häntä tiimikokouksissa vastustaneet.

2. Pikkupomo mahdolliset kilpailijat, jotka hierarkiassa osaamisellaan uhkaavat pikkupomon asemaa.

3. Ay-henkiset, joilla ei ole luottamushenkilön vahvaa irtisanomissuojaa.

4. Vanhimmat työntekijät.

Viimeisenä lähtevät pikkupomon sukulaiset tai tuttavat tai heidän lapsensa, kaikkein kyvyttömimmät (eivät uhkaa pikkupomoa koskaan), ne joita pikkupomo voi tarvittaessa panna jne.