Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Budjettipäällikkö Mika Niemelän koulutus ja teot!

Vierailija
05.04.2026 |

On valtiotieteen maisteri Turun yliopistosta. Onko lukenut kansantaloustiedettä, vai jotain sosiologiaa? Ei ole tohtori, ei ole valmistunut huippuyliopistosta. Puljunsa VVM tuottaa liukulihnalta ylioptimistisia ja vääriä ennusteita, joita joudutaan aina korjailemaan jälkikäteen. Kehustelee tehneensä ns. "Purran listan". Esiintyy näyttävissä jutuissa lehtien palstoilla ja ehdottaa maksullisuutta korkeakouluihin ym., mutta ei ole omien sanojensa mukaan vallankäyttäjä? 

Kommentit (265)

Vierailija
261/265 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demarimaalitus jatkuu vaan.

Vierailija
262/265 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostelu on typerysten toimintaa. Ratkaiseminen viisaiden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/265 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvostelu on typerysten toimintaa. Ratkaiseminen viisaiden.

Ja höpö-höpö-ennusteiden ja toivotaan-toivotaan-arvioiden tekeminen on Niemelän toimintaa.

Vierailija
264/265 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itkenyt vuoden joka ilta irtisanomistani. Mika ei pode huonoa omaa tuntoa leikkauksista.

Mikset mene töihin tai perusta firmaa jos on osaamista? Toisten rahoilla eläminen on rumaa. Suomalainen työtön on kyllä keskimäärin hyvin aloitekyvytön ihan kaikessa. Jos ei Suomesta löydy töitä omalta alalta niin pitää sitten miettiä alanvaihtoa mahdollisesti kouluttautumalla tai etsiä ulkomailta töitä. Työttömyyskorvauksen varassa saa elää pitkään jos kuvittelee että työtä tullaan kotiin tarjoamaan. Puoli miljoonaa samalla tavalla ajattelevaa on johtanut valtion kovaan velkaantumiseen.

Mulla ei ole perheellisenä ihmisenǎ varaa opiskella. Autan muistisairasta ǎitiäni arjessa, joten ulkomaille muutto ei onnistu. Lapsetkaan siitä tuskin ilahtuisivat. Muita ideoita?

Vierailija
265/265 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itkenyt vuoden joka ilta irtisanomistani. Mika ei pode huonoa omaa tuntoa leikkauksista.

Mikset mene töihin tai perusta firmaa jos on osaamista? Toisten rahoilla eläminen on rumaa. Suomalainen työtön on kyllä keskimäärin hyvin aloitekyvytön ihan kaikessa. Jos ei Suomesta löydy töitä omalta alalta niin pitää sitten miettiä alanvaihtoa mahdollisesti kouluttautumalla tai etsiä ulkomailta töitä. Työttömyyskorvauksen varassa saa elää pitkään jos kuvittelee että työtä tullaan kotiin tarjoamaan. Puoli miljoonaa samalla tavalla ajattelevaa on johtanut valtion kovaan velkaantumiseen.

Mulla ei ole perheellisenä ihmisenǎ varaa opiskella. Autan muistisairasta ǎitiäni arjessa, joten ulkomaille muutto ei onnistu. Lapsetkaan siitä tuskin ilahtuisivat. Muita ideoita?

Itse jätin muistisairaan mutsini kylmästi kunnan huoleksi. En minä siinä juuri lisäarvoa tuo tuhlatessani omaa palautumista. Ihminen sekoilee omiaan eikä hetken kuluttua muista, että häntä joku auttoi juuri äsken. Ikäväähän se on, mutta osa elämää. 

Mitä enemmän siihen itse sekaantuu, sitä vähemmän valtio huolehtii yksilöstä, joka maksanut loppumetreille asti verojaan. 

Itse se on panostettava nyt oman varallisuuden maksimointiin oman ja lähiperheen eteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän