Budjettipäällikkö Mika Niemelän koulutus ja teot!
On valtiotieteen maisteri Turun yliopistosta. Onko lukenut kansantaloustiedettä, vai jotain sosiologiaa? Ei ole tohtori, ei ole valmistunut huippuyliopistosta. Puljunsa VVM tuottaa liukulihnalta ylioptimistisia ja vääriä ennusteita, joita joudutaan aina korjailemaan jälkikäteen. Kehustelee tehneensä ns. "Purran listan". Esiintyy näyttävissä jutuissa lehtien palstoilla ja ehdottaa maksullisuutta korkeakouluihin ym., mutta ei ole omien sanojensa mukaan vallankäyttäjä?
Kommentit (317)
Arvostelu on typerysten toimintaa. Ratkaiseminen viisaiden.
Vierailija kirjoitti:
Ja höpö-höpö-ennusteiden ja toivotaan-toivotaan-arvioiden tekeminen on Niemelän toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itkenyt vuoden joka ilta irtisanomistani. Mika ei pode huonoa omaa tuntoa leikkauksista.
Mikset mene töihin tai perusta firmaa jos on osaamista? Toisten rahoilla eläminen on rumaa. Suomalainen työtön on kyllä keskimäärin hyvin aloitekyvytön ihan kaikessa. Jos ei Suomesta löydy töitä omalta alalta niin pitää sitten miettiä alanvaihtoa mahdollisesti kouluttautumalla tai etsiä ulkomailta töitä. Työttömyyskorvauksen varassa saa elää pitkään jos kuvittelee että työtä tullaan kotiin tarjoamaan. Puoli miljoonaa samalla tavalla ajattelevaa on johtanut valtion kovaan velkaantumiseen.
Mulla ei ole perheellisenä ihmisenǎ varaa opiskella. Autan muistisairasta ǎitiäni arjessa, joten ulkomaille muutto ei onnistu. Lapsetkaan siitä tuskin ilahtuisivat. Muita ideoita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itkenyt vuoden joka ilta irtisanomistani. Mika ei pode huonoa omaa tuntoa leikkauksista.
Mikset mene töihin tai perusta firmaa jos on osaamista? Toisten rahoilla eläminen on rumaa. Suomalainen työtön on kyllä keskimäärin hyvin aloitekyvytön ihan kaikessa. Jos ei Suomesta löydy töitä omalta alalta niin pitää sitten miettiä alanvaihtoa mahdollisesti kouluttautumalla tai etsiä ulkomailta töitä. Työttömyyskorvauksen varassa saa elää pitkään jos kuvittelee että työtä tullaan kotiin tarjoamaan. Puoli miljoonaa samalla tavalla ajattelevaa on johtanut valtion kovaan velkaantumiseen.
Mulla ei ole perheellisenä ihmisenǎ varaa opiskella. Autan muistisairasta ǎitiäni arjessa, joten ulkomaille muutto ei onnistu. Lapsetkaan siitä tuskin ilahtuisivat. Muita ideoita?
Itse jätin muistisairaan mutsini kylmästi kunnan huoleksi. En minä siinä juuri lisäarvoa tuo tuhlatessani omaa palautumista. Ihminen sekoilee omiaan eikä hetken kuluttua muista, että häntä joku auttoi juuri äsken. Ikäväähän se on, mutta osa elämää.
Mitä enemmän siihen itse sekaantuu, sitä vähemmän valtio huolehtii yksilöstä, joka maksanut loppumetreille asti verojaan.
Itse se on panostettava nyt oman varallisuuden maksimointiin oman ja lähiperheen eteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja höpö-höpö-ennusteiden ja toivotaan-toivotaan-arvioiden tekeminen on Niemelän toimintaa.
Ei niinkään yllättävä tokaisu ottaen huomioon...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtiovarainministeriön budjettipäällikkö Mika Niemelä on sinut kovien säästöpäätösten kanssa:
Hallitus on ollut vallassa nyt kaksi vuotta ja saavuttanut vain yhden kolmesta tavoitteestaan- Piti tulla 100 000 työpaikkaa lisää, mutta suunta on ollut täysin toinen
- työttömiä on nyt Suomessa noin 300 000.
Mika Niemelä kertoo olleensa täysin aseeton Sanna MArinin tyttöhallituksen velanoton ja holtittoman rahanjakamisen edessä.
Kannattaa henkisesti varautua siihen että näiden kohtalokkaiden virheiden paikkailuun menee useampi hallituskausi.
Kyllä tästä saa vielä osansa demaritkin jos seuraavat vaalit jostain käsittämättömästä syystä voittavat.
Suomen kansalla on niin heikko muisti ja huono ymmärrys että äänestävät todennäköisesti taas yli varojen elävät demarit valtaan. Ja Kreikan tiellä ollaan. Ei siitä mihinkään pääse.
Tuskin on puhunut mistään "tyttöhallituksesta" joten törkeää laittaa toisen suuhun tuollaisia naisia vähätteleviä sanoja.
Lisäksi hän on päin vastoin omalta osaltaan kertonut myös kuinka Marinin hallituksen velan ottoa on liioiteltu. Ei ollut kyse mistään 40 miljardista pysyviä menoja, jotka yhdessä vaiheessa tuotiin julkisuuteen kohuraportin avulla ilman että väitteitä oli tarkastettu, ja Niemeläkin sen luvun korjasi noin neljännekseen tuosta. Mutta jos seuraa vaan oikeistoöyhöttäjien somea pääasiassa niin tuskin nuo korjaukset päätyy enää itselle luettavaksi, ainoastaan sellaisia mielipiteitä tungetaan lisää missä edellinen hallitus koostui demoneista.
Pakko oli tarttua kun tällaista väitettä täällä toistellaan vaikka tosiasiassa puolusti edellistä hallitusta.
Leikkaukset ovat epäonnistuneet. Velka on kasvanut. Työttömyys noussut.
Ei ole syytä Niemelän retostella saavutuksilla. Pieleen on mennyt
niemelä on eroisä, ei hoida lapsiaan eikä äitiään.
Haluaa naiset ilmaisiksi orjiksi hoitamaan vanhuksia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse jätin muistisairaan mutsini kylmästi kunnan huoleksi. En minä siinä juuri lisäarvoa tuo tuhlatessani omaa palautumista. Ihminen sekoilee omiaan eikä hetken kuluttua muista, että häntä joku auttoi juuri äsken. Ikäväähän se on, mutta osa elämää.
Mitä enemmän siihen itse sekaantuu, sitä vähemmän valtio huolehtii yksilöstä, joka maksanut loppumetreille asti verojaan.
Itse se on panostettava nyt oman varallisuuden maksimointiin oman ja lähiperheen eteen.
Niemelä juuri pääsi kertomasta, että läheisten pitää ottaa suurempi vastuu vanhustensa hoidosta. Mites sinä nyt noin Pyhän Mikan oppeja rikkomaan?
Tehkää lapsia koneistolle, hoitakaa omat vanhempanne ja viekää samalla lapsenne muille hoitoon. MENKÄÄ TÖIHIN. Tai muuttakaa ulkomaille varsinkin nuoret. Teidän työpaikat on korvamerkitty ruiskurusketus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mika Niemelä elää 150 000 eurolla vuodessa toisten kukkarolla. Miksi ei perusta yritystä?
Hyvinvointivaltion romuttaminen tuhoaa talouskasvun. Hölmöläisen leikkauksia.
Luulee olevansa huumetatuointeineen täydellinen ihminen.
Niemelä kuvaili HS:lle, että hänen mielestään ”hyvä” kansalainen esimerkiksi kouluttautuu, hankkii lapsia, pysyy työelämässä ja tulee juoksemalla tai pyöräilemällä töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka hänet on äänestänyt päättämään maan asioista?
Sanna Marinin hallitus nimitti.
Ja kuka Sanna Marinin äänesti päättämään maan asioista? Ai niin.
Sori, mutta mikään ei ole mun mielestä niin naiivia kuin valta-asemassa oleva mies linjaamassa, että ”meidän pitäisi ottaa enemmän vastuuta meidän läheisten hoivasta”.
– Ihan kuin näillä ei olisi mitään aavistustakaan siitä kaikesta ilmaisesta hoivatyöstä, mitä naiset jo nykyisin tekee niiden jaksamisen, työurien, eläkkeiden ja mielenterveyden kustannuksella.
Gebhard
Mika Niemelä on tyrkky ja verorahaloinen
Vierailija kirjoitti:
Mika Niemelä on tyrkky ja verorahaloinen
Mika Niemelä loisii yhteiskunnan rahoilla. Pitäisi turpansa tukossa
Vierailija kirjoitti:
niemelä on eroisä, ei hoida lapsiaan eikä äitiään.
Haluaa naiset ilmaisiksi orjiksi hoitamaan vanhuksia
Missä kohtaa halusi naisia ilmaisiksi orjiksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoril ei töitä Suomes. En lähtis tol keulii
Ei ainakaan, jos kirjoittavat noin heikosti.
Viime viikolla allekirjoitin työsopimukset kahden nuoren kanssa. Toinen vastavalmistunut ja toinen gradua vaille valmis. Molemmilla yli 4.5 keskiarvo ns. kovasta pääaineesta.
Vähän se siis riippuu hakijastakin. Kilpailun kiristyessä aiemmin tehty työ alkaa kasvaa korkoa pirun nopeasti.
Toki toki. Olkaa reippaita niin kyllä se työpaikka löytyy. Ei se mitään että hakijoita on 10 tuhatta ettekä.ikinä.pääse edes haastatteluun.
Outoa että taas tehtiin sama virhe kuin 1990-luvun laman aikana. Menetetään pysyvästi yksi sukupolvi.
No varma on, että ilman opintoja ja hyviä arvosanoja ei ainakaan pääse minnekään. Osa tarttuu kaikkiin syihin syyttää muita. Osa tekee kaiken sen, minkä pystyy. Siinä on jo aika fundamentaali isojako.
Itse tässä pääsiäisenä tehnyt omia rästihommia parin päivän edestä ilman mitään ylityö tmv höpötyksiä. Seurauksena nyt on esittää asiat ylöspäin alkuviikosta ja uutta hommaa putkeen. Vaihtoehto olisi ollut varmaan makoilla krapulassa ja olla edelleen rästissä, koska "työaika ei riitä".
Omalla kohdalla tähän vaikuttaa kyllä pari vuotta Jenkeissä ja Englannissa expatina. Siellä oppi nopeasti, että "ysistä viiteen" porukkaa pidettiin laiskoina alisuoriutujina. Ihan sitä "ei edes viikon lomaa putkeen" -mallia en kuitenkaan kaipaa. Mutta joustavuutta pitää olla.
Aina voi valittaa ja kitistä, mutta fiksumpaa sisäistää pelin säännöt.
Ihanko oikeasti sinulle on totuus tuo? Tilastot kertoo että työttömiä.on 100 tuhatta enemmän kuin viime hallituskaudella. Etenkin nuoret on jääneet pysyvästi syrjään. Ei siinä sinun reippautesi auta, kun talous on tuhottu.
Kolme edellistäkin hallitusta on ahkeroinut nykytilanteen eteen. Budjettipäälliköiden sanat ovat valuneet kuin vesi hanhen selästä näillä vastuunalaisilla politikoilla.
Orpopurra teki ennätyksen tuhoissa.
Kataisen tekemä ennätysvelka oli 47 miljardia, mutta kyllä Orpo kokkarikaverin velkaennätyksen ylittää.
Demarimaalitus jatkuu vaan.