Muita joiden mielestä kaikki juhlapyhät on vaan todella ankeita?
Itselleni tulee tunne, että olen ihan yksin koko maailmassa ja yhteiskunta on suljettu.
Kommentit (31)
Jep, kökkinyt vaan yksin kotona. Viikko sitten oli äitini hautajaiset, isä on kuollut aikoja sitten. Aikuiset lapset omissa riennoissaan, yksi ollut koko pääsiäisen töissä. Pitäisi alkaa järjestelemään kuolinpesän asioita, siinäkin olen yksin, ainoa lapsi kun olen. Ei vaan ole nyt huvittanut mikään. Hautausmaalle vein miehen haudalle narsisseja, siinä tämän pääsiäisen isoin homma.
Vierailija kirjoitti:
Onhan ne tylsiä varsinkin jos itsellä ei ole perhettä..
Me ovat tylsiä jos on saamaton ääliö, joka tekee niistä tylsiä. Omasta asenteestahan se on kiinni. Voi valita ulista kotona tai sitten nauttia vapaasta. Pääsiäinen on ihana kevään juhla, vaikka sää onkin nyt harmaa. Kevät on silti täällä, arvon ankeuttajat.
Joskus oli pyhinä tylsää, kun en viihtynyt kotona. Nyt elämä on mukavampaa ja vapaat on ihan tervetulleita.
Joulu ja Juhannus on oikeita ja hyviä juhlia. Nämä muut on vähän tämmösiä väkinäisiä.
Suomessa nää juhlapyhät on kylmiä ja vakavia. Ei mittän juhlia ja karnevaaleja. Sytytetään joku yks kynttilä ja syödään paskan näköistä ruokaa (mämmiä)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Lankalauantaina on aina lähdetty aamupäivällä kersat trullittelemaan, päivällä kaupoille ja illalla juhlimaan pääsiäisvalkeille, ja siellä sitä väkeä piisaa, otat siinä grillimakkaran. Kaikkia muuta kuin suljettu tai yksin. Oma vikasi jos yksin kotona kökit.
Mitkä hevonvitun pääsiäisvalkeit?
Meillon täällä Pohojammaalla semmoonen vanha perinne ku pääsiäiskokot.
No sinne sitten. Pääseekö espoolaiset mukaan?
Sekaan vaan. Mutta uudet on vasta ens vuonna.
Itselleni juhlapyhät ja varsinkin arkipyhät ovat rauhallista laatuaikaa. Yksineläjä olen. Mikään ei estä järjestämästä itselleen mieluista tekemistä kotonakin.
Eipä joutanut pitkästymään. Lähdettiin miehen kanssa pääsiäisen viettoon mökille. Torstaina tuli miehen aikuinen poika tyttöysyävänsä kanssa kylään. Lähtivät tänään eli sunnunaina pois. Olivat täysihoidossa kolme vuorokautta. Eivät auttaneet ruuanlaitossa, tiskeissä, kattauksissa eivätkä saunanlämmityksessä. Valmiiseen ruokspöytään piti huudella monta kertaa, kun somettivat yläkerrsssa. Ovat kumpikin työelämässä ja suhteellisen hyväpalkkaisia, mutta mitään tuliaisia eivät tuoneet. Olen kyllä aika ihmeissäni. Ensi kerralla teen kauppalistan ja käsken mennä kauppaan.....hauska nähdä pyytävätkö rahaa ostoksista....
Olen asunut puolet elämästäni etelä Euroopassa jossa pääsiäinen on ihan erilainen juhla. Kulkueita ja ihmiset kokoontuvat kaupungeissa yhteen. Suomessa tämä on tosi ankeaa ja yksinäistä,tämäkin juhla.
Nythän sentäs on lähes kaikki paikat auki ja ihmiset liikkeellä. Toista se oli ennen kun tosiaankin yhteiskunta sulkeutui pyhiksi ja kaikki paikat oli kiinni ja ihmiset hautautui koteihinsa ja mökeilleen.
Aikamoinen pönttö sitten olet. Minäkään en näin helsinkiläisenä ole nitä koskaan nähnyt mutta tiedän, että ne ovat perinne Pohjanmaalla . Yleissivistys nääs, arvon juntti.