Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ruokaa ei pysty ostamaan suoraan ruuan valmistajilta?

Vierailija
05.04.2026 |

Nyt kun ruokaa valmistetaan ja ne kauppiaat myy niitä ruokia asiakkalle niin ne kauppiaat vetää välistä. Jos ruuan tuottajat myisivät ruokaa suoraan omassa kaupassaan niin silloin ruoka olisi noin 20%-50% halvempaa. 

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen metsiin ja "mummojen" puutarhoihin jää keräämätöntä terveellistä ja hyvää satoa. Syy: ihmisten laiskuus ja saamattomuus. 

Vierailija
42/72 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap ei pysty jos muut pystyvät? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä olen ostanut possua suoraan siankasvattajalta, perunaa viljelijältä ja maitoa suoraan lypsykarjatilalta. 

Kuinka paljon halvempaa tämä oli kuin kaupasta ostettuna? 

Hinta oli tuplat tilalla

Vierailija
44/72 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä olen ostanut possua suoraan siankasvattajalta, perunaa viljelijältä ja maitoa suoraan lypsykarjatilalta. 

Tätä epäilen. Tuskin saavat nykyaikana suoraan myydä, kun tuotteissa on erinäisiä juttuja mitä elintarvikevirasto testaa. 

Ei se ole pelkkä kauppa, joka "vetää välistä", kyllä kuluttaja maksaa myös tuoteturvallisuudesta.

Mitä ihmettä? Ainhan maatiloilta on saanut suoraankin myydä. 😂

eipä saa maitoa. se on laitonta ja tiedoksi ne maksaa joku  kymmenen senttiä per litra . maito tilallinen kertoi tämän ja ne ei saa myydä . ihan törkeää mun mielestä maksaa noin vähän

Saa myydä, mutta koska kyseessä ns. raakamaito, niin siihen liittyy erilaisia rajoituksia.

Lisäksi vaikka meijeri maksaisi 42 snt/litra, niin tuohon hintaan ei kannata myydä, koska myös myyjälle pitää jäädä palkkarahat.

Palkkarahat on vain yksi kuluerä, verot, logistiikka kiinteistö kulut ym.lisäksi. 

Vierailija
45/72 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rekotorilta olen ostanut 

https://www.rekotori.fi/fi

Lähin tapahtuma 305km ja siellä 1 myyjä.... LOL. 

Omalla paikkakunnalla rekomyyjät ilmoittaa facessa mitä tuotteita on tilattavissa ja milloin tuotteet on noudettavissa. Tiloille ei tarvitse ajaa vaan he tulevat esimerkiksi torille. Itse en ole heiltä ostanut, koska tuotteet on kalliimpia mitä kaupassa.

Se face on kanssa yksi helvetti mihin en ole halunnut koskea pitkällä tikullakaan.

Yhdeltä karjankasvattajalta olen tilannut hänen oman sivuston kautta ja noutanut rekosta (20km, siksi tuo linkin ehdottama mikkeli huvitti).

Lähikaupungissa toimi kymmenkunta vuotta sitten lähituotekauppa, lopetti kannattamattomana. Ulkomunia ja muiden saman seudun tuottajien tuotteita tuotiin kiertävällä autolla, lopetti kannattamattomana. Posti lopetti kylmäkuljetukset kannattamattomana ja töissäkäyvänä niiden vastaanottaminen oli liki mahdotonta. Yks jos toinen tuottaja kokeilee nettikauppaa, mutta ei saa kylmäkuljetuksia toimimaan.

Minulla ei aika riitä ajella ympäri maakuntaa, haluja vois ollakin, mutta ne tilamyynnitkin on yks torstaina ja toinen maanantaina. Reko on ehkä tällähetkellä toimivin, mutta face itkee kirjautumista heti ja muualta ei löydy aikatauluja eikä tietoa kuka siellä minäkin täysikuun vai puolen kuun päivänä on paikalla.

Vierailija
46/72 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kananmunia saa suoraan tilalta ostettua. Kennottain.

Vierailija
47/72 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on syy sille, ettei ap kykene ostamaan suoraa tuottajilta? Moni ketjussa pystyy. 

Vierailija
48/72 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen metsiin ja "mummojen" puutarhoihin jää keräämätöntä terveellistä ja hyvää satoa. Syy: ihmisten laiskuus ja saamattomuus. 

Viime syksynä mie ajoin monta kuormoo hyvvee omenoo mettään karhujen ja kauriitten syötäväks. Kelleen ei kelevannu. 

Vierailija
49/72 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime syksynä mie ajoin monta kuormoo hyvvee omenoo mettään karhujen ja kauriitten syötäväks. Kelleen ei kelevannu. 

Elukoille kelpas, immeisille ei. 

Vierailija
50/72 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reko on kätevä, liity Facebookissa.

Meinaat, että on halpaa?

Vierailija
51/72 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä tarkoituksena ostaa tilamyymälästä. En halua tukea kauppoja.

Vierailija
52/72 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linnut ja metsän eläimet ne syö, menee ihan tarpeeseen.

Vierailija
53/72 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä epäilen. Tuskin saavat nykyaikana suoraan myydä, kun tuotteissa on erinäisiä juttuja mitä elintarvikevirasto testaa. 

Ei se ole pelkkä kauppa, joka "vetää välistä", kyllä kuluttaja maksaa myös tuoteturvallisuudesta.

eipä saa maitoa. se on laitonta ja tiedoksi ne maksaa joku  kymmenen senttiä per litra . maito tilallinen kertoi tämän ja ne ei saa myydä . ihan törkeää mun mielestä maksaa noin vähän

Saa myydä,  mutta se on sitten raakamaitoa. 

Vierailija
54/72 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se tilallinen joutuu palkkaaman jonkun myymään niitä tuotteita, niin ei todellakaan tule halvemmaksi. Ne  tuotteet pitäisi ensin kuitenkin tarkastuttaa jollain viranomaisella ennen myyntiä. 

Meillä oli joskus viljelijöille sellaisia pikkumyymälöitä, eikä siellä todellakaan halpaa tavaraa ollut.

Kaupoilla on varsin tehokkaat ketjut, kun esim. ne siat ensin noudetaan tilalta teurastamoon ja teurastetaan  ja leikataan ja vissiin jopa laitetaan myyntikokoisiin pakkauksiin , ja taas saa sika kyytiä , kun ne kuljetetaan johonkin tukkuun, josta kauppias tilaa valmiiksi pakatut sianpalaset ja hinnoittelee ne sitten myyntiin, ja huolehtii, että ne ovat tarpeeksi kylmässä. Ja maksaa palkan myyjille ja ja kassoille ja muille työntekijöille.

Vierailija
55/72 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatella jos ostaisin Audin tehtaanmyymälästä  Saksasta, säästäisin 7000 euroa. Mitä tekisit, ostaisitko ?

Vierailija
56/72 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mummolla on lemmikkikanoja ja käyn joka päivä munankeruussa kun mummon selkä ei enää siihen hommaan oikein taitu. 10 kanasta munia tulee ihan yli mummon ja oman tarpeen, mutta esim. naapurille ja omalle siskolleni ne eivät kelpaa kun ovat muka likaisia "ja tiedä mitä ne maasta syövät". Ostavat mieluummin tehotuotannon munia 🤦

Vierailija
57/72 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linnut ja metsän eläimet ne syö, menee ihan tarpeeseen.

Kaupunkilaisen logiikka. Kuule, marjoja ja sieniä riittää eläimille yllin kyllin. 

Vierailija
58/72 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikat, puolukat ja kantarellit ostan tori.fi, samat myyjät vuodesta toiseen. 

Puolukka-apaja ja myyjän kotimatka vielä kulkee meidän ohi niin tulevat kotiin toimitettuna.

Mustikankeräily on jonkun aasialaissuvun bisnes, ne noudan heidän kotoaan.

Sienet taas eläkeläismummo keräilee mökkimetsistään ja meillä on treffit lähellä hänen kotiaan.

Vierailija
59/72 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Possula auki 7-23 mitä järkeä siinä olis. Milloin tehtäis töitä ja milloin olisi vapa aika. Kaupunkilaisjärjellä taas ajateltu.

Vierailija
60/72 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain kanavalla tuli äsken ohjelmaa Cowboyden työstä ennen. Työrupeama kesti kolme kuukautta ja kova kiire oli kotiin päästyään peseytymään ja sitten syömään jotain muuta kuin naudanlihaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi