Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ruokaa ei pysty ostamaan suoraan ruuan valmistajilta?

Vierailija
05.04.2026 |

Nyt kun ruokaa valmistetaan ja ne kauppiaat myy niitä ruokia asiakkalle niin ne kauppiaat vetää välistä. Jos ruuan tuottajat myisivät ruokaa suoraan omassa kaupassaan niin silloin ruoka olisi noin 20%-50% halvempaa. 

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehdin kaupan reko. Ei välikäsiä

Vierailija
2/72 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä olen ostanut possua suoraan siankasvattajalta, perunaa viljelijältä ja maitoa suoraan lypsykarjatilalta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä olen ostanut possua suoraan siankasvattajalta, perunaa viljelijältä ja maitoa suoraan lypsykarjatilalta. 

Kuinka paljon halvempaa tämä oli kuin kaupasta ostettuna? 

Vierailija
4/72 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinäpä sen ratkaisit. 

Kuvittele niitä jonoja kun porukka tulee huomattavasti halvemman tuotteen perässä laitoksen pihalle.

Vierailija
5/72 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reko on kätevä, liity Facebookissa.

Vierailija
6/72 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ruuan tuottajat alkaisivat myymään itse tuotteitaan, tulisi tuottajalla olla myyntiin sopiva myymälä ja palkata omaa henkilökuntaa myyntityöhön. Asiakkaat matkustaisivat pitkiä matkoja erillisten myyntipisteisiin välillä. Kauhea vaiva ja rahallista säästöä ei syntyisi kun mietitään kokonaisuutta.

Kyllä tälläkin hetkellä on mahdollista hankkia vaikka kaikki tuotteet suoraan tuottajilta. Reko-ryhmät, torit, kauppahallit, tuottajilla on nytkin pienimuotoista tilamyyntiä. Kesäisin voi myös  itse kokeilla viljelyä esim yhteisöpuutarhassa tai omalla palstalla. 

Vierailija
7/72 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lievästi ohis. Harmittaa,  kun enää ei kaupungissa kierrä näitä tuotemyyntiautoja! Kävivät pihassa 1 - 2 vkon välein.  Sai perunat, juurekset, hyvät jauhot ja ryyditetty jne. Kaipaan myös kalakauppiaita!

Vierailija
8/72 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö einestehtailla ole tehtaanmyymälöitä kuten isoilla leipomoilla on?

Vierailija
9/72 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon halvempaa tämä oli kuin kaupasta ostettuna? 

Ei halvempaa, mutta tuoreempaa.

Vierailija
10/72 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän joka tehtaalla on tehtaanmyymälä. Kellä sitten on aikaa kierrellä niitä ja nykyisillä bensan hinnoilla...

Kaikki käyttämäni suoramyynti nettikaupat on lopettaneeet toimimisen Turun seudulla, pks toimivat. Täällä ei kai sitten ole asiakkaita.

Pitäis olla kylmäketjulla varustettu noutopiste johon kuriiri/posti/lähitilallinen tuo ja saa hakea omaan tahtiin illan aikana. 

Vierailija
11/72 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko käynyt kysymässä?

Vierailija
12/72 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ravintolaan!

Vierailija
13/72 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ostaa, mutta se on hankalampaa kuin kaupasta. Voisi ajatella, että kun kaupat käyttäytyvät vihamielisesti niin suoramyynti tiloilta tulee lisääntymään.

Vierailija
14/72 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska on aika paljon helpompaa myydä miljoona pakettia jauhelihaa jatkuvana toimituksena vuosien sopparilla kauppaketjulle, kuin miljoonalle yksityisasiakkaalle paketti kerrallaan yksitellen.

Yksi kauppatapahtuma versus miljoona kauppatapahtumaa 

Vierailija
15/72 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ostaa, mutta se on hankalampaa kuin kaupasta. Voisi ajatella, että kun kaupat käyttäytyvät vihamielisesti niin suoramyynti tiloilta tulee lisääntymään.

Tiloilla ei ole tiloja eikä henkilökuntaa pitämässä myymälöitä auki. Jos on, niin se on kallista ja näkyy tuotteiden hinnoissa.

Vierailija
16/72 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kaupat käyttäytyvät vihamielisesti, eivätkö olekaan ystävällismielisiä?

Vierailija
17/72 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä epäilen. Tuskin saavat nykyaikana suoraan myydä, kun tuotteissa on erinäisiä juttuja mitä elintarvikevirasto testaa. 

Ei se ole pelkkä kauppa, joka "vetää välistä", kyllä kuluttaja maksaa myös tuoteturvallisuudesta.

Vierailija
18/72 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lievästi ohis. Harmittaa,  kun enää ei kaupungissa kierrä näitä tuotemyyntiautoja! Kävivät pihassa 1 - 2 vkon välein.  Sai perunat, juurekset, hyvät jauhot ja ryyditetty jne. Kaipaan myös kalakauppiaita!

Meillä (Uudellamaalla) käy joskus kala- auto.

Myy pakastekalaa jonka hinta on varmaan 50% kalliimpi kuin kaupassa.

Mun mielestä todella surkeaa liikeidea.

Vierailija
19/72 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhä harvemmassahan niitä suoramyyntimaatiloja on. Ja jos ei omista autoa, ei niiden olemassaolosta ole mitään hyötyä, koska niihin ei pääse. Jos taas ovat kaukana ja on oma auto, niin bensakulut nostavat hankintahintaa.

Vierailija
20/72 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä kannattaa tehdä. Ottakaa selvää mitä tuottajia teidä lähistöllä on 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi