Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jani Mäkelä suolaa Riikka Purran ministeriön talousennusteet

Vierailija
05.04.2026 |

Jani Mäkelä esittää rajua kritiikkiä valtiovarainministeriön talousennusteiden luotettavuudesta:

"En lähtisi näillä näytöillä VM:n analyysien luotettavuuden voimakkaaseen hehkuttamiseen. Siellä on tälläkin kaudella mm. tehty miljardiluokan arviovirheitä, kuviteltu talouskasvua suuremmaksi kuin se olikaan ja arvioitu eri toimien työllisyysvaikutukset täysin epärealistisesti."

https://x.com/JaniMakelaFi/status/2040661372380336501?s=20

Kommentit (167)

Vierailija
81/167 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Riikka Purra vastuussa kaikesta, mitä tapahtuu seuraavalla vaalikaudella, vaikka hän ei olisi enää valtiovarainministeri? Se tuntuu olevan perussuomalaisten ajatus.

Vierailija
82/167 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riikkuli tietää paljon velanottamisesta. Hän on ottanut paljon enemmän velkaa kuin edellinen hallitus.

Sannulin jutskat maksaa alati nousevasti

Nyt on Riikka juhlinut kolme vuotta ja tulos on ennätysvelka ja ennätystyöttömyys

Sannulin jutskat pitäisi maksella korkoa nousemasta. Surku. Vaikka Arhibba sanoi ettei tarvitse. 

Sinä syytät vieläkin Sannaa, vaikka Riikka on ollut ohjaksissa jo kolme vuotta. Milloin alkaa Riikan vastuu?

Riikalla on omat vastuunsa ja Sannulla omansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/167 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riikkuli tietää paljon velanottamisesta. Hän on ottanut paljon enemmän velkaa kuin edellinen hallitus.

Sitä velkaa on otettu sen takia, että saadaan maksettua ylisuuren julkisen sektorin menot. Vähemmän velkaa - enemmän leikkauksia!!!!!!!

Mistä saatais sitä kasvua? Pelkillä leikkauksilla ei elä. Pitäisi olla tulojakin.

Vierailija
84/167 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Janin syytöksissä on kerrankin perää. Hieman yllättäen ne kohdistuvat Riikan johtamaan ministeriöön.

Ei ole mitään yllättävää. Molemmat tietävät että ns poliittinen ura loppuu tähän kauteen. Enää ei ole mitään väliä mitä mölisevät.

Vierailija
85/167 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on Riikka juhlinut kolme vuotta ja tulos on ennätysvelka ja ennätystyöttömyys

Sannulin jutskat pitäisi maksella korkoa nousemasta. Surku. Vaikka Arhibba sanoi ettei tarvitse. 

Sinä syytät vieläkin Sannaa, vaikka Riikka on ollut ohjaksissa jo kolme vuotta. Milloin alkaa Riikan vastuu?

No, onko Riikka vastuussa kaikesta siitä velasta, minkä hän on ottanut?

Vierailija
86/167 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Riikka Purra vastuussa kaikesta, mitä tapahtuu seuraavalla vaalikaudella, vaikka hän ei olisi enää valtiovarainministeri? Se tuntuu olevan perussuomalaisten ajatus.

Sittenhän on ehkä lindemanni puikoissa eikä Riikan tekemiset vaikuta enää missää koskaan.

Se tuntuu olevan demareiden ajatus.

Vierailija
87/167 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MutkuRiikka!

Vierailija
88/167 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no, oliko ylläri et ministerit on vaan nukkeja. Toteuttaa avustajien näkemystä.

Purra onkin vain nukke, joka toteuttaa avustajien näkemystä? Se tuli kyllä nyt yllätyksenä.

No, itse ajattelen että ns. talous eliitin suosio on tärkeää koko hallitukselle. On hienoa saada tsemppi viesti, niin kokee itsekin kuuluvansa vähän parempaan porukkaan. 

Persut eivät kestä hallitusvastuuta. Pää menee aina pyörälle, kun pääsee hillotolpalle ja tapaamaan tärkeitä hienoja ihmisiä. Tavallinen kansa ja vaalien alla annetut lupaukset unohtuvat. Verratkaapa persujen toimintaa RKP:n toimintaan: RKP on paljon pienempi puolue, mutta vahtii haukkana äänestäjiensä etua.

Rodullistetun kielivähemmistön erityisasema on hieman parempi kuin valkoisen suomiheteron.

Miksi keksit taas asioita omasta päästäsi? Väitätkö tosissasi, että suomenruotsalaiset ovat eri "rotua"? Jos väität, epäilen, että et ole itse "valkoinen suomihetero".

Itse he väittävät.

Sinä väität, että he väittävät, mutta keksit taas asioita omasta päästäsi. Miksi edes käytät niin vanhentunutta käsitettä kuin "rotu"? Oletko rasisti?

Sinä käytät. Minä kirjoitin rodullistettu termillä joka on aivan uunituore viime vuosina lamseerattu vasemmistolainen uuskielen termi. Etkö seuraa aikaasi. Oletko rässismi.

Voitko selittää, mitä rodullistettu tarkoittaa? Miten se eroaa "rodun" käsitteestä?

Syytät siis minua perusteettomasti melkein viharikolliseksi vaikka et edes ymmärrä mistä keskustellaan.

Tyypillistä vasurointia.

En syytä. Pyysin sinua selittämään, mitä rodullistettu tarkoittaa, koska sinä käytät sitä sanaa.

Vierailija
89/167 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääministeri puolue määrää ja muut vilisee eli kokkareet.

Vierailija
90/167 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osalla on jouduttu maksella Sannun velkoja ja niitä korkoja jotka hän muutti nollakoroista muuttuviksi, taitavana talousdemarina.

Joten ei.

Vierailija
91/167 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sittenhän on ehkä lindemanni puikoissa eikä Riikan tekemiset vaikuta enää missää koskaan.

Se tuntuu olevan demareiden ajatus.

Ei välttämättä ihan niin, mutta demarit eivät syytä Riikkaa siitä, mitä seuraavalla vaalikaudella tapahtuu.

Vierailija
92/167 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osalla on jouduttu maksella Sannun velkoja ja niitä korkoja jotka hän muutti nollakoroista muuttuviksi, taitavana talousdemarina.

Joten ei.

Riikka muutti nollakorkoiset lainat kalliimmiksi. Miksi keksit taas omasta päästäsi, että se olisi ollut joku muu kuin Riikka?

Vierailija
93/167 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no, oliko ylläri et ministerit on vaan nukkeja. Toteuttaa avustajien näkemystä.

Purra onkin vain nukke, joka toteuttaa avustajien näkemystä? Se tuli kyllä nyt yllätyksenä.

No, itse ajattelen että ns. talous eliitin suosio on tärkeää koko hallitukselle. On hienoa saada tsemppi viesti, niin kokee itsekin kuuluvansa vähän parempaan porukkaan. 

Persut eivät kestä hallitusvastuuta. Pää menee aina pyörälle, kun pääsee hillotolpalle ja tapaamaan tärkeitä hienoja ihmisiä. Tavallinen kansa ja vaalien alla annetut lupaukset unohtuvat. Verratkaapa persujen toimintaa RKP:n toimintaan: RKP on paljon pienempi puolue, mutta vahtii haukkana äänestäjiensä etua.

Rodullistetun kielivähemmistön erityisasema on hieman parempi kuin valkoisen suomiheteron.

Miksi keksit taas asioita omasta päästäsi? Väitätkö tosissasi, että suomenruotsalaiset ovat eri "rotua"? Jos väität, epäilen, että et ole itse "valkoinen suomihetero".

Itse he väittävät.

Sinä väität, että he väittävät, mutta keksit taas asioita omasta päästäsi. Miksi edes käytät niin vanhentunutta käsitettä kuin "rotu"? Oletko rasisti?

Sinä käytät. Minä kirjoitin rodullistettu termillä joka on aivan uunituore viime vuosina lamseerattu vasemmistolainen uuskielen termi. Etkö seuraa aikaasi. Oletko rässismi.

Voitko selittää, mitä rodullistettu tarkoittaa? Miten se eroaa "rodun" käsitteestä?

Syytät siis minua perusteettomasti melkein viharikolliseksi vaikka et edes ymmärrä mistä keskustellaan.

Tyypillistä vasurointia.

En syytä. Pyysin sinua selittämään, mitä rodullistettu tarkoittaa, koska sinä käytät sitä sanaa.

Aika röyhkeää esittää toisia rasisteiksi termin takia jota ei itse ole viitsinyt opiskella.

Vierailija
94/167 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkelä suolaa Purran! Na-na-na-na!

Vierailija
95/167 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse he väittävät.

Tyypillistä vasurointia.

Aika röyhkeää esittää toisia rasisteiksi termin takia jota ei itse ole viitsinyt opiskella.

Kysyin, että oletko rasisti. Sinä kuvittelet, että syytin sinua.

Miksi et voi vain selittää, mitä rodullistettu tarkoittaa, koska sinä itse käytit sitä sanaa. Täytyyhän sinun ymmärtää, mitä käyttämäsi sana tarkoittaa? Et voi olettaa, että me muut ymmärrämme.

Vierailija
96/167 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jani tietää, mitä Riikka teki väärin.

Vierailija
97/167 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joten ei.

Riikka muutti nollakorkoiset lainat kalliimmiksi. Miksi keksit taas omasta päästäsi, että se olisi ollut joku muu kuin Riikka?

Koska sen teki Sannu. Fakta. Tiedän, ikävä, vihaa kirvoittava faktuaali asia.

Vierailija
98/167 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halla-aholla on taas pakka sekaisin. Tulee mieleen Sipilän hallituksen loppuajat.

Vierailija
99/167 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomesta puuttuu innovaatioita, Suomesta puuttuu osaava, kasvuhakuinen yritysjohto. Tämän takia Suomeen ei synny kasvavia yrityksiä, joiden tuottamilla verotuloilla voitaisiin rahoittaa nykyisenkaltainen julkinen sektori. Valtiovarainministeri ei pysty poistamaan edellä mainittuja ongelmia. Suomi ei velkaantunut Nokian kulta-aikoina, jolloin Suomi pysyi pystyssä Nokian ja sen työntekijöiden maksamilla veroilla. 

Vierailija
100/167 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse he väittävät.

Tyypillistä vasurointia.

Kysyin, että oletko rasisti. Sinä kuvittelet, että syytin sinua.

Miksi et voi vain selittää, mitä rodullistettu tarkoittaa, koska sinä itse käytit sitä sanaa. Täytyyhän sinun ymmärtää, mitä käyttämäsi sana tarkoittaa? Et voi olettaa, että me muut ymmärrämme.

Tietysti voin. Omiesi lanseeraama termi. Lakkaa rasisteeraamasta.