Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä olen todella alkoholiongelmainen ja nyt se on myönnettävä! Tänään olen juonu aamusta asti ja sammuin iltapäivällä.

Vierailija
07.05.2007 |

Vauva huusi pinnasängyssä ja oli huutanut kauan. Peppu punoitti kakan takia. Ette voi ymmärtää miten hävettää ja ahdistaa mitä lapselleni teen. Ei hän vielä ymmärrä mutta varmasti kärsii. Ennenkin on käynyt pahoja juttuja. Miten uskallan mennä mihinkään hakemaan apua ettei lasta oteta pois? Voinko mennä ihan nimettömänä vaikka ilman lasta johonkin? En tiedä onko voimia taistella viinasta eroon olen niin yksin, mutta syyllisyys lapsesta on niin rankka.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekö että kertoi tosiasioita?

Vierailija
2/31 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Repsahdukset voivat olla yleisiä, mutta juuri tuolla lausahduksella mahdollistetaan juomisen jatkuminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oliko 28 vai mikä, kirjoitti hyvän tekstin!

Vierailija
4/31 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli pitkä rauhoittavien lääkkeiden riippuvuus, käytin lääkkeitä todella paljon. Kun se tuli ilmi, lastensuojelusta tulivat käymään, mutta ei mitään puhettakaan huostaanotosta. Lapsi (silloin jo 2½-vuotias) laitettiin kunnalliseen hoitoon arkipäiviksi tukitoimenpiteenä, ja minut ohjattiin vieroitukseen.

Vierailija
5/31 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mennä ensi ja turvakodille?

Useilla paikkakunnilla siellä järjestetään myös muutakin tukitoimintaa. Esim, päihdeäideille tukiasumista. Saisit olla vauvasi kanssa, mutta kuitenkin " valvotuissa" oloissa, ja saisit myös itse tukea raitistumiseen.

Toivotan onnea tulevaisuudelle.

Vierailija
6/31 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae rohkeasti apua ja yritä hoitaa itsesi kuntoon lapsesi tähden. Tsemppiä matkaan täältäkin!

Vierailija
7/31 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis missä pelotellaan?

Vierailija
8/31 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjuun vastanneethan nimenomaan sanovat, ettei huostaanottoa tarvitse pelätä.

Vierailija
9/31 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tukitoimet todetaan riittämättömiksi, silloin voidaan alkaa toteuttaa huostaanottoa - viimeisenä keinona huom!

Muista että ongelman myöntäminen ja avun hakeminen ei ole heikkoutta vaan nimenomaan vahvuutta. Voimia sinulle ja lapsellesi. Toimi nyt kuitenkin pikaisesti, ota heti huomenna yhteyttä paikkakuntasi sosiaalitoimistoon ja pyydä sitä kautta hoitoonohjausta ja apua/ tukea arkeen. Lupaathan tehdä sen?

Terveisin lastensuojelun sossu

Vierailija
10/31 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva on ainoa mitä on. Ette ehkä tiedä millaista on kun on yksin maailmassa ilman kenenkään tukea. Ehtona avun hakemiseen omalla nimellä on lupaus ettei lasta oteta pois. ap

Vierailija
11/31 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakastat siis mielestäsi lastasi. Silti teet hänelle pahaa. Minusta tuo on vain kiinni roikkumista. Olet tehnyt lapsiparasta OMIEN tarpeittesi tyydyttäjän ajattelematta, mitä LAPSI tarvitsee. Ripustaudut lapseen kuin pelastajaan. Oletko ajatellut, että jos joku tarvitsee pelastajaa, se on se LAPSESI? Ei pienen lapsen pidä olla kenenkään pelastusrengas.

Vierailija
12/31 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärrän hyvin, että jos ihmisellä on vain yksi läheinen, hän pelkää kuollakseen menettävänsä tämän. Olen varma myös siitä, että pieni ihminen rakastaa vanhempaansa, koska hän ei muita niin läheisiä ihmisiä tunne. Pikkuinen rakastaa, vaikka vanhempi sammuisi ja jättäisi joskus lapsen itkemään. Kunhan tässä mietiskelen.

Vierailija
13/31 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannalta liian myöhään. Kyllä se vain niin on, että ap saisi itsensä nopeammin edes kuiville, kun lapsi olisi muualla. Juomisen pakkomielle on niin vahva, että siinä ei lapsen läsnäolo paina mitään, etkös ole sen jo itsekin nähnyt? Ryvet nyt itsesäälissä tyypillisen juopon tapaan ja kuvittelet vielä voivasi sanella ehtoja, voi jeesus!

Vierailija
14/31 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahemmaksi, lapsi kärsii ja silloin varmasti menetät hänet. Sulla on vielä hyvät mahdollisuudet saada apua ja tulla kuntoon, kun kerran itsekin tajuat tilanteen ja kadut. Älä jää yksin! Mullakin on pieni vauva ja tuntuu niin pahalta ajatella, että oisin samassa tilanteessa kuin sinä. Voimia sinulle kohti hyvää elämää vauvasi kanssa!

Vierailija
15/31 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varhaislapsuuden laiminlyöntien vaikutus sotkee joskus ihmisen koko loppuelämän.

Entisenä A-klinikan työntekijänä sanoisin ap sulle, että anna lapsesi vähäksi aikaa vaikka sijoitukseen tms. ja sitten keskityt vain ja ainoastaan siihen, että itse pääset kuiville. Jos ei tahto riitä, (repsahdukset kuuluvat asiaan), mutta se että haluat ja teet kaikkesi sen eteen että raitistut on parasta näyttöä siitä,että kykenet huolehtimaan lapsestasi tulevaisuudessa.

Jos et saa itseäsi hoitoon ja pysy siellä niin mielestäni on turhaa pilata lapsen elämää. Ei lapsi ansaitse alkoholisti äitiä, joka ei huolehdi hänestä.

Anteeksi karu teksti, mutta tämä on kevyttä siihen verrattuna mitä teet lapsellesi.

Toisekseen elämällesi on tehtävä jotain muutakin, kun olet noin ripustautunut lapseesi. Lapsi ei ole sinun huoltajasi.

Vierailija
16/31 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon että tälle aamulle et ole avannut pullonkorkkia. Toivon sulle jaksamista tehdä päätös raittiista ja paremmasta elämästä. Lapsen ei ole ole hyvä olla äidin kanssa joka juo aamusta saakka ja sammuu kesken päivän. Toivottavasti saat asiasi kuntoon. Toivon sitä sinun vuoksesi mutta ennenkaikkea lapsesi vuoksi. Ja toivon että jos et saa itseäsi kuntoon niin joku tekee sossuun ilmoituksen (esim. siitä että lapsi itkee päivän eli olet itse sammunut ja kykenemätön huolehtimaan) ja lapsi pääsee sijaiskotiin.

Soita nyt heti välittömästi se puhelu jos et ole vielä soittanut!! Itsesi ja lapsesi vuoksi!!!!

Vierailija
17/31 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ollut ammattilaisen tekstiä.

Vierailija
18/31 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on parempi kertoa, että repsahdus tulee (97%) jossain vaiheessa eikä se kaada maailmaa. Vaan kuuluu asiaan.

Ettei käy niin, että repsahduksen tultua ko. ihminen ei " uskalla" enää ottaa hoitaviin tahoihin yhteyttä koettuaan epäonnistuneensa täydellisesti.

Tämä kuka tätä kritisoi ei todellakaan tiedä hoitokäytännöistä mitään.

Ja tiedoksi että siivoojana olen ollut vain omassa kodissani.

t. Se kuka aloitti puhumaan repsahduksesta

Vierailija
19/31 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattilaiset nimenomaan KOROSTAVAT että repsahdukset kuuluvat toipumiskuvioon, ilman niitä tuskin kukaan selviää lopullisesti kuiville. Alkoholismi on rankka tauti.

Terv. Päihdetyöntekijä

Vierailija
20/31 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että uskalsit myöntää ongelman. Saat apua varmasti ja lastasi ei oteta pois vaan jos sinulla on halu selvitä, perheitä tuetaan viimeiseen asti pysymään yhdessä. Olet arvokas äitinä ja lapsesi on kullan arvoinen. Anna itsellesi lupa leväta ja parantua ja turvaa lapsellesi hyvä päihteetön elämä. Teillä on siihen vielä mahdollisuus. Onko sinulla ketään läheistä joka voisi huolehtia hetken vauvasta? missä päin suomea asut? Soita nyt ensimmäisenä neuvolaan sieltä autetaan teidät eteenpäin. Tee se itsesi ja pienen lapsesi vuoksi. Jos voin auttaa saat s-posti osoitteni...