Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sinä suojelet lapsiasi " namusediltä" ?

Vierailija
07.05.2007 |

Ja onko se lainkaan edes mahdollista?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kauheeta murskata toisen viattomuus,miten voi kertoa,ettei ala pelkäämään kaikkea ja että luottamus säilyy? Mulla 6-vee tyttö.

Vierailija
2/5 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt satua Hannu ja Kerttu apuna. Siinäkin ilkeä noita houkutteli herkuilla lapsia luokseen ja aikoi sitten tehdä pahaa. Olen korostanut että suurin osa ihmisistä on kivoja, mutta kenelläkään ei otsassa lue että paha ihminen (mikä olisi ihan hyvä juttu merkitä pedofiilit ja muut pahikset jotenkin) joten namia, eläimiä, leluja, tai muuta mukavaa ei koskaan mennä katsomaan eikä vieraita päästetä sisälle. Jos joku on paha niin pitää huutaa niin kovaa kuin jaksaa ja lyödä ja purra, jne.

Itse olen joskus joutunut kohtaamaan oman hyvin pimeän puoleni kun olen miettinyt tätä. On pelottavaa huomata että näinkin rauhaa rakastava ja lempeä ihminen on valmis tekemään henkirikoksen jos lapsiini kosketaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen kyllä sanonut, että kenenkään vieraan ihmisen autoihin ei saa mennä eikä kenenkään kanssa tarvitse jäädä juttelemaan.

Vierailija
4/5 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Kenenkään vieraan kyytiin ei koskaan saa mennä. EI KOSKAAN! Ei saa mennä ottamaan karkkia, ei saa mennä katsomaan koiranpentua, ei saa mennä neuvomaan tietä jne. Sellaista tilannetta ei ole olemassa, että vieras aikuinen tarvii apua ja vain lapsi voi sitä antaa. Lapsi voi mennä hälyttämään apua, mutta ei koskaan auttamaan.

- Aikuisia ei tarvi 100% totella. Tottakai vanhempiaan tulee kunnioittaa ja hyvät käytöstavat osata, mutta niitä opettaessa on hyvä muistaa että valtaosa hyväksikäyttäjistä on lapsen tuttuja, eli niitä joita heidät on opetettu tottelemaan. Mieti tätä seuraavan kerran kun lapsi pistää sinulle täysillä hanttiin, sillä joskus voi tulla tilanne että se tappelu pelastaa lapsen.

- Opeta lapsi kunnioittamaan ja rakastamaan omaa vartaloaan, ja opeta hänelle hänen omat rajansa. Älä tee lapsen vartalosta tabua, vaan puhu lapsen kanssa ja vastaa hänen kysymyksiinsä.

- Opeta, että sinulle lapsen on kerrottava KAIKKI asiat. Että sinuun voi aina luottaa, ja että sinä olet vahva. Ei ole mitään asiaa mitä pitäisi hävetä, eikä sellaista virhettä mitä ei voisi tunnustaa. Sinä kestät kaiken, oli asia kuinka vaikea tahansa, ja että vaikeassa paikassa sinä et suutu vaan pidät lapsen puolia, oli hän tehnyt tai kokenut mitä tahansa.

- Opeta lasta kulkemaan kotiseudullanne ja opeta hänelle vaarapaikat. Opeta miten haetaan apua esim. kaupasta, puhelimella ja se miten ihmisiä arvioidaan. (eli pahat ihmiset eivät ole aina niitä epämiellyttävän näköisiä ja että myös tutut ja rakkaat ihmiset voivat joskus tehdä pahoja asioita) Jos pitää pyytää tuntemattomalta apua, turvallisin vaihtoehto on nainen jolla on lastenrattaat ja omia lapsia.

- Opeta lapselle miten toimitaan jos joku yrittää häntä väkisin viedä. Sano että silloin pureminen, lyöminen, kiroilu ja tappelu on ehdottomasti oikein. Mieti, kuinka monesti näet ihan tavallisella kauppareissullakin lapsia joita kannetaan kirkuvana autoon? Opeta lapsi huutamaan esim; auttakaa, tämä mies ei ole minun isäni tms.

Vierailija
5/5 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja eka vastaus heiltä, jos pyydetään katsomaan esim. kissanpentuja on, että ovat allergisia.

Olen sanonut, ettei vierailta saa ottaa mitään syötävää/juotavaa, eikä vieraan kanssa saa lähteä. Olen sanonut, ettei vieraille saa puhua. Olen kertonut, että jos joku yrittää väkisin ottaa mukaansa, saa tökätä sormilla tätä aikuista silmiin, potkia, purra ja huutaa.

Mutta eivät he yksikseen missään liiku vielä, joten ei ole vielä tullut mitään tilannetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi