Paras sähköauto tällä hetkellä?
Minkä itse ottaisitte?
Kommentit (43)
Volvo EX60 on hyvä. Keskusnäyttö on liikaa tablettimainen, muuten vaikuttaa erinomaiselta.
Tärkein auton ominaisuus on minulle se, että mahdollisimman kustannustehokkaasti ja takuu varmasti pääsee töihin mahdollisimman monta vuotta. Bonusta on, jos auto säilyttää arvoaan ja yleensä se korreloi vähävikaisuuden kanssa ja vähävikaisuus on edellä mainittua, että pääsee töihin luotettavasti. Arvon säilymisen toinen kriteeri on, että auto on haluttu muilta ominaisuuksiltaankin esim.varustelu ja ulkonäkö, jotka itselleni eivät ole niin tärkeitä. Joten Toyota on ollut hyvä mulle ja nyt täyssähkö sellainen.
Mulla on Rivian R1S ja tykkään siitä. Toinen. jonka ostamista mietin oli Lucid Air. En kyllä tiedä myydäänkö näitä Suomessa kun en asu siellä.
Pikkupoikien "keskustelu". Paremmuushan riippuu täysin tarpeesta.
Onko rekka parempi kuin polkupyörä?
En mitään. Valtiovalta laittaa napista sähköt kiinni, niin ette liiku mihinkään.
Nyt on hyviä täyssähköautoja. Latausnopeudet kasvaneet, akkujen kapasiteetti ja kulutus mahdollistavat pitkätkin reissut, joihin kyllä ei kovin usein ole edes tarvetta, jotkin autot vähävikasia. Täyssähköllä tulee halvaksi ajella.
Jos haluaa oman lompakkonsa ohella ajatella "isojakin", niin täyssähköllä osallistuu fossiilisista eroon pääsemiseen ja kurittaa rikollismielisiä maita: Venäjä, Lähi-idän maat ...
Lucid air:ia ei saa edelleenkään Suomesta. Maksoin joskus jopa varausmaksun, mutta odotellaan edelleen.
Jos nyt pitäisi ostaa uusi sähköauto, meille tulisi Mersun CLA. Mielellään odottaisin muutaman kuukauden että saisi siitä tilattua sen farkkuversion tai vähintään koeajettua sen.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on hyviä täyssähköautoja. Latausnopeudet kasvaneet, akkujen kapasiteetti ja kulutus mahdollistavat pitkätkin reissut, joihin kyllä ei kovin usein ole edes tarvetta, jotkin autot vähävikasia. Täyssähköllä tulee halvaksi ajella.
Jos haluaa oman lompakkonsa ohella ajatella "isojakin", niin täyssähköllä osallistuu fossiilisista eroon pääsemiseen ja kurittaa rikollismielisiä maita: Venäjä, Lähi-idän maat ...
Tää lompakolla ajattelu, otatko huomioon auton hintaa ollenkaan vaan ladketko vaan polttoaine/sähkökuluja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää lompakolla ajattelu, otatko huomioon auton hintaa ollenkaan vaan ladketko vaan polttoaine/sähkökuluja?
Investointilaskennan pohjalta näitä arvioidaan, samaa tapaa kuin koneinvestointejakin. Autojen tapauksessa on paljon testejä, vertailuja ja laskelmia erilaisilla autoihin liittyvillä järjestöillä.
Renu 4