Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aurinkolasit pilvisellä säällä

Vierailija
04.04.2026 |

Miksi niin monet +-30v miehet käyttävät aurinkolaseja vaikka on hämärää tai pilvinen sää?

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni alle keski-ikäinen pitää aurinkolaseja sisälläkin, vaikka kaupassa. Ja turha lässyttää mistään valoherkkyydestä, kun useimmiten kyse on siitä että luulevat näyttävänsä cooleilta tai kovilta tyypeiltä. Sen näkee ilmeestä, eleistä ja habituksesta että siitä on kyse. Mulla on teille sanottavaa; näytätte saakelin typeriltä. Tämä siis useimmiten. Toki joskus haevoin on kyse muustakin. Kuten vaikkapa siitä, että mukaan on tarttunut vain aurinkolasit vahvuuksilla.

"Sen näkee ilmeestä, eleistä ja habituksesta että siitä on kyse."

Jotenkin tosi surullista että aikuinen ihminen ei osaa ollenkaan kyseenalaistaa omia tulkintojaan. Tällaiset ihmiset ihan oikeasti kokevat että oma harhainen mutu on faktaa.

Vierailija
22/63 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni alle keski-ikäinen pitää aurinkolaseja sisälläkin, vaikka kaupassa. Ja turha lässyttää mistään valoherkkyydestä, kun useimmiten kyse on siitä että luulevat näyttävänsä cooleilta tai kovilta tyypeiltä. Sen näkee ilmeestä, eleistä ja habituksesta että siitä on kyse. Mulla on teille sanottavaa; näytätte saakelin typeriltä. Tämä siis useimmiten. Toki joskus haevoin on kyse muustakin. Kuten vaikkapa siitä, että mukaan on tarttunut vain aurinkolasit vahvuuksilla.

En ole alle keski-ikäinen, mutta minulta leikattiin joulukuussa molemmista silmistä kaihi, ja sen jälkeen silmäni ovat olleet erittäin valonarat. Siksi käytän ulkona aurinkolaseja.

Kokeile saatana itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne saattaa olla vahvuuksilla olevat aurinkolasit joten ovat kuin silmälasit. Tavalliset aurinkolasit kyllä näyttää hassulta hämärässä 

Vierailija
24/63 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se ole tästä kyse useimmilla. En jaksa ottaa toisia laseja mukaan, mutta jotenkin on nähtävä. 

Vierailija
25/63 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migreenitaipumus. En tarvitse linssejä vahvuuksilla ja olen huomannut että nykyään tehdään jostain syystä aika heikosti häikäisyltä suojaavia aurinkolaseja. Siis voivat näyttää ulkoapäin ihan mustalta mutta sovittaessa huomaa että ovat aika haaleat. Tuommoiset ovat hyvät pilvipoutasäällä, aurinkoisiin päiviin tarvitsisi jotain stydimpää.

Vierailija
26/63 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos silmillä ei ole mitään yhteistoimintaa, niin ne ovat erittäin valoherkät. Minulla vasen +3, oikea -0,5 ja karsastus 22 astetta. Ajokortti on, ihme kyllä.

Tämäkö on miehillä paljon yleisempi vaiva kuin naisilla? 

Vierailija
27/63 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen lienee montakin syytä. Silmät on herkkä osa. Itse ihmettelen enemmän kirkaassa auringon paisteessa irvistelijöitä ilman aurinkolaseja. Kaamea näköistä. 

Vierailija
28/63 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet naisetkin.

Silmät vetistelee kirkkaassa valossa, plus silmien suojeleminen auringolta on muutenkin terveellistä.

Nyt ei puhuta kirkkaasta säästä. Ymmärrän että yksilöillä voi olla herkät silmät.

Ap

Vierailija
29/63 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän silmälaseja ja näissä on tummuvat linssit. Linssit tummuvat uv-valosta mitä on paljon talvella ja keväälläkin vaikka aurinko ei paista. Näyttävät aurinkolaseilta ulkona vaikka olisi pilvistä. Mukavuus ja käytännöllisyys on minulle tärkeää enkä välitä mitä muut ajattelevat.

Vierailija
30/63 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän usein laseja vahvuuksilla

lenkillä/kauppavisiitillä.

Toisinaan silmäni ovat niin

ärtyneet, että piilolinssejä saati

maskaraa ei tee mieli laittaa.

Tässä tapauksessa eli

väkisin linssejä sovittaessa 

silmät alkavat vetistä solkenaan.

Päälle tulipunainen vérestys. 😬

Öögani ovat valonarat

normaalistikin - siitepölysesongilla

triplasti. Lisäksi silmien siristely 

laseitta johtaa ohuen, 

ensimmäisenä vanhenevan

silmänympärysihon ja otsan

ennenaikaiseen rypistymiseen.

Koska en käytä botuliinia, joka 

lamauttaa injektoidun lihaksen, 

siristys on

kirkkaassa valossa voimakasta.

Siitepöly, katupöly, tuuli, saasteet, pikkuötökät. Onhan tuossa.

Coolius 😎 ei missään nimessä 

ole se juttu. 

Tottakai valitsen kulloisetkin

pokat asuuni mätsäten. E

Vierailija
31/63 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruttuiset silmäkulma ei näy... sama syy noiden naurettavien ongelmasilmälasikehysten takana.

Vierailija
32/63 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän silmälaseja ja näissä on tummuvat linssit. Linssit tummuvat uv-valosta mitä on paljon talvella ja keväälläkin vaikka aurinko ei paista. Näyttävät aurinkolaseilta ulkona vaikka olisi pilvistä. Mukavuus ja käytännöllisyys on minulle tärkeää enkä välitä mitä muut ajattelevat.

Minullakin on ollut

tätä linssityyppiä

muutamat pokat. E

Vierailija
33/63 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet näistä aurinkolasi miehistä on kännissä seurallisia ja,selvänä juoksee karkuun

Vierailija
34/63 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksi niin monet -+ 30v naiset, käyttää jättiläislaseja.  Nehän on kamalan näköisiä.

Vierailija
35/63 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaukolaseissa on itsestään tummuva linssi, niin en hirveesti voi siihen vaikuttaa.

Vierailija
36/63 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peittää mukavasti laajentuneet pupillit. 

Vierailija
37/63 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole alle keski-ikäinen, mutta minulta leikattiin joulukuussa molemmista silmistä kaihi, ja sen jälkeen silmäni ovat olleet erittäin valonarat. Siksi käytän ulkona aurinkolaseja.

Kokeile saatana itse.

No sullahan on sitten lääketieteellinen syy. Ei siis tarvi yhtään hermostua ja alkaa kiroilemaan. 

Vierailija
38/63 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän usein laseja vahvuuksilla

lenkillä/kauppavisiitillä.

Toisinaan silmäni ovat niin

ärtyneet, että piilolinssejä saati

maskaraa ei tee mieli laittaa.

Tässä tapauksessa eli

väkisin linssejä sovittaessa 

silmät alkavat vetistä solkenaan.

Päälle tulipunainen vérestys. 😬

Öögani ovat valonarat

normaalistikin - siitepölysesongilla

triplasti. Lisäksi silmien siristely 

laseitta johtaa ohuen, 

ensimmäisenä vanhenevan

silmänympärysihon ja otsan

ennenaikaiseen rypistymiseen.

Koska en käytä botuliinia, joka 

lamauttaa injektoidun lihaksen, 

siristys on

kirkkaassa valossa voimakasta.

Siitepöly, katupöly, tuuli, saasteet, pikkuötökät. Onhan tuossa.

Coolius 😎 ei missään nimessä 

ole se juttu. 

Tottakai valitsen kulloisetkin

pokat asuuni mätsäten. E

Onpa raskasta luettavaa tällainen teksti.

Vierailija
39/63 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän aurinkolaseja lenkkeillessä että näkisin senkin vähän, normaalit lasit eivät juostessa päässä pysy.

Vierailija
40/63 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

#24 naurettavaksi nimittelevä

ei minulta. Itselläni on myopia/

likinäkö. En näe tarkasti kauas.

Lähelle näen erittäin hyvin.

Kaupassa on syytä nähdä, että 

oliiviöljy on hyllyllä 13.

Kirkkaus häikäisee pilvisenäkin

talvipäivänä ja laukaisee