Aurinkolasit pilvisellä säällä
Miksi niin monet +-30v miehet käyttävät aurinkolaseja vaikka on hämärää tai pilvinen sää?
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Moni alle keski-ikäinen pitää aurinkolaseja sisälläkin, vaikka kaupassa. Ja turha lässyttää mistään valoherkkyydestä, kun useimmiten kyse on siitä että luulevat näyttävänsä cooleilta tai kovilta tyypeiltä. Sen näkee ilmeestä, eleistä ja habituksesta että siitä on kyse. Mulla on teille sanottavaa; näytätte saakelin typeriltä. Tämä siis useimmiten. Toki joskus haevoin on kyse muustakin. Kuten vaikkapa siitä, että mukaan on tarttunut vain aurinkolasit vahvuuksilla.
En ole alle keski-ikäinen, mutta minulta leikattiin joulukuussa molemmista silmistä kaihi, ja sen jälkeen silmäni ovat olleet erittäin valonarat. Siksi käytän ulkona aurinkolaseja.
Kokeile saatana itse.
Vierailija kirjoitti:
Moni alle keski-ikäinen pitää aurinkolaseja sisälläkin, vaikka kaupassa. Ja turha lässyttää mistään valoherkkyydestä, kun useimmiten kyse on siitä että luulevat näyttävänsä cooleilta tai kovilta tyypeiltä. Sen näkee ilmeestä, eleistä ja habituksesta että siitä on kyse. Mulla on teille sanottavaa; näytätte saakelin typeriltä. Tämä siis useimmiten. Toki joskus haevoin on kyse muustakin. Kuten vaikkapa siitä, että mukaan on tarttunut vain aurinkolasit vahvuuksilla.
Ne saattaa olla vahvuuksilla olevat aurinkolasit joten ovat kuin silmälasit. Tavalliset aurinkolasit kyllä näyttää hassulta hämärässä
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se ole tästä kyse useimmilla. En jaksa ottaa toisia laseja mukaan, mutta jotenkin on nähtävä.
Migreenitaipumus. En tarvitse linssejä vahvuuksilla ja olen huomannut että nykyään tehdään jostain syystä aika heikosti häikäisyltä suojaavia aurinkolaseja. Siis voivat näyttää ulkoapäin ihan mustalta mutta sovittaessa huomaa että ovat aika haaleat. Tuommoiset ovat hyvät pilvipoutasäällä, aurinkoisiin päiviin tarvitsisi jotain stydimpää.
Vierailija kirjoitti:
Jos silmillä ei ole mitään yhteistoimintaa, niin ne ovat erittäin valoherkät. Minulla vasen +3, oikea -0,5 ja karsastus 22 astetta. Ajokortti on, ihme kyllä.
Tämäkö on miehillä paljon yleisempi vaiva kuin naisilla?
Siihen lienee montakin syytä. Silmät on herkkä osa. Itse ihmettelen enemmän kirkaassa auringon paisteessa irvistelijöitä ilman aurinkolaseja. Kaamea näköistä.
Vierailija kirjoitti:
Monet naisetkin.
Silmät vetistelee kirkkaassa valossa, plus silmien suojeleminen auringolta on muutenkin terveellistä.
Nyt ei puhuta kirkkaasta säästä. Ymmärrän että yksilöillä voi olla herkät silmät.
Ap
Käytän silmälaseja ja näissä on tummuvat linssit. Linssit tummuvat uv-valosta mitä on paljon talvella ja keväälläkin vaikka aurinko ei paista. Näyttävät aurinkolaseilta ulkona vaikka olisi pilvistä. Mukavuus ja käytännöllisyys on minulle tärkeää enkä välitä mitä muut ajattelevat.
Käytän usein laseja vahvuuksilla
lenkillä/kauppavisiitillä.
Toisinaan silmäni ovat niin
ärtyneet, että piilolinssejä saati
maskaraa ei tee mieli laittaa.
Tässä tapauksessa eli
väkisin linssejä sovittaessa
silmät alkavat vetistä solkenaan.
Päälle tulipunainen vérestys. 😬
Öögani ovat valonarat
normaalistikin - siitepölysesongilla
triplasti. Lisäksi silmien siristely
laseitta johtaa ohuen,
ensimmäisenä vanhenevan
silmänympärysihon ja otsan
ennenaikaiseen rypistymiseen.
Koska en käytä botuliinia, joka
lamauttaa injektoidun lihaksen,
siristys on
kirkkaassa valossa voimakasta.
Siitepöly, katupöly, tuuli, saasteet, pikkuötökät. Onhan tuossa.
Coolius 😎 ei missään nimessä
ole se juttu.
Tottakai valitsen kulloisetkin
pokat asuuni mätsäten. E
Vierailija kirjoitti:
Ruttuiset silmäkulma ei näy... sama syy noiden naurettavien ongelmasilmälasikehysten takana.
Vierailija kirjoitti:
Käytän silmälaseja ja näissä on tummuvat linssit. Linssit tummuvat uv-valosta mitä on paljon talvella ja keväälläkin vaikka aurinko ei paista. Näyttävät aurinkolaseilta ulkona vaikka olisi pilvistä. Mukavuus ja käytännöllisyys on minulle tärkeää enkä välitä mitä muut ajattelevat.
Minullakin on ollut
tätä linssityyppiä
muutamat pokat. E
Monet näistä aurinkolasi miehistä on kännissä seurallisia ja,selvänä juoksee karkuun
Mutta miksi niin monet -+ 30v naiset, käyttää jättiläislaseja. Nehän on kamalan näköisiä.
Mun kaukolaseissa on itsestään tummuva linssi, niin en hirveesti voi siihen vaikuttaa.
Peittää mukavasti laajentuneet pupillit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole alle keski-ikäinen, mutta minulta leikattiin joulukuussa molemmista silmistä kaihi, ja sen jälkeen silmäni ovat olleet erittäin valonarat. Siksi käytän ulkona aurinkolaseja.
Kokeile saatana itse.
No sullahan on sitten lääketieteellinen syy. Ei siis tarvi yhtään hermostua ja alkaa kiroilemaan.
Vierailija kirjoitti:
Käytän usein laseja vahvuuksilla
lenkillä/kauppavisiitillä.
Toisinaan silmäni ovat niin
ärtyneet, että piilolinssejä saati
maskaraa ei tee mieli laittaa.
Tässä tapauksessa eli
väkisin linssejä sovittaessa
silmät alkavat vetistä solkenaan.
Päälle tulipunainen vérestys. 😬
Öögani ovat valonarat
normaalistikin - siitepölysesongilla
triplasti. Lisäksi silmien siristely
laseitta johtaa ohuen,
ensimmäisenä vanhenevan
silmänympärysihon ja otsan
ennenaikaiseen rypistymiseen.
Koska en käytä botuliinia, joka
lamauttaa injektoidun lihaksen,
siristys on
kirkkaassa valossa voimakasta.
Siitepöly, katupöly, tuuli, saasteet, pikkuötökät. Onhan tuossa.
Coolius 😎 ei missään nimessä
ole se juttu.
Tottakai valitsen kulloisetkin
pokat asuuni mätsäten. E
Onpa raskasta luettavaa tällainen teksti.
Käytän aurinkolaseja lenkkeillessä että näkisin senkin vähän, normaalit lasit eivät juostessa päässä pysy.
#24 naurettavaksi nimittelevä
ei minulta. Itselläni on myopia/
likinäkö. En näe tarkasti kauas.
Lähelle näen erittäin hyvin.
Kaupassa on syytä nähdä, että
oliiviöljy on hyllyllä 13.
Kirkkaus häikäisee pilvisenäkin
talvipäivänä ja laukaisee
järkyttävän valomigreenin.
Opiâattiâddiktit käyttävät
halpoja Tokmannin/huoltiksen
pokia piilottaakseen nuppineulan
kokoisiksi supistuneet pupillinsa.
Toiset douppiryhmät taasen
laajentavat pupillit lautasiksi.
Eli nârkkarilookin peittelynä
myös illalla näkyy
ihan yleisesti Hgissä.
*En halua loukata ketään
kommentillani. E 😎
"Sen näkee ilmeestä, eleistä ja habituksesta että siitä on kyse."
Jotenkin tosi surullista että aikuinen ihminen ei osaa ollenkaan kyseenalaistaa omia tulkintojaan. Tällaiset ihmiset ihan oikeasti kokevat että oma harhainen mutu on faktaa.