Onko muita joiden lapsilla on kampura jalka???
En tiedä onko tämä oikea paikka kirjoittaa.
Meidän tytöllä on vas.jalka kampura, lievä sellainen. Nyt ikää on 6 vk:a ja jalkaa on hoidettu kipseillä, tänään on luovuttu kipsistä ja jalkaan laitettiin takalasta.Ja perjantaina saadaan tukikengät.Kipsihoito on lääkärin mielestä auttanut todella hyvin.
Mutta onko muilla ollut toisenlaisia kokemuksia, miten elämä on sujunut tukikenkien kanssa ja miten se sujui kipsin kanssa ?? Ja entäs mitenkä kelan tuet??
MEillä kipsin kanssa elämä sujui todella hyvin..mutta nyt vähän jännittää ne kengät kuinka niiden kanssa toimitaan ja pärjätään...
Kaksosmamma1 + Typy 6 vk:a
Kommentit (2)
ja minulla oli molemmat kampurajalat syntyessäni.
En osaa sanoa kuinka pahat. Äitini sanoo, että olivat melkein jalkaterät siäänpäin vääntyneet.
Minulla kuitenkin ne saatin kovalla jumppaamisella oijottua. on minulla rentona kun jalat ovat niin hieman kääntyvät ns. sisäänpäin.
muuten kaikki ollut ok. olen ollut paras sprintteri kouluaikoina vaan baletissa sitten alkoi vaivaamaan ja olisi suositeltu leikkausta vaan minäpä luovuin baletista!
että näin " ennen vanhaan" ...
Minuakin kiinnostaisi miten muilla ennen hoidettu? siis minun ikäluokassani?
Minun nuorimmalla tytöllä on vasen jalka kampura. Ikää neidillä on 4 kk. Aluksi hoidettiin toistokipsauksilla ja nyt on ollut muutaman kuukauden tankokengät käytössä.
Aluksi minäkin vähän jännitin miten kenkien kanssa pärjätään mutta ihan hyvin on mennyt, vaikka vasen kenkä painoi ja iho meni rikki. Joten kannattaa tosi tarkkaan ainakin aluksi tutkia kengän painamisen merkkejä ja rasvata jalkoja usein. Meillä on vasemmassa jalassa rakkolaastari että ei enää menisi iho rikki.
Vaatetukseksi kannattaa hankkia terättömiä housuja ja ohuita puuvillasukkia. Pepunpuhdistuspyyhkeitä menee jatkossakin, ei niitä kenkiä pysty joka pyllynpesua varten riisumaan.
Meillä on seuraava kontrolli kesäkuussa, jolloin toivottavasti siirrytään kenkien unikäyttöön.
Kelalle laitoin pari viikkoa sitten hoitoraha-hakemuksen, päätöstä tässä odotellaan jännittyneenä.
Oletko jo löytänyt kampurajalkayhdistyksen nettisivut ja keskustelupalstan?
http://www.skyry.org/
Siellä lisää vinkkejä ja vertaistukea. Voit toki laittaa mullekin sähköpostia jos haluat vaihtaa ajatuksia ninnuli_76@yahoo.com
Aurinkoista kevättä!