Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten löytää ihminen vuosien jälkeen?

Vierailija
04.04.2026 |

Eli mistä voi saada tiedot yhteyden ottamiseen, jos ei ole somessa tai on vaihtanut nimeä jne?

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä hyvä ihminen mene sukulaisilta tai ystäviltä kyselemään kohteestasi

Miten yhteytenne edes on alun alkaen katkennut että olet tuossa tilanteessa

No ihan vaan ajan kuluminen siinä on syynä. Itse asuin pitkään ulkomailla ja elämä oli muka kiireistä ja oli kaikenlaista vastoinkäymistäkin. Aina ei riitä voimat ja arki syö. Nyt harmittaa kun en itse vastannut hänen tavoitteluunsa aikoinaan. 

Miksi sitten nyt yhtäkkiä muistat hänet?

Just erosin niin kaipais ees jotain seuraa.

Ap

No mene ja tutustu. Vanhat tuttavuudet ei ole kiinnostuneita sun eroista.

Onko kyseessä klassikko hylätään kaveri parisuhteen takia ja eron tullessa tarvitaan olkapäätä/bileseuraa, kunnes uusi ELÄMÄNI RAKKAUS taas löytyy ja kaveri joutaa roskikseen?

Onko kyseessä kaveri vai deittikumppani? Onko ap mies vai nainen?

Vierailija
42/55 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Digi- ja väestötietovirastosta voi kysyä nykyisiä osoitetietoja etunimen, sukunimen/tyttönimen, syntymäajan, entisen asuinpaikan ym. tiedoilla, puh 0600 0 1000.

Olen itse löytänyt tämän palvelun avulla mm. nuoruuden sekä armeija-ajan kavereita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa täällä nyt negatiivisia ihmisiä. Itsekin kaipaan jotain entistä kaveria, johon välit etääntyivät, ilman mitään draamaa. Joskus niin vain käy, jos muut olosuhteet muuttuvat. esim. jos muuttaa opintojen tai töiden takia muualle, perustaa perheen tms. Voi olla, että joku yllättyisi iloisesti vanhan kaverin tai heilan yhteydenotosta.
Joten kysy tietoja paikasta Väestörekisteri, osoiterekisteri tms. Soita sinne. Kyllä osoitteen tai numeron saa selville, ellei hän ole laittanut kieltoa sinne. Laita sitten tekstari tai kirje kotiin, ja kerro miksi haluat tietää, mitä hänelle kuuluu. Jos hän ei vastaa, niin jätä hänet sitten rauhaan.

Minä voisin yllättyä iloisesti vanhan kaverin yhteydenotosta. Siis tilanteessa, missä etäännytty, eikä ole ollut mitään vakavaa riitaa tms. Mutta en ap:lle neuvoja antaisi, mistä sen tietää, jos ap on joku hullu stalkkeri.

Hullut stalkkerit eivät kysele av-palstalla kuinka löytää yhteystiedot. Sellainen on heille peruskauraa. 

Vierailija
44/55 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on salaiset yhteystiedot työni vuoksi. Vain ne saavat minuun yhteyttä, joiden haluankin saavan.

Vierailija
45/55 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Digi- ja väestötietovirastosta voi kysyä nykyisiä osoitetietoja etunimen, sukunimen/tyttönimen, syntymäajan, entisen asuinpaikan ym. tiedoilla, puh 0600 0 1000.

Olen itse löytänyt tämän palvelun avulla mm. nuoruuden sekä armeija-ajan kavereita.

Kiitos tästä asiallisesta neuvosta! T. ap

Vierailija
46/55 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos henkilö ei ole kieltänyt tietojensa luovuttamista, niin tuolta löytyy vanhoillakin tiedoilla maksusta. Puhelinnumeroa tuolta ei saa, mutta osoitteen.

https://dvv.fi/osoitepalvelu

Vierailija
47/55 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kaipaa ketään menneisyydestä. Olisi kamalaa, jos joku yrittäisi uudelleen lämmitellä yhtään mitään kaverisuhdetta ym.

Vierailija
48/55 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tästä asiallisesta neuvosta! T. ap

Jos on salaiset tiedot, niin et saa tietoja mistään. 

Vierailija
49/55 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos henkilö ei ole kieltänyt tietojensa luovuttamista, niin tuolta löytyy vanhoillakin tiedoilla maksusta. Puhelinnumeroa tuolta ei saa, mutta osoitteen.

https://dvv.fi/osoitepalvelu

Meinasitko alkaa vainoamaan vai miksi kyselet?

Vierailija
50/55 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kaipaa ketään menneisyydestä. Olisi kamalaa, jos joku yrittäisi uudelleen lämmitellä yhtään mitään kaverisuhdetta ym.

Voin kertoa että näitä riittää. Olen yli viisikymppinen, ja jopa yläkoulu- ja lukioajoilta aina välillä joku päättää lähestyä. Toki saa kysyä kuulumisia, vastaan hyvin lyhyesti että jäätävää paskaa kuuluu näin keski-iässä. Jos vielä tämänkin jälkeen halutaan lähestyä, olen ottanut tavaksi kertoa aika suoraan etten välitä ihmisistä, eikä minulla ole voimia tai halua minkään valtakunnan kontakteihin. 

Vierailija
51/55 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin kertoa että näitä riittää. Olen yli viisikymppinen, ja jopa yläkoulu- ja lukioajoilta aina välillä joku päättää lähestyä. Toki saa kysyä kuulumisia, vastaan hyvin lyhyesti että jäätävää paskaa kuuluu näin keski-iässä. Jos vielä tämänkin jälkeen halutaan lähestyä, olen ottanut tavaksi kertoa aika suoraan etten välitä ihmisistä, eikä minulla ole voimia tai halua minkään valtakunnan kontakteihin. 

Oletpa negatiivinen. Taidat olla aika yksinäinen ihminen. 

Vierailija
52/55 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on monia vanhoja ystäviä, joiden kanssa yhteydenpito puolin ja toisin on loppunut perheen perustamisen/työpaikan vaihdon/muuton yms seikan takia. Kyllä kaipaan montaa ihanaa tyyppiä ja harmittaa kun ovat kadonneet vuosien varrella, uskon että myös he ovat kaivanneet minua. En ole somessa, niin en ihan helposti löydettävissä. Ilahtuisin jos joku vaivautuisi ottamaan yhteyttä. Viimeistään kun jään eläkkeelle, niin muutaman ystävän etsin.

Vierailija
53/55 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä hyvä ihminen mene sukulaisilta tai ystäviltä kyselemään kohteestasi

Miten yhteytenne edes on alun alkaen katkennut että olet tuossa tilanteessa

No ihan vaan ajan kuluminen siinä on syynä. Itse asuin pitkään ulkomailla ja elämä oli muka kiireistä ja oli kaikenlaista vastoinkäymistäkin. Aina ei riitä voimat ja arki syö. Nyt harmittaa kun en itse vastannut hänen tavoitteluunsa aikoinaan. 

Miksi sitten nyt yhtäkkiä muistat hänet?

Just erosin niin kaipais ees jotain seuraa.

Ap

No mene ja tutustu. Vanhat tuttavuudet ei ole kiinnostuneita sun eroista.

Onko kyseessä klassikko hylätään kaveri parisuhteen takia ja eron tullessa tarvitaan olkapäätä/bileseuraa, kunnes uusi ELÄMÄNI RAKKAUS taas löytyy ja kaveri joutaa roskikseen?

Onko kyseessä kaveri vai deittikumppani? Onko ap mies vai nainen?

Ilahtuuko deittikumppani jämälaastarin roolista? 

Vierailija
54/55 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muija, joka kiusasi minua peruskouluaikana sekä koulussa että varsinkin vapaa-ajalla, on yrittänyt lähestyä minua somessa. Ignoorasin hänet. Jos joku nyt on sitä mieltä, että pitäisi antaa uusi mahdollisuus. Tietäisitte vaan, kuinka monta mahdollisuutta annoin.

Vierailija
55/55 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on monia vanhoja ystäviä, joiden kanssa yhteydenpito puolin ja toisin on loppunut perheen perustamisen/työpaikan vaihdon/muuton yms seikan takia. Kyllä kaipaan montaa ihanaa tyyppiä ja harmittaa kun ovat kadonneet vuosien varrella, uskon että myös he ovat kaivanneet minua. En ole somessa, niin en ihan helposti löydettävissä. Ilahtuisin jos joku vaivautuisi ottamaan yhteyttä. Viimeistään kun jään eläkkeelle, niin muutaman ystävän etsin.

Tuossa on se riski, että ystäväsi, tai sinä, ehtivät kuolla. Tässä kun ikää alkaa kertyä ja läheisiä kuolla, niin sitku elämä alkaa tuntua itsensä huijaamiselta.