Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkään psykoosia

Vierailija
01.03.2026 |

Olen menettänyt yöunet. Nukun tunnin pätkissä eli herään tunnin välein öisin. Saan onneksi aina unen. Jotain viisi tuntia korkeintaan tulee yön aikana unta pätkittäin. Tätä on jatkunut jo puoli vuotta. Ja minulla on skitsofrenia. 

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset mene lääkäriin? 

Vierailija
2/19 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset mene lääkäriin? 

En halua mennä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita muistaa aina että ihmisten enemmistö on pohjimmiltaan hyviä ja myötätuntoisia. Hae vaan apua sitä helpommin toivut mitä nopeammin saat apua. Kevät on täällä pian. Elämä voittaa. Voimia sinulle. Pidä itsestäsi huolta olet ihmisenä arvokas.

Vierailija
4/19 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kyllä enteilee psykoosia. Mene lääkäriin hakemaan unilääkkeet jollei sulla ole jo niitä. Kaikki stressi alas. Lähdet vaikka jonnekin luonnon keskelle, mutta et yksin! Syö säännöllisesti ja terveellisesti ja liiku päivittäin edes jonkin. Rutiinit ja rauhallinen arki auttaa pitämään psykoosin pois.

Vierailija
5/19 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteys avohoitoosi !

Vierailija
6/19 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla lääkitys skitsofreniaan?

Vierailija
7/19 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilläni todettiin psykoosi, ja hän ei saa unta psykoottisten kohtausten iskiessä. Se vie hänen kaiken energiansa. Sukulaisena ymmärrän, että sama voi tapahtua minulle, ja todellakin toivon, että psykoosin iskiessä minuun, ymmärrän hakea lääkärin apua. Minulla ei ole perijää, joten sinänsä ihan sama, mutten haluaisi joutua kodittomaksi sekopäänä. 

Vierailija
8/19 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa pössytellä vähemmän.

Vierailija
9/19 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidilläni todettiin psykoosi, ja hän ei saa unta psykoottisten kohtausten iskiessä. Se vie hänen kaiken energiansa. Sukulaisena ymmärrän, että sama voi tapahtua minulle, ja todellakin toivon, että psykoosin iskiessä minuun, ymmärrän hakea lääkärin apua. Minulla ei ole perijää, joten sinänsä ihan sama, mutten haluaisi joutua kodittomaksi sekopäänä. 

Onko sun äidillä lääkitys?

Vierailija
10/19 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo kyllä enteilee psykoosia. Mene lääkäriin hakemaan unilääkkeet jollei sulla ole jo niitä. Kaikki stressi alas. Lähdet vaikka jonnekin luonnon keskelle, mutta et yksin! Syö säännöllisesti ja terveellisesti ja liiku päivittäin edes jonkin. Rutiinit ja rauhallinen arki auttaa pitämään psykoosin pois.

Ei unilääkkeitä. Tarkempi analyysi ja asianmukainen hoito. Unilääkkeet psykoosista kärsivälle potilaalle voisivat olla keino itsemurhaan.

Vierailija
11/19 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on unilääkkeet, en vain käytä niitä. Voisin kokeilla käyttää. Kävelen joka päivä luonnon keskellä ja yksin tietenkin. On rutiinit ja rauhallinen arki.

Vierailija
12/19 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On lääkitys.

Vierailija
13/19 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On lääkitys.

Ok. Eli se ei suojaa psykoosilta..

Vierailija
14/19 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei unilääkkeitä. Tarkempi analyysi ja asianmukainen hoito. Unilääkkeet psykoosista kärsivälle potilaalle voisivat olla keino itsemurhaan.

Ei minulla ole itsemurha-ajatuksia. Olen elämänmyönteinen vaikkakin välillä väsynyt. Ei ole myöskään mitään psykoosiin viittaavaa kuin unettomuus.

Vierailija
15/19 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääke katkoo unta? Stressi pois? Vähemmän kännykkää?

Vierailija
16/19 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään psykoottista kohtausta minulla, vain unettomuus. Energiatasoni ovat unettomuudesta huolimatta hyvät.

Vierailija
17/19 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koita muistaa aina että ihmisten enemmistö on pohjimmiltaan hyviä ja myötätuntoisia. Hae vaan apua sitä helpommin toivut mitä nopeammin saat apua. Kevät on täällä pian. Elämä voittaa. Voimia sinulle. Pidä itsestäsi huolta olet ihmisenä arvokas.

Miten niin arvokas? Skitsofreenikot ovat yhden askeleen pedarien, ym. yläpuolella rottien ja muiden kanssa 

Vierailija
18/19 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sun äidillä lääkitys?

On, nyt, ja tehoaa valitettavasti vain jonkin aikaa, minkä jälkeen teho hiipuu, tai sitten äitini unohtaa ottaa lääkkeensä. Orastava alzheimer myöskin havaittu. Haluaa elää ja asua itsenäisesti, koska miksei, niinhän kaikki.

Naapurit minulle soittelevat pahimpiin aikoihin, ja puhelimeen vastaaminen pelottaa, koska niiden psykoosi kohtausten aikoina äitini kolistelee öisin pattereita ja meluaa muutenkin.

Vierailija
19/19 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla ole itsemurha-ajatuksia. Olen elämänmyönteinen vaikkakin välillä väsynyt. Ei ole myöskään mitään psykoosiin viittaavaa kuin unettomuus.

Kokeile olla kolme vuotta nukkumatta yhtään yötä hyvin, yliannostus unilääkkeitä ei ehkä enää tunnu huonolta ratkaisulta. Ei siinä enää haeta itsemurhaa, vaan yhtä hyvin nukuttua yötä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi