Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sijoittaja syö ruokapöydässäsi

Vierailija
04.04.2026 |

Ennen mainostettiin että myymälävaras syö ruokapöydässäsi. Nyt sen tilalla on toinen varas, sijoittaja, joka on vielä ahneempi kuin vanhan liiton myymälävaras.

Kyllä hävettäisi olla sijoittaja!

Kommentit (197)

Vierailija
101/197 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työpaikoillakin sijoittaja syö ensin ja muille ei sitten jäänytkään mitään...

Häh? Osakkeenomistaja saa osingon voittovaroista. Eli sen jälkeen, kun kaikille muille on maksettu.

Työpaikalta saa työntekijä heti kenkää jos voitot jää "vain" edellisvuoden tasolle eikä saatu sijoittajalle paksumpaa leipää tehtyä.

Ei saa, jos työntekijä tienaa firmalle enemmän kuin saa palkkana. Silloin hänet kannattaa pitää, jotta tulisi voittoa jatkossa enemmän.

Kyllä sieltä joku kenkää aina saa, koska YT-neuvottelut seuraa yleensä jos firman tulos ei jatka kasvuaan ja pettää sijoittajat.

Vierailija
102/197 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mandatumin osakkeenomistajana saan toukokuussa 6000€ osinkoa 🤗

10 vuodessa pelkillä osingoilla 60k€ jos osinko pysyy samana. Sitten kun sijoittaa osingot uudestaan Mandatumiin niin potti paisuu kuin pullataikina! Onko tuollainen sallittua? Rikastuu itsestään!

On siellä semmoset 50- 60000€ koko ajan kiinni. Ja tuo osinko tuskin pysyy 10 vuotta noin hyvänä..

Tuossa on just se ajatusvirhe, josta kirjoitin muutamaa viestiä aikaisemmin. Ei se 60 000 ole siellä koko ajan kiinni, vaan sehän on siellä töissä ja hyvin tuottamassa. Jos ajattelet, että se raha on siellä huonossa mielessä kiinni, ajattelet oikeastaan, että haluaisit tuhlata sen rahan pois. Se on älytöntä, koska pitämällä rahan siellä tuottamassa voit MYÖS tuhlata ihan yhtä paljon rahaa, nimittäin ne osingot, jotka sieltä saat. 

Sitten on tämä ikuinen riskistä muistuttminen. Joo. On siinä riskinsä, jonain vuonna saat ehkä vain 3000€ osinkoa etkä 6000€. Välillä kurssi voi notkahtaa ja pottisi onkin vain 50 000. Toisaalta on paljon todennäköisempää, että sinun 60 000 kasvaa 10 vuodessa suunnilleen 100 000 potiksi.

Sitten toki nämä negatiiviset ihmiset moittivat, että sekin on jotenkin väärin. Näin pysytään ikuisesti köyhänä ja joudutaan pohtimaan koko ajan, mistä vielä voi leikata.

Lähinnä tarkoitin että harvalla suomalaisella on noin kovat tulot että saa tuon 50k säästettyä. Tietysti saman voi tehdä pienemmässä mittakaavassa. Esimerkiksi muutamalla tonnilla. Voittaahan siinäkin.

Vähän kerrallaan ja pottia kasvattaen. Harvalla on tosta noin vaan suoraan 50t ylimääräistä, mutta paljon useammalla on mahdollisuus sijoittaa muutama satanen kuukaudessa. Siitä kertyy se 50t ja kun on alkuun päässyt, kertyy lisää yllättävän helposti. Ensimmäinen 40t oli turhauttavan hidasta takkuamista, mutta sen jälkeen on homma rullannut jo helpommin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/197 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin olen menettänyt rahani kun olen lottomielellä mennyt sijoittamaan tuollaisiin täysiin pellefirmoihin jotka ei tee edes voittoa ja lupailevat vaan suuria. Mielessä kun oli että voisi ehkä rahaa tehdä kun niiden kurssi on heilahdellut kuitenkin paljon. Noh tuotto näiden kohdalla on nyt aika lähellä -100% ja kurssiheilahtelut loppui heti kun ostin ja alkoi tulemaan osakeantia joka tiputti arvot alas. Että ottakaahan opiksi, ei kannata.

Lottomeiningillä sijoittaminen ei tietenkään kannata. Lottovoitot ovat erikseen, sijoitustuotto muistuttaa hyötysuhteeltaan  enemmän palkkaa. Eli pitää opiskella ja pitää nähdä vaivaa ja pitää malttaa odottaa ja kartuttaa rauhassa. 

Sitä vaan meinasin että jos firman tulos on punaisella vuodesta toiseen ja johtaja lupailee jatkuvasti että nyt nyt kohta lähtee niin tuollaisiin firmoihin ei kannata koskea. Kaikki tuollaiset on nyt salkussani menettäneet arvonsa lähes täysin ja kyllä se on vaan parempi sijoittaa firmoihin jotka ovat jo todistaneet kykynsä.

Vierailija
104/197 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin olen menettänyt rahani kun olen lottomielellä mennyt sijoittamaan tuollaisiin täysiin pellefirmoihin jotka ei tee edes voittoa ja lupailevat vaan suuria. Mielessä kun oli että voisi ehkä rahaa tehdä kun niiden kurssi on heilahdellut kuitenkin paljon. Noh tuotto näiden kohdalla on nyt aika lähellä -100% ja kurssiheilahtelut loppui heti kun ostin ja alkoi tulemaan osakeantia joka tiputti arvot alas. Että ottakaahan opiksi, ei kannata.

Todellakin olen TIENANNUT velattoman asunnon pk-seudulla, useamman auton, ja sijoituksissa siltikin 6 numeroinen summa, kun olen SIJOITTANUT enkä SPEKULOINUT mahdollisilla pellefirmojen kurssiliikkeillä. 

Eli otahan opiksi. SIJOITTAMINEN kannattaa. Sijoitusinstrumenteilla PELAAMINEN harvemmin.

Vierailija
105/197 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Greedy bastard.

Voit sinäkin ostaa osakkeita. Nordnetiin avaat ilmaiseksi osakesäästötilin ja siirrät sinne rahaa. Yksi Mandatumin osake oli viimeksi 7.11€/kpl ja sillä saa 0.85€ osinkoa toukokuussa 👍

Ja taas sijoittaja valehtelee, vai ilmaiseksi...

Nordnetin merkintä- ja lunastuspalkkiot... vai onko teillä rikkailla joku sisäpiirin etu että niitä ei tarvitse maksaa?

Arvo-osuustilin tai osakesäästötilin AVAAMINEN ei maksa pennin jeniä. YHDESSÄKÄÄN suurista pankeista taikka nordnetillä. 

Eihän esim. Netflix sovelluksen asentaminenkaan maksa mitään, mutta sitten jos aiot katsoa / käyttää sitä niin sitten alkaa ne kalliit kk-maksut juosta.

Joku sanoin että mitään kymppejä ei kannata sijoittaa. Koettakaa nyt edes päättää manipuloivat kusipäät että kannattaako se sijoittaminen vai ei.

Pienituloisilla ei ole laittaa sitä viittäsataa kuussa pörssin tuuliviirin armoille!

Hyvä kai se on jo valmiiksi varakkaiden hurskastella ja jaella tällaisia keljuiluja mukamas neuvoina kun omana ansioinaan on vaan se että on syntynyt varakkaaseen perheeseen ja saanut pelirahaa törsättäväksi isukilta mielinmäärin ilmaiseksi!

Sijoittajan voitot on muilta pois. Ne kostautuvat työntekijälle työpaikan menetyksenä, tarpeettoman matalana palkkana, ja työolojen kehittymättömyytenä kun sijoittaja ahnehtii kaikki rahat firmasta itselleen.

Jos pienituloisella ei ole laittaa 500 kuussa, niin laittaa vähemmän. Minulla pienimmät suorat osakeostot tänä vuonna on ollut noin 22 euroa. Palkkioita tästä kaupasta on menny 0,22 euroa, eli ei edes näin pienillä palkkiot välttämättä mitään aivan älyttömiä ole. 

Puolitotuus taas. Palkkiot nyljetään myös myydessä.

No elä myy... sillähän pääsee tuosta myyntivaiheen palkkiosta. 

Ja sitä paitsi, ei sitä isoa sijoitusomaisuutta saada myymällä osakkeita vaan ostamalla... 

Vierailija
106/197 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on suomessa ainoastaan demarisaatanat jotka syö muiden pöydissä, KUTSUMATTA.

Vierailija
107/197 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullekin kävi huonosti pörssiosakekokeilussa, katsookohan ne ihan kuin täsmäiskuna että tuolle ei suoda mitään voittoja, isot herrat pelaa sillä tavalla asiat että heidän valitsemansa silmätikku ei voita mitään vaan menettää kaiken. Sitten kun tämä silmätikku on saatu pelattua pois pelistä, sitten homma palautuu taas normaaliksi.

Ei ole nimittäin millään tavalla uskottavaa, että heti kun minä ostin jotain osaketta, sen arvo tippui ja pysyi niin kauan alle ostohinnan kun se oli salkussa, mutta heti kun möin pois, arvo nousi korkeammalle kuin koko omistusaikana. Näin kävi niin monen osakkeen kohdalla että se ei voi olla enää sattumaa perkele!

Ei sijoittaminen ole mitään "pelailua"... 

Vierailija
108/197 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Greedy bastard.

Voit sinäkin ostaa osakkeita. Nordnetiin avaat ilmaiseksi osakesäästötilin ja siirrät sinne rahaa. Yksi Mandatumin osake oli viimeksi 7.11€/kpl ja sillä saa 0.85€ osinkoa toukokuussa 👍

Nordnetin merkintä- ja lunastuspalkkiot... vai onko teillä rikkailla joku sisäpiirin etu että niitä ei tarvitse maksaa?

Joo, noin pienillä kertasummilla ostavan kannattaa ennemmin avata arvo-osuus- tai osakesäästötili jossain kivijalkapankissa. Esim. Nordeassa kulut tuosta yhdestä Mandatumin osakkeen ostosta olisivat 7 senttiä ja arvo-osuustili on ilmainen, jos tekee vähintään yhden kaupan vuosineljänneksessä.

Jos ja jos, aina on joku kohtuuton ehto joka tekee tyhjäksi näennäisen "edullisen diilin".

Minä olen sijoittanut Nordean kautta osakkeisiin vuodesta 2010 alkaen eikä vielä ole tullut vastaan yhtään kohtuutonta ehtoa, joka olisi tehnyt diilin tyhjäksi. Homma on toiminut juuri niin kuin pitääkin. Välillä olen tosiaan tehnyt vain muutaman euron osakeoston, jonka kulut ovat oikeasti olleet vain muutaman sentin.

Vierailija
109/197 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikoillakin sijoittaja syö ensin ja muille ei sitten jäänytkään mitään...

Sijoittaja saa ne murut, mitä toisilta jää.

Vierailija
110/197 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vika onkin siinä, että sinä olet mennyt lottomielellä sijoittamaan pellefirmoihin. Minä olen sen sijaan ostanut tunnettujen vakavaraisten suomalaisten yrititysten osakkeita, esim. Kone, Nordea, Fiskars, Sampo, UPM, Fortum, Elisa, Kesko jne. Välillä ovat kurssit heiluneet, mutta osingot tulevat joka vuosi. Ulkomaisiin osakkeisiin (joita sijoituksistani on valtaosa) sijoitan vain indeksirahastojen kautta.

Vierailija
111/197 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lottomeiningillä sijoittaminen ei tietenkään kannata. Lottovoitot ovat erikseen, sijoitustuotto muistuttaa hyötysuhteeltaan  enemmän palkkaa. Eli pitää opiskella ja pitää nähdä vaivaa ja pitää malttaa odottaa ja kartuttaa rauhassa. 

Mitenkäpä kukaan ulkopuolinen tietäisi minkään firman todellisuudesta mitään?

Menestyneimpien ja vakiintuneimpien yritysten kurssit on jo valmiiksi korkealla ja osakkeet kalliita, tuskinpa niissä on merkittävää nousua enää jäljelläkään, pysyvät korkeintaan suunnilleen ennallaan, tai vaihtelu on merkityksettömän pientä. Vähällä rahalla niitä osakkeita ei pysty ostamaan niin paljoa että osinkotuotto olisi millään tavalla merkittävää. Todennäköisimmin siinä käy niin että ostaa kurssin ollessa korkealla ja se tippuu sitten ikuisiksi ajoiksi ostohintaa alemmaksi ja niistä ykkösosakkeista saa jonkun 2 euroa vuodessa osinkoa, ei mitään merkitystä, ihan täyttä kusetusta, et saa edes merkintäpalkkioita ikinä takaisin osinkoina.

Täällä mainostetut muutaman 10 sentin merkintäpalkkiot on valhetta, piensijoittajille ne on paljon kalliimpia, kun ei ole joka kuukausi varaa ostaa niin se palkkiotaso kallistuu sen takia vielä lisää.

Niin paljon on tässäkin ketjussa jo nähty valehtelua ja kusetusta, vääriä väitttämiä jne. että se osoittaa sijoittamisen kaikinpuolisen mädännäisyyden!

Vierailija
112/197 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vika onkin siinä, että sinä olet mennyt lottomielellä sijoittamaan pellefirmoihin. Minä olen sen sijaan ostanut tunnettujen vakavaraisten suomalaisten yrititysten osakkeita, esim. Kone, Nordea, Fiskars, Sampo, UPM, Fortum, Elisa, Kesko jne. Välillä ovat kurssit heiluneet, mutta osingot tulevat joka vuosi. Ulkomaisiin osakkeisiin (joita sijoituksistani on valtaosa) sijoitan vain indeksirahastojen kautta.

Eli ET sijoita ulkomaisiin OSAKKEISIIN. Rahastosijoittaminen, vaikka sijoittaisi osakerahastoihin EI OLE osakesijoittamista vaan rahastosijoittamista.

Vierailija
113/197 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Greedy bastard.

Arvo-osuustilin tai osakesäästötilin AVAAMINEN ei maksa pennin jeniä. YHDESSÄKÄÄN suurista pankeista taikka nordnetillä. 

Eihän esim. Netflix sovelluksen asentaminenkaan maksa mitään, mutta sitten jos aiot katsoa / käyttää sitä niin sitten alkaa ne kalliit kk-maksut juosta.

Joku sanoin että mitään kymppejä ei kannata sijoittaa. Koettakaa nyt edes päättää manipuloivat kusipäät että kannattaako se sijoittaminen vai ei.

Pienituloisilla ei ole laittaa sitä viittäsataa kuussa pörssin tuuliviirin armoille!

Hyvä kai se on jo valmiiksi varakkaiden hurskastella ja jaella tällaisia keljuiluja mukamas neuvoina kun omana ansioinaan on vaan se että on syntynyt varakkaaseen perheeseen ja saanut pelirahaa törsättäväksi isukilta mielinmäärin ilmaiseksi!

Sijoittajan voitot on muilta pois. Ne kostautuvat työntekijälle työpaikan menetyksenä, tarpeettoman matalana palkkana, ja työolojen kehittymättömyytenä kun sijoittaja ahnehtii kaikki rahat firmasta itselleen.

Jos pienituloisella ei ole laittaa 500 kuussa, niin laittaa vähemmän. Minulla pienimmät suorat osakeostot tänä vuonna on ollut noin 22 euroa. Palkkioita tästä kaupasta on menny 0,22 euroa, eli ei edes näin pienillä palkkiot välttämättä mitään aivan älyttömiä ole. 

Puolitotuus taas. Palkkiot nyljetään myös myydessä.

No elä myy... sillähän pääsee tuosta myyntivaiheen palkkiosta. 

Ja sitä paitsi, ei sitä isoa sijoitusomaisuutta saada myymällä osakkeita vaan ostamalla... 

Juu tekosyy nuo kaupankäyntikulut. Ne on tyyliin 0,5% kauppasummasta. Jos on vara sijoittaa niin on varaa siihenkin..

Vierailija
114/197 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin olen TIENANNUT velattoman asunnon pk-seudulla, useamman auton, ja sijoituksissa siltikin 6 numeroinen summa, kun olen SIJOITTANUT enkä SPEKULOINUT mahdollisilla pellefirmojen kurssiliikkeillä. 

Eli otahan opiksi. SIJOITTAMINEN kannattaa. Sijoitusinstrumenteilla PELAAMINEN harvemmin.

Et voi tietää tuleeko niillä yhtiöillä joihin olet SIJOITTANUT menemään miten tulevaisuudessa joten se todellakin on PELAAMISTA. Olet vain onnistunut valitsemaan pelimerkkisi vähän paremmin.

Vierailija
115/197 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Greedy bastard.

Kuka käskee ostaa Nordnetistä, jos se on kallis. Muualla ostopalkkio on 1%. Kun kurssiin lisää 0,07€:n ostopalkkion, niin silloin osakkeen hinta on 7,178€ ja osinko 0,85€.

Vierailija
116/197 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tällä hetkellä kannata ostaa mitään ns. hyvien firmojen osakkeita kun hinnat on aivan järkyttävissä lukemissa. Ei auta kuin kärkkyä reiluja dippejä.

Vierailija
117/197 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotkamo Silverillä ainakin varmaan moni onnistui pelaamaan itselleen mukavat taskurahat, myöhäistä siihen junaan enää yrittää. Ja hämmästyttävästi turkiksillakin näyttää olevan menekkiä vielä nykypäivänä Sagan raketoinnin perusteella vaikken näe mitään turkisbabushkoja missään.

Vierailija
118/197 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et taida ymmärtää paljon mistään muustakaan, mutta pakkoko sitä on foorumeilla mainostaa.

Sijoittajan etu ei ole ihmisten etu.

Se on yksi suurimpia syitä miksi Suomessa talous mataa eikä ihmisillä ole töitä, että maassa ei ole riittävästi sijoittajia, joilla on paljon pääomaa. Oma suomalainen pääoma luo sijoittamisen kautta työpaikkoja ja vaurautta kaikille, myös tyhmille kommunisteille. 

"Se on yksi suurimpia syitä miksi Suomessa talous mataa eikä ihmisillä ole töitä, että maassa ei ole riittävästi sijoittajia, joilla on paljon pääomaa. Oma suomalainen pääoma luo sijoittamisen kautta työpaikkoja ja vaurautta kaikille, myös tyhmille kommunisteille. "

Ei tuo mikään automaatio ole. "sosialistisena valtionomistuksena", eikä "sosialistisena yksityisomistuksenakaan". Luin viimeksi eilen uutisen, jossa kerrottiin Postin jakavan enemmän osinkoa kuin mitä sen tulos oli. Yksityisellä puolella saatetaan jakaa enemmän osinkoa kuin saa sosialistisia yritystukia veronmaksajilta. Ja enemmän/saman verran, mitä on tuloskin. SIKSI ei ole töitä. Kun ahneet vetää tuloksen osinkoina liiveihin, eikä kehitä ja investoi tuloksesta yrityksiin/niiden laajentamiseen/kehittämiseen.

Posti vasta meni pörssiin. Sen on houkuteltava sijoittajia osingoilla. En itsekään siihen rahojani muuten antaisi. Sen verran tunkkainen valtionyhtiöb haju siinä vielä on. 

En uskaltanut laittaa Postiin latin latia. Vanha valtion firma, jonka toiminta on tehotonta. Kurssi tulee luultavasti laskemaan kuin lehmän häntä ja tulevaisuuden osingoistakaan ei ole takeita.

Vierailija
119/197 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäpä kukaan ulkopuolinen tietäisi minkään firman todellisuudesta mitään?

Menestyneimpien ja vakiintuneimpien yritysten kurssit on jo valmiiksi korkealla ja osakkeet kalliita, tuskinpa niissä on merkittävää nousua enää jäljelläkään, pysyvät korkeintaan suunnilleen ennallaan, tai vaihtelu on merkityksettömän pientä. Vähällä rahalla niitä osakkeita ei pysty ostamaan niin paljoa että osinkotuotto olisi millään tavalla merkittävää. Todennäköisimmin siinä käy niin että ostaa kurssin ollessa korkealla ja se tippuu sitten ikuisiksi ajoiksi ostohintaa alemmaksi ja niistä ykkösosakkeista saa jonkun 2 euroa vuodessa osinkoa, ei mitään merkitystä, ihan täyttä kusetusta, et saa edes merkintäpalkkioita ikinä takaisin osinkoina.

Täällä mainostetut muutaman 10 sentin merkintäpalkkiot on valhetta, piensijoittajille ne on paljon kalliimpia, kun ei ole joka kuukausi varaa ostaa niin se palkkiotaso kallistuu sen takia vielä lisää.

Niin paljon on tässäkin ketjussa jo nähty valehtelua ja kusetusta, vääriä väitttämiä jne. että se osoittaa sijoittamisen kaikinpuolisen mädännäisyyden!

kerropa YKSIKIN sijoittajan täällä tekemä väärä väittämä. 
kyllä ne ovat juuri TEILTÄ tulleita väitteitä ne väärät. Puhdasta paskaa olette tursottaneet sormistanne täydellisen kokemattomuuden syvällä rintaäänellä. 

Kyllä, halvalla voi sijoittaa osakkeisiin ihan tavissijoittajt. Esim Nordealla ja OP:lla on 1% maksukatto pohjoismaihin. Danskella minulla on palkkiotaso 0,05 %/min. 2 €. 
Lisäksi esim IBKR:sssä minun palkkioni on esim kanadaan sijoittaessa CAD 0.008 per osake tai 0,5% per kauppa. 

Vierailija
120/197 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluttajan lompakostahan ne sijoittajien satumaiset voitot on lähtöisin joten millä tapaa tämä on muka jotenkin väärä väittämä että syövät ruokapöydässäsi. Ikävä olohan siitä varmasti tulee kun oikeasti on vaan toisten pöydästä vievä loinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi