Eikö kaikkia miehiä huolita armeijaan?
Joku suomalainen stand-up koomikko väitti keikallaan, että hän on käynyt kutsunnoissa monta kertaa, mutta häntä ei ole huolittu armeijaan.
Siis voiko olla mahdollista? Muistelen omaa inttiaikaa, niin kyllä siellä oli porukkaa ihan joka lähtöön.
Kommentit (49)
Voiko intistä saada vapautuksen peräpukamien takia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei huolita. Terveys on ainakin yksi seikka mikä otetaan huomioon kutsunnoissa. Kaikista ei ole armeijaan. Lääkäri määritelköön kuka sinne soveltuu ja kuka ei.
No sittwn lääkäri ei ollut hoitanut tehtäväänsä kun alokasjoukkueessani oli tosielämån forrestgump, oikeasti jälkeenjäänyt kehitysvammainen ja tooooodeeeella hoiiidaaaas. Siitähän sitten riemu syntyi kun komppakapu keksi että olemme samasta kaupungista, hän velvoitti minut huolehtimaan että jeppe löytää kotiinsa ja myös lomilta palatessaan kassulle takaisin. Onneksi pääsin "pakoon" Haminaan, vielä AUKinn aikanakin perusylsikön päällikön spesiaalinakki vaivasi ajoittain.
Näin ysärillä, hepun paikka olisi ollut jossain muualla kuin kasaemilla.
Ajat ovat taineet muuttua. Mä tiedän yhden, jolla on kanssa kehitysvammaa ja fyysisesti hyvä kuntoinen, mutta häntä ei otettu armeijaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei huolita. Ei edes haluta. Pitää olla kroppa ja pää kunnossa Jo yli 20% saa vapautuksen.
En tiedä onko tuo "yli 20%" totta mutta jos on, niin se kertoo erittäin vahvasti siitä, että iso osa nykynuorista on päästään sekaisin ja/tai rapakuntoisia. Sellainen kuva minulla heistä ainakin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap, Ilkka Kivi on tosiaan niin ala-arvoista jätettä ettei hän päässyt varusmiespalvelukseen.
Pistää miettimään, eikö totta?
Ei päässyt Halla-ahokaan.
No se ei ole haukkunut omaa maataan puolustushaluisia vaikka millä nimillä.
Mutta muita on.
naapurin poika aloitti, mutta paljastui selkävika, laittoivat kotiin ja 3 eri kertaan on yrittänyt uudelleen, mutta aina ne pois sieltä komentaa. Poika oli itkukurkussa ekalla kerralla ja haluaa edelleen armeijan käydä jos sellaiseen kuntoon itsensä saa.
Todellinen mies ei huoli armeijaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap, Ilkka Kivi on tosiaan niin ala-arvoista jätettä ettei hän päässyt varusmiespalvelukseen.
Ei päässyt Halla-ahokaan.
No se ei ole haukkunut omaa maataan puolustushaluisia vaikka millä nimillä.
Mutta muita on.
Ei ole haukkunut julkisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata ottaa koomikon puheita liian tosissaan.
Kutsunnoissa käydään kerran. Jos saa lykkäystä, jatkokeskustelut ovat aluetoimiston kanssa, ei kutsuntatilaisuudessa.
Ei pidä paikkansa
Vierailija kirjoitti:
Niilo22 on käynyt armeijan
Hänellä on diagnosoitu monimuotoinen oppimiskyvyn häiriö sekä lukihäiriö. Ei hän tyhmä ole mutta juurikin noiden ongelmien takia hänestä helposti saa sellaisen vaikutelman. Hän tietää sen kuitenkin itsekin ja videoillaan hän esittääkin tahallisesti hiukan tyhmää sillä se uppoaa pösilöihin kuin kuuma veitsi voihin.
Vierailija kirjoitti:
Todellinen mies ei huoli armeijaa.
Narkkari siinä taas uhoaa.
Vierailija kirjoitti:
naapurin poika aloitti, mutta paljastui selkävika, laittoivat kotiin ja 3 eri kertaan on yrittänyt uudelleen, mutta aina ne pois sieltä komentaa. Poika oli itkukurkussa ekalla kerralla ja haluaa edelleen armeijan käydä jos sellaiseen kuntoon itsensä saa.
Höpö höpö.
Vierailija kirjoitti:
Mun puoliso on myös pysyvästi vapautettu armeijasta diabeteksen takia. Hän ei todellakaan ole ala-arvoista jätettä, vaan puolisona ehdotonta A-luokkaa. Armeijalla vain on omat kriteerinsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun puoliso on myös pysyvästi vapautettu armeijasta diabeteksen takia. Hän ei todellakaan ole ala-arvoista jätettä, vaan puolisona ehdotonta A-luokkaa. Armeijalla vain on omat kriteerinsä.
Kieltämättä puolisosi penis on ahdotonta A-luokkaa. Sitä katselee ja maistelee mielellään. Huokaus...
- Martti naapurista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei huolita. Terveys on ainakin yksi seikka mikä otetaan huomioon kutsunnoissa. Kaikista ei ole armeijaan. Lääkäri määritelköön kuka sinne soveltuu ja kuka ei.
No sittwn lääkäri ei ollut hoitanut tehtäväänsä kun alokasjoukkueessani oli tosielämån forrestgump, oikeasti jälkeenjäänyt kehitysvammainen ja tooooodeeeella hoiiidaaaas. Siitähän sitten riemu syntyi kun komppakapu keksi että olemme samasta kaupungista, hän velvoitti minut huolehtimaan että jeppe löytää kotiinsa ja myös lomilta palatessaan kassulle takaisin. Onneksi pääsin "pakoon" Haminaan, vielä AUKinn aikanakin perusylsikön päällikön spesiaalinakki vaivasi ajoittain.
Näin ysärillä, hepun paikka olisi ollut jossain muualla kuin kasaemilla.
Ajat ovat taineet muuttua. Mä tiedän yhden, jolla on kanssa kehitysvammaa ja fyysisesti hyvä kuntoinen, mutta häntä ei otettu armeijaan.
Tuon vähä-älyisen kohdalla luonto oli hoitanut asian niin, että oli isokokoinen ja luontaisesti vahva kuin härkä, mutta viimeisen päälle kiltti tapaus, ns hidas lempeä jättiläinen ja vähän arka. Alokasaikana jotkut kehtasi kusettaa heppua ylimääräisiin veto/kantonakkeihin, "kun sä oot niin hyvä kantamaan (hehheheh)" ja oli ihan innoissaan kun sai olla tärkeä voimavara (muiden lusmutessa) . Myöhemmin tekivät jehusta ErikoisKommandon eli lähetin joka oli 90% tyhjäkäynnillä eikä päästetty maastoon leireilemään vaikka itse pyysi.
Pioikani tuvassa oli yksi, jolla nilkka nyrjähti ensimmäisellä viikolla. Hänet lähetettiin sen perusteella heti pois armeijasta, vaikka olisi itse halunnut sen käydä. Tapahtui tänä vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Pioikani tuvassa oli yksi, jolla nilkka nyrjähti ensimmäisellä viikolla. Hänet lähetettiin sen perusteella heti pois armeijasta, vaikka olisi itse halunnut sen käydä. Tapahtui tänä vuonna.
Tuosta tuskin saa vapautusta, palvelusaika vain siirtyy myöhemmäksi.
Kävi sivarin. Eiköhän kriteerit ovat samat. Ja pääsikö Halla-ahon aikoihin kaikki halukkaat sivariin, kuten nykyään.