Lapsi haluaisi ilmakiväärin, pihallamme ammuskelisi, kokemuksia ilma- ammunnassa harrastuksena?
Ennenhän joka talossa oli ilmakivääreitä mutta nykyään kai harvinaisempia. Poika on 10v ja innostunut Villistä lännestä ja kaikenlaisista pyssyistä ollut ihan pienestä saakka.
Lapsena itsekkin olen ampunut mökillä ilmakiväärillä ja tykkäsin kyllä siitä paljon mutta en jaksanut sitä itse virittää taittamalla niin veljeni aina taittoi sen valmiiksi mutta lopulta veli heitti sen pyssyn järveen kun manguin häntä sitä taittamaan
Kannattaako ostaa taitettava vai taittamaton, kumpi näistä parempi niiden mielestä jotka asiaa tuntevat?
Nim. Äiti kolmelle, jo pitkään palstaa lukenut, nyt vasta ensimmäisen kerran palstalle kirjoittava
Ja tuo taittuvuuskysymys koska myös pojalleni pikkusisko ja hänelle en toivoisi omani kaltaista loppua harrastukselle
https://teraasekeskus.com/tuote/crosman-vantage-plus-multishot-5-5mm-il…
https://www.airsoftnet.fi/fi/t4e-aseet/3112-umarex-t4e-tc68-m4-40-joule…
Kommentit (144)
Vierailija kirjoitti:
Voiko tytöt ampua ilmakiväärillä?
Tyttöjä ei saa ampua ilmakiväärillä.
En asiasta tiedä mitään, mutta kannattaa suojalasit olla päässä ettei kimpoa mistään metallisesta taulusta silmään!
Vierailija kirjoitti:
Mitä sillä ilmakiväärilla on tarkoitus ampua. Lintuja? siileja? kissoja? Muistakaa eläinsuojelumääräykset. Jos ampuu jotain, on varmistettava että kuolee, eikä jää kitumaan kuten naapurin kissa jossa oli neöjä ilmakeväärin ammusta, ja kissa jouduttiin lopettamaan sitten eläinlääkärin toimesta, Ja pikkulinnut on rauhoitettuja, samoin siilit, sammakot ja oravatkin
Mitäpä muuta. Jos haluaa herätellä lasten sadistisia tappamishaluja, ilmakivääri on mainio ostos. Joskus myöhemmin heistä voi tulla sitten vaikka kouluampujia.
Mua ei haittaisi yhtään, jos naapurinmies ampuisi taas pari naakkaa tässä. Useampi vuosi sitten oli impukalla ampunut ainakin yhden naakan ja sen jälkeen naakat oli kauan pois. Viime vuonna jo alkoi taas näkyä tässä naakkoja. Todella ärsyttäviä lintuja.
Naapuri on siis ihan vieressä eikä ole mitään peltoja välissä. Asumme ihan pienen kylän keskustan tuntumassa.