Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minä, kirkosta eronnut, en juhli kristittyjen kuppikuntien juhlia

Vierailija
03.04.2026 |

Paitsi oman makuni mukaan. Suklaa ja pajunkissat on ok. Sama pätee muihinkin juhliin. Toki toivottelen hyvät pääsiäiset, juhannukset ja joulut, mutta salaisesti olen vaan ja chillaan.

Muita?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä vietät sitten ikuisuutesi Helvetissä kun hylkäät Herramme ja Hänen sovitustyönsä.

Sen näkee sitten.

Vierailija
22/37 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kerrot täällä, että olet kirkosta eronnut?

Koska olen eronnut ja voisin silti ottaa stressiä kristittyjen tavasta juhlia, tai yleensä juhlimisesta. Stressiosuus ei vaan kiinnosta.

Ei ole  olemassakaan mitään yleistä kristittyjen tapaa juhlia pääsiäistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitätön aloitus.  Ketä kiinnostaa?  Minä kuulun kirkkoon, mutta  en vietä joulua. Julkaisen sitten minäkin tämän   tiedon joka myöskään ei tuntemattomia ihmisiä kiinnosta. 

No sitähän aloituksellani juurikin hain, että kuinka muut ihmiset toimivat.

Vierailija
24/37 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristillinen kirkko ei ole mikään "kuppikunta". Monia kummallisia harhaoppeja kyllä riittää.

Vierailija
25/37 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistin juuri kanaa uuniin koska Ukko Ylijumala on sopivasti cool. Aavikon höpsötykset aavikolle.

Vierailija
26/37 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on eronnut kirkosta. Haluaa silti kaikki meidän perinteet.  Perjantaina kalaa ja sunnuntaina lammasta. Ruokarukoukset kuuluu asiaan (tosin hän ei niitä lue, mutta kestää). Matteus Passio aina, ja myös Jesus Christ Superstar. 

Vierailija
27/37 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen eronnut kirkosta taloudellisista syistä kun edellisessä työssäni yt:ssä työaikaani supistettiin ja oli pakko säästää kaikki ylimääräiset eurot. Uskon silti Jumalaan ja Jeesukseen vaikka en virallisesti enää kuulu kirkkoon. Ei uskominen vaadi rahasumman maksamista. Vietän pääsiäistä. 

Vierailija
28/37 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas erosin kirkosta, sen mädätystilan, luopumuksen takia. Olen elävässä uskossa.

Vierailija
29/37 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas erosin kirkosta, sen mädätystilan, luopumuksen takia. Olen elävässä uskossa.

minä taas siksi että kirkko mädätti itse muita

Vierailija
30/37 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta meidän kristittyjen palkalliset vapaapäivät kelpaa? :)

No, isä oli ilmeisesti tapa-ateisteisti, kirkosta eronnut. Alkoa käytti Jouluna (joi vaikka yksin), muttei koskaan Pääsiäisenä. Ihmettelin sitä, mutten koskaan kysynyt (et miksi niin?).

Täähän se on. Kaikille kelpaa vapaapäivät ja tuplapalkat, mut syytä pitää kritisoida. Sama koskee tasa-arvoa, kaikki edut kelpaa, mut sit pitää haukkua heidät, jotka ne on saanut aikaiseksi. 

Uskonnonvapaus meillä onneksi on.

Vierailija
31/37 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä vietät sitten ikuisuutesi Helvetissä kun hylkäät Herramme ja Hänen sovitustyönsä.

Kukaan ei voi sanoa kenenkään toisen puolesta, hylkääkö vai ei. Kukaan ei tiedä toisen lopusta.  Kenenkään tehtävä ei ole tuomita ketään helvettiin.

T: kristitty

Vierailija
32/37 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitätön aloitus.  Ketä kiinnostaa?  Minä kuulun kirkkoon, mutta  en vietä joulua. Julkaisen sitten minäkin tämän   tiedon joka myöskään ei tuntemattomia ihmisiä kiinnosta. 

No sitähän aloituksellani juurikin hain, että kuinka muut ihmiset toimivat.

Tämä on minustakin kiinnostavaa, vaikka  vietän pääsiäistä perinteisesti.

Vierailija
33/37 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen eronnut kirkosta taloudellisista syistä kun edellisessä työssäni yt:ssä työaikaani supistettiin ja oli pakko säästää kaikki ylimääräiset eurot. Uskon silti Jumalaan ja Jeesukseen vaikka en virallisesti enää kuulu kirkkoon. Ei uskominen vaadi rahasumman maksamista. Vietän pääsiäistä. 

Ei tietenkään vaadi. Ei usko vaadi kirkkoa, koska Jumala ei tarvitse kirkkoa. Me monet uskovaiset tarvitsemme uskoomme. Se on henkilökohtainen asia. 

Vierailija
34/37 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kuulu kirkkoon enkä vietä pääsiäistä, vaan teen töitä nämä ”vapaat”. Chillaan sitten kesällä, kun on paremmat säät.

Vierailija
35/37 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ole kastettu. Juhlin mitä haluan.

Vierailija
36/37 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei voi sanoa kenenkään toisen puolesta, hylkääkö vai ei. Kukaan ei tiedä toisen lopusta.  Kenenkään tehtävä ei ole tuomita ketään helvettiin.

T: kristitty

Kukaan ei puhu Raamatussa niin monta kertaa Helvetistä kuin Herramme Jeesus. Kristityn tulee myös puhua Helvetistäkin varoittaen itseään ja muita jumalattomuuden seurauksesta.

Vierailija
37/37 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin kirkosta demaripakotuksen vuoksi. Jeesuksen sanoma on onneksi kuolematon vaikka demarienkanssarakastelijat tulevat kuolemaan.